KPN verlaagt ongevraagd en zonder mede te delen de snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:30
De KPN haalt het weer eens in zijn hoofd om de klanten weer af te knijpen. Van de een op de andere dag kregen wij 500 KB`s minder aan snelheid... Zonder mede te delen.

Eerst kwamen ze met de loze belofte dat gratis de snelheid verdubbelt zou worden. Toen hadden ze snel op de site aangepast dat dit TOT 16 mbit werd. Om vervolgens daarop terug te kunnen vallen omdat ze het niet waar kunnen maken.

Maar nu opeens kunnen wij op ons adres geen KPN Extra meer ontvangen ! Terwijl dit t/m Augustus gewoon wel kon ! Het ergste van dit alles is dat wij overal zelf achter moeten komen. Wij zijn nergens van op de hoogte gebracht, niet van de snelheidsverhoging die niet door ging als van de snelheidsverlaging die wel door gaat.

De KPN is heerlijk bezig om nog meer klanten te verliezen op deze manier !!

Toevallig nog meer mensen die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
De basis, extra en premium zijn altijd 'tot' abonnementen geweest. In jouw geval heb je dus recht op 8 tot 16mbit. Waarop baseer je trouwens dat het probleem per definitie bij KPN ligt, en bijvoorbeeld niet binnenhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 14:30

mvz

muziek verslaafde

KPN is zowiezo grappig, ze veranderen ook vaak ongevraagd het signaal van adsl1 naar 2, waardoor modems ( ST 510's ) niet meer werken...

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

SCIxX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:49:
De basis, extra en premium zijn altijd 'tot' abonnementen geweest. In jouw geval heb je dus recht op 8 tot 16mbit. Waarop baseer je trouwens dat het probleem per definitie bij KPN ligt, en bijvoorbeeld niet binnenhuis?
Zelfs dat niet eens.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Wij kregen eerst een mail dat we 16 kregen. Toen hebben ze waarschijnlijk gemerkt dat ze dat niet konden leveren. Dus hebben ze op de site er TOT van gemaakt. Maar nu is KPN Extra niet eens meer leverbaar op mijn adres. Terwijl dit wel altijd het geval was. Ik heb t/m dinsdag gewoon met 800 KB`s gedownload en nu "kan" ik nog maar 370 max halen. In het meest gunstige geval !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Het mag duidelijk zijn dat je totaal geen idee hebt waarover je praat, inhoudelijk reageren heeft dan verder ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

stoofpeer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:17:
Wij kregen eerst een mail dat we 16 kregen. Toen hebben ze waarschijnlijk gemerkt dat ze dat niet konden leveren. Dus hebben ze op de site er TOT van gemaakt. Maar nu is KPN Extra niet eens meer leverbaar op mijn adres. Terwijl dit wel altijd het geval was. Ik heb t/m dinsdag gewoon met 800 KB`s gedownload en nu "kan" ik nog maar 370 max halen. In het meest gunstige geval !!
Heb je KPN al gebeld of zelf wat meer getest dan alleen geconstateerd dat het langzamer is? Waarschijnlijk is er gewoon een (ver)storing in je eigen spul of dat van KPN.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je download, niet alles is altijd even snel. Verder zoals SCIxX al zei, denk ik dat je echt geen idee waar je het over hebt. Ik zou me er eerst beter in gaan verdiepen hoe dit verhaal met providers en snelheden echt in elkaar steekt, en als je dan erachter komt dat Er echt iets aan de hand is, contact op te nemen met Kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Ik heb volgens de site van KPN via de postcode check altijd extra kunnen krijgen op mijn adres. En nee er is geen storing. Ze hebben het gewoon verlaagd want op de modem pagina staat het ook langzamer...

@SCIxX waarom zou ik niet weten waar ik over praat ? Heb jij de site van KPN vaak bekeken de laatste tijd ?

Jammer, had het niveau toch wat hoger ingeschat hier. Verkeerd gedacht

[ Voor 10% gewijzigd door stoofpeer op 15-10-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

Vroegah was Extra 3-8mbit,. Stel er is 6 leverbaar, dan was Extra leverbaar. Nu is Extra 8-16mbit, er zal waarschijnlijk nog steeds maar 6mbit haalbaar zijn, dat betekend dat Extra niet meer geleverd kan/mag worden.

Daarnaast, als je bekabeling van geen kant deugt zal het modem op +/- de helft van de snelheid intrainen om de lijn stabiel te houden. Maak je daarnaast draadloos verbinding, dan zijn er nog wel meer oorzaken aan te wijzen. Kijk anders eens in je modem om te zien op welke snelheid hij intrained.

