Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 21:23
Beste forum leden,

ik heb een paar weken geleden een Samsung LCD 3D TV gekocht maar ik ben er tot nu toe zeer terleurgesteld over, over de 3d functie dan.

ik heb SBS (side by side) mkv bestanden die wil ik graag in 3d afspelen dus speel ik het bestand met de ingebouwde media player af.
dit werkt goed, dan zet ik 3d aan op split screen dan zie ik nog ''1'' beeld.
als ik dan mijn 3d bril aanzet (SSG-2100AB) zie ik 3d maar heel vaak bij beeld dat naar voren komt of juist heel erg in de tv zie ik dubbel.
nu heb ik even getest en als ik alleen door het linker glas kijk zie ik niet 1 beeld maar ook randen van het rechter beeld:S

dus niet! zoals YouTube: Modding 3D Vision Active Shutter Glasses to 2D Left or Right Only

waaraan kan dit liggen?
ik heb alles al geprobeerd.
ik zat te denken aan een defect in de synchronisatie tussen tv en bril?

mvg,
Ruben Verhoef

Update:
ik heb wat foto's gemaakt van de tv met bril: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZWG6IGOZ

[ Voor 4% gewijzigd door rubenverhoef op 15-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zit er eerder aan te denken dat je files gewoon brak zijn :+ probeer eens een 3D bluray.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je last van crosstalk en daar is niks aan te doen. Ik heb geen idee hoe erg je er last van hebt, maar het komt doordat een lcd niet snel genoeg kan switchen van het beeld voor het linker oog naar dat van het rechter oog en terug. Beide ogen krijgen dus een vlaag mee van wat voor het andere oog bedoeld was. Dit bedoel ik niet als reclamepraatje voor plasmatelevisies, maar die staan bekend om hun snelle uitdoofsnelheid en geven 3D dus vrijwel zonder crosstalk weer. Panasonic heeft in z'n topmodel, de VT20, zelfs een nieuw soort fosforlaag gebruikt om de beelden nog sneller uit te laten doven.

Zie bijvoorbeeld ook de plaatjes halverwege de pagina in de review hier: http://www.digitalversus....46c7000-p364_8008_36.html

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 15-10-2010 22:23 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
M'n files zijn wel goed een vriend van me heeft ze gestest op z'n nvidia 3d scherm en daar werkt het goed.

nou ik dacht ik ga vanavond even een leuk 3d filmpje kijken maar het was egt niet te doen werd er scheel van.
en na de tv update is het alleen maar erger geworden :O

ter informatie: ik heb de tv gekocht bij Qplaza met een gratis 3d bril, deze zat in de doos meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat het met een update erger wordt, dat hoort niet natuurlijk. Misschien dat er dan toch iets fout gaat in de sync van het signaal? Kun je eens een foto door de bril maken, misschien geeft ons dat een beter inzicht hoe erg het is? Crosstalk hoort nml minimaal zichtbaar te zijn, alleen in specifieke scenes met harde contrasterende lijnen, niet de volledige film ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 15-10-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
ik heb even wat fototjes gemaakt van mijn TV met mijn 3D bril: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZWG6IGOZ

ik hoop dat het goed te zien is.

dit lijkt mij ook niet een crosstalk probleem of het moet wel heel extreem probleem zijn.
want als ik nu naar een film kijk lijk ik wel scheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, die eerste foto lijkt toch op vrij heftige crosstalk in mijn ogen. Er is amper een verschil te zien tussen het beeld door de bril en dat buiten de bril. Zo erg hoort het niet te zijn, dus ik zou Samsung eens vragen er naar te kijken. Doet hij dit met alle brilletjes?

Ik snap dus niet helemaal waarom je denkt dat dit geen crosstalk is. Heb je de foto's bekeken waar ik naar refereerde? Het is toch vrij duidelijk te zien dat je het beeld voor het linker oog ook door het rechter brillenglas krijgt te zien? Dat is dus crosstalk, nog even los van de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
SBS 3d word niet ondersteunt door de active shutter glasses van samsung, volgens mij is dat iets met gepolariseerde brillen, ik gebruik altijd checkerboard mode en dat werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
@ vinnie22, SBS 3D is een bepaald input formaat waarbij je aan de TV zegt dat de ene helft van het HD frame een frame is voor het linkeroog en de andere helft is een frame voor het rechteroog. Het linkerframe wordt dan door de TV over het gehele beeld weergegeven (gestreched dus) en vervolgens het rechterframe, enz ... (links, rechts, links, rechts, ...)

checkerboard is gewoon een andere manier om te vertellen aan de TV wat het linkerframe is en het rechterframe. Maar de manier van uiteindelijke weergave is dezelfde.

@ topicstarter
Het is crosstalk en inherent aan LCD/LED LCD's (toch nog voor de moment)
Lees maar wat reviews van 3d tv's.
http://hdtvtest.co.uk
http://avforums.com
http://cnet.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
ik heb contact opgenomen met samsung en toen werd mij gevraagd de 3d bril te testen bij de winkel, dit heb ik gedaan en geen fouten in de bril ontdekt.

dus word er met mij contact opgenomen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
petillan schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:11:
@ vinnie22, SBS 3D is een bepaald input formaat waarbij je aan de TV zegt dat de ene helft van het HD frame een frame is voor het linkeroog en de andere helft is een frame voor het rechteroog. Het linkerframe wordt dan door de TV over het gehele beeld weergegeven (gestreched dus) en vervolgens het rechterframe, enz ... (links, rechts, links, rechts, ...)

checkerboard is gewoon een andere manier om te vertellen aan de TV wat het linkerframe is en het rechterframe. Maar de manier van uiteindelijke weergave is dezelfde.
nou SBS is tog echt 2 plaatjes naast elkaar, dit vloeit niet echt in elkaar om wat een active shutter bril kan verwerken, mij is het nog niet gelukt iig, wat jij bedoelt is de frequency mode denk ik. deze knippert van links naar rechts en kan wel worden gekeken met een shutter bril. top & bottom mode is net zoiets als SBS en krijg ik ook niet aan de praat, volgens mij is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenverhoef
de tv kan SBS omzetten naar active shutter 3D.

de reparateur is woensdag gekomen en hij had ook 3D SBS content mee en contateerde het probleem.
hij heeft een nieuw mainboard besteld en komt volgende week vrijdag om hem te vervangen (aan huis, dat is wel handig zo ben ik niet de tv 4 weken kwijt.) als dat het probleem niet verhelpt word het beeldscherm vervangen.

ik ben benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Het lijkt me geen ingewikkelde zaak SBS om te zetten naar active shutter, gewoon elk plaatje doormidden hakken en om de beurt displayen i.p.v. tegelijk?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ben benieuwd of een nieuw mainboard het probleem oplost. Laat het even weten.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Pagina: 1