[Ati Mobility Radeon X700] TV-out forceren

Pagina: 1
Acties:

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 01:57

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik zou graag mijn TV out geforceerd aan willen zetten omdat ik deze , na het aansluiten van de beamer die ik erop heb aangesloten, nog steeds niet kan aanzetten.

Volgens de FAQ zou dit onder het tabblad weergaves moeten kunnen via een button "Problemen oplossen", deze vind ik echter niet terug onder dit tabblad.

Ik het net een update gedaan van ATI catalyst 8.x naar 10.9 zonder resultaat. Via google kom ik via de trefwoorden "ATI" "Forceren" "TV-out" niet echt verder. In de bios staat al de uitgang ingesteld als PAL.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 15-10-2010 19:59 ]

[LTS][MTS][HTS]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Probeer eerst eens een TV aan te sluiten, wordt die wel gedetecteerd. Is er iets mis met de beamer.
Als de TV niet gedetecteerd word is er iets mis met de kabel.

Wat geeft CCC aan als je de kabel er in steekt? Je moet ook nog in CCC wat zaken aanzetten voor dat je beeld krijgt.

Alle vragen hebben een antwoord

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
mhindrik schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:31:
Probeer eerst eens een TV aan te sluiten, wordt die wel gedetecteerd. Is er iets mis met de beamer.
Als de TV niet gedetecteerd word is er iets mis met de kabel.

Wat geeft CCC aan als je de kabel er in steekt? Je moet ook nog in CCC wat zaken aanzetten voor dat je beeld krijgt.
Heb geen tv tot mijn beschikking helaas. Daarom wilde ik het signaal maar gewoon geforceerd aanzetten om zeker te zijn dat er iig een signaal is. CCC geeft aan dat de kabel niet is aangesloten. Ik heb de 'adapter' en de kabel al doorgemeten. Er is gewoon verbinding tussen deze connecties.

Waarom kan ik de optie niet vinden om het signaal geforceerd aan te zetten in CCC zoals in de FAQ is aangegeven ? Daar staat duidelijk in dat onder de tab "weergaves" een doorverwijzing moet zitten naar "probleem oplossen" waarachter het mogenlijk zou moeten zijn om het signaal gewoon aan te zetten zonder enige extra detectie controles.

[LTS][MTS][HTS]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:44
Heb je de instellingen van de beamer al nagelopen? Het zou kunnen dat de beamer zelf niet wil schakelen tussen analoog->digitaal of visa versa...of gewoon tussen de verschillende aansluitmogelijkheden op de beamer want niet alle beamers detecteren (altijd) automatisch de juiste aansluiting.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:00:
Heb je de instellingen van de beamer al nagelopen? Het zou kunnen dat de beamer zelf niet wil schakelen tussen analoog->digitaal of visa versa...of gewoon tussen de verschillende aansluitmogelijkheden op de beamer want niet alle beamers detecteren (altijd) automatisch de juiste aansluiting.
De beamer heeft alleen een s-video ingang en werkt naar behoren met een lossen (dvd)speler waarvan de s-video niet ingeschakelt hoeft te worden. De enige optie van de beamer is aan of uit :+ .

Ik zoek dus enkel de optie om de output te forceren via CCC zoals in de FAQ is geschreven:

• Hoe kan ik mijn tv-out functie forceren ? Voor nVidia gebruikers is het tooltje TV-Tool beschikbaar om de tv-out functie te forceren, bij ATI kaarten is het zo dat de huidige Catalyst drivers tegenwoordig een knopje hebben waarmee de TV-out geforceerd kan worden. Bij het ATI-tabblad "Weergaves" zit een knop "Problemen oplossen", het schermpje wat daarachter zit bied de mogelijkheid de TV-out te forceren.

Is er niet zoiets als tvtool voor ati videokaarten ? Dat programma werkt altijd zo duidelijk bij mij vroeger toen ik nog een pc had met een nvidea GPU kaartje.

[LTS][MTS][HTS]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik weet dat ik mijn laatste bericht had kunnen aanpassen maar omdat de FAQ gewoon niet correct in mijn geval vind ik de oplossing het een schopje van dit topic de moeite waard.

De huidige Catalyst drivers geven bij mijn ATI Mobility Radeon X700 niet de mogelijkheid om de tv-out te forceren. Echter met de (niet officiële !) Omega drivers krijg ik deze optie wel via de methode die in de FAQ weergeven is. Het lijkt mij daarom dat de FAQ aangepast moet worden.

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1