@mvz
Van ADSL naar ADSL2+ gebeurt niet zomaar, daar gaat meestal een abonnementswijziging of een storing aan voor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Anoniem: 372687 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:01:
Vroegah was Extra 3-8mbit,. Stel er is 6 leverbaar, dan was Extra leverbaar. Nu is Extra 8-16mbit, er zal waarschijnlijk nog steeds maar 6mbit haalbaar zijn, dat betekend dat Extra niet meer geleverd kan/mag worden.
Zit inderdaad wat in ja, maar dan is het nog steeds een heel slecht bedrijf want ze brengen je nergens van op de hoogte...Maar aan de andere kant doen ze wel erg lang over om een wijziging te maken en die vervolgens op de site te zetten.

Alleen verklaard het nog steeds niet waarom ik dan terug gezet wordt naar 370 ipv 800 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:41
Ik heb een abonnement tot 8 Mb/s en mijn modem heeft al jaren een verbinding van 7,2 Mb/s vanwege de afstand tot de wijkcentrale. Sinds enkele weken haal ik nog maar 5,5 Kb/s. Ook hier geeft KPN de afstand tot de centrale de schuld, terwijl ik dus altijd hoger heb gehaald...

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

stoofpeer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Alleen verklaart het nog steeds niet waarom ik dan terug gezet wordt naar 370 ipv 800 :(
Omdat het automatische systeem dat de lijnen in de gaten houdt besloten heeft dat de kwaliteit van jouw lijn niet hoog genoeg was. Als je nu netjes wacht zal 'ie waarschijnlijk elke nacht ietsje sneller worden totdat er een acceptabel niveau op een hogere snelheid is behaald.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Dat vraag ik me af, was het niet zo dat ze ook gelijkmatig af gingen bouwen ? Ik wordt er iig goed pissig van want het is niet vooruit te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stoofpeer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:31:
Dat vraag ik me af, was het niet zo dat ze ook gelijkmatig af gingen bouwen ? Ik wordt er iig goed pissig van want het is niet vooruit te branden...
het kan voorkomen dat er een paar (adsl) klanten bijkomen (en ook niet kpn klanten dus) doordat deze erbij komen zijn er meerdere adslsingalen die stiekem toch een beetje op elkaar storen. en het modem/centrale er voor kiest om een langzamere snelheid aan te houden

maareuh heb je je modem al eens uit-en aangezet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

stoofpeer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Zit inderdaad wat in ja, maar dan is het nog steeds een heel slecht bedrijf want ze brengen je nergens van op de hoogte...Maar aan de andere kant doen ze wel erg lang over om een wijziging te maken en die vervolgens op de site te zetten.

Alleen verklaard het nog steeds niet waarom ik dan terug gezet wordt naar 370 ipv 800 :(
Ze brengen je niet op de hoogte omdat ze je profielsnelheid niet zo maar naar beneden bijstellen. Begin eens met ze te bellen om te troubleshooten of te vragen wat er aan de hand is want dit topic gaat nergens over zo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je alleen maar komt huilen, stel ik voor dat je de helpdesk belt en/of op een verjaardag in een kringetje je gram gaat halen.
Anders stel ik voor dat je een toontje lager zingt. JIJ hebt blijkbaar een probleem, dan zul JIJ met KPN moeten communiceren. Hier KPN afzeiken zal er niet voor zorgen dat je ineens een betere verbinding zult krijgen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SoulWar1 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:12:
Ik heb een abonnement tot 8 Mb/s en mijn modem heeft al jaren een verbinding van 7,2 Mb/s vanwege de afstand tot de wijkcentrale. Sinds enkele weken haal ik nog maar 5,5 Kb/s. Ook hier geeft KPN de afstand tot de centrale de schuld, terwijl ik dus altijd hoger heb gehaald...
Heb je een 1 op 1 verbinding met de centrale? Dan heb je namelijk een punt.
Heb je dat niet, dan is het veel waarschijnlijker dat er externe factoren zijn die het beinvloeden dan dat KPN je teruggeschakelt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

stoofpeer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:31:
Nee. Hij zet 'm op zo'n moment meestal op de helft van wat je had en gaat, als dat goed is, in stapjes omhoog.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
SoulWar1 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:12:
Dit is wel ongebruikelijk laag. Ik zou toch nogmaals proberen contact op te nemen, indien je zeker weet dat het niet binnen je eigen domein ligt kun je hier een monteur voor aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:38

IEF

Why so serious?

Gezien dat dit topic een hoog rant-niveau heeft, en weinig structurele discussie, gaat deze op slot.
@TS: Gezien dat je blijkbaar het advies negeert om met KPN te communiceren over dit probleem, en verder alle adviezen negeert en volhardt in je rant, begrijp ik niet helemaal wat je denkt met dit topic te bereiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.