Toon posts:

156 peltier dilemma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag,

ik zit met een peltier probleempie toen ik het 156watt peltier voor het eerst monteerde kwam mijn temp makkelijk een graad of 6-8 onder nul.

nou komt het na de isolatie te hebben aangebragt wou hij echt niet onder nul sterker nog hij werdt soms 19 graden

ik wou het peltier element schoonmaken maar de artic silver wou er niet echt vanaf zeg maar er bleef een silver leegje achte weet jij hoe je dit voorkomt(dit heb ik geprobeerd met ngelak remover van me zus)

en kan iemand me vertellen hoe ik alles weer onder nul krijg zou er heel er mee geholpen zijn

dan kan mij amd 1200 weer op 1500 zijn werk gaan doen dat beviel me wel

hoop op veel oplossings mogelijk heden en post er ook graag bij hoe ik me water koel kan houden met zoeen grote warmte produktie

Verwijderd

Topicstarter
geen peltier wizz kids meer hier

Verwijderd

Terpetine haal je het er wel mee af!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
Op dinsdag 13 maart 2001 17:56 schreef iFc-Freaky het volgende:
Terpetine haal je het er wel mee af!
>:) yup hij heeeft gelijk, sterker nog het was mijn idee!!!...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Jouw idee? D8 het niet :) Ik maak mijn coolers ook altijd schoon daarmee :)

En wie vroeg op icq waar ie zijn cooler mee moest schoonmaken! :P

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Maar waarom moet dat AS er af? Daar wordt het echt niet beter van...

En als het er af moet: een kartoenen doekje werkt denk ik prima.

Verwijderd

even duidelijk blijven he?

6-8C onder nul VOLLE GAS?
en na isoleren 19C VOLLE GAS?

zeker pur gebruikt..

denk dat er een speling is ontstaan door het isoleren.

Verwijderd

Topicstarter
was heel zacht schuim dat was het maar dat artic spul wil niet van me peltier af

Verwijderd

Topicstarter
IS ER DAN NIEMAND DIE EEN GESCHIKTE OPLOSSING WEET

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Een peltier is gemaakt van keramisch materiaal. Dat is enigszins poreus. In de porieen van het materiaal zit nu de arctic silver, en ik denk niet dat je dat er ooit 100% uit gaat krijgen. Schoonmaken met alcohol, thinner of wasbenzine is de beste oplossing, en je zal er wel redelijk wat van noig hebben voor je het een beetje weg hebt.

Verwijderd

pak een multimeter en kijk hoeveel Amps je peltier trekt..

als je voeding of peltier kapot/slecht is, zal ie minder dan 12A trekken op 12v..

Verwijderd

is je pelt potted ? Zo nee dan is er wellicht wat in de peltier gekomen, het spul geleid en daarvan wordt je pelt niet blij

Verwijderd

Topicstarter
is potted hij doet hjet wel ik ga het wel testen dat as kreeg ik er heel makkelijk af met power cleaner voor remmen
Pagina: 1