Systeem voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Lieve mensen,

Ik wil graag voor het volgende doeleinde een nieuwe computer aanschaffen:
- 1080p video uit de 5Dmk2 bewerken en Premiere Pro CS5 en After Effects CS5. Renderen met Adobe Media Encoder CS5. Adobe eist daarvoor een 64bits machine met min. 2x 2,8Ghz en uiteraard zoveel mogelijk RAM.

Mijn budget is zeer beperkt, maar mijn idee was iets tweede hands aan te schaffen. Momenteel heb ik een Centrino laptop met een 1,86ghz single-core chipje erin en dat is uiteraard geen doen.

Enfin, ik kwam bij een opkoper van bedrijfsmachine's een aantal (mogelijk) interessante systemen tegen. Het gaat om een aantal IBM Intellistation Z werkstations met dual-processor moederborden.
Eén systeem bevat een Xeon 5160 (2x 3,0GHZ) @ socket 604 / 4GB Chipkill/ECC / Quadro FX3500. De tweede een XEON 5140 (2x 2,33GHZ) @ LGA 771 / 2 GB ECC / Quadro FX1500.
De hardeschijf moet ik er dan zelf inzetten, dat zou waarschijnlijk 2x Samsung Eco Green F3 2TB worden.
De prijs van de systemen is rond de 350 euro.

Mijn vraag is nu: ben ik zo op de goede weg, of kom ik zo weer op een systeem uit dat met videobewerking niet vooruit te branden valt. Ik wil het nu gewoon meteen een keer goed doen nl.
Eventueel is volgens mij mogelijk een tweede processor te plaatsen, zolang ik maar precies dezelfde koop als er al inzit, toch? Ook het geheugen wil ik uitbreiden tot min. 8Gb, maar hoe zit dat met die Chipkill? Moet daar persé IBM geheugen in? (het is PC5300 trouwens). Verder is die eerste machine dus een socket 604, is dat geen achterhaalt verhaal? Kan ik beter die met de LGA771 nemen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik zeg:
Stel je eigen systeem samen, met een Core i3/i5? en genoeg ram (8gb). Zet daar een mid-end grafische kaart in en je hebt een betere pc als een samengestelde pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Zou een mid-end processor (Core i3/i5) nu echt zoveel beter is dan een high-end (Xeon) van de vorige generatie? Bovendien denk ik dat ik dat heel wat duurder uit ben dan +/- 500,- voor dit systeem (incl. de beoogde upgrades)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica