Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.809855.1281685777!translation/image/X8-see-the-product-5.jpg
Welkom in het Sony Ericsson Xperia X8 topic :)
De Sony Ericsson Xperia X8 is voor mensen die de X10 te groot vinden maar de X10 mini (pro) weer te klein vinden. De X8 vult het gat tussen de X10 en de X10 mini op.

De X8 heeft een 3 inch capacitief touchscreen met een resolutie van 320 x 480 pixels, hierdoor draaien alle Androidapplicaties op de telefoon. Gecombineerd met een 600MHz processor en 168MB ram valt dit toestel in de budgetmarkt, samen met de LG GT540 en de oudere Samsung Spica's.

Dit toestel draait standaard het verouderde Android 1.6 (Donut) maar wel mét de snelle interface die we kennen van de X10 mini (pro). Het homescreen heeft in de vierhoeken een snelkoppeling naar applicaties, deze zijn zelf volledig in te stellen. Doordat het scherm groter is en een hogere resolutie heeft dan de X10 mini, werkt de interface zelfs nog beter op dit toestel.
Specificaties:

Hardware:
CPU: Qualcomm MSM7227 @ 600 MHz
Geheugen: 128MB opslaggeheugen, 168MB ram
MicroSD slot: Ja, ondersteund tot 16GB
A-GPS: Ja
Accu: 1200 mAh Li-Po battery

Scherm:
3 inch TFT capactive touchscreen
320 x 480 pixels (HVGA)

Afmetingen:
99 x 54 x 15 mm

Gewicht:
104 gram

Verbindingen:
2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G: HSDPA 900 / 2100
HSDPA 850 / 1900 / 2100
WLAN: Wi-Fi 802.11 b/g
Bluetooth: Ja, V2.1
USB: Ja, microUSB

Camera:
3.15 MP, 2048x1536 pixels
Video: Ja, VGA@30fps

Software:
Android 1.6 (Donut) met aangepaste Sony Ericsson UI (bekend van de X10 mini), update naar 2.1 onduidelijk komt in Q4 2010 (bedankt LDVC).
Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.809851.1281685538!translation/image/X8-see-the-product-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.809852.1276584258!translation/image/X8-see-the-product-2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.809853.1276584279!translation/image/X8-see-the-product-3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.809854.1276584297!translation/image/X8-see-the-product-4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.809856.1281685836!translation/image/X8-see-the-product-6.jpg
Prijzen en release:
De Xperia X8 zou gereleased moeten zijn, maar ik moet zeggen dat de beschikbaarheid nog te wensen overlaat. De adviesprijs is vastgesteld op 200 euro, dit is ook de prijs waarvoor hij los te koop is. Bekijk de pricewatch: Sony Ericsson Xperia X8 Blauw voor de laatste prijzen :) .
Linkjes:
Het Sony Ericsson Xperia X10 Mini & Mini Pro topic - deel 1
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4

Preview: GSM Arena first-look

[ Voor 0% gewijzigd door Cubic X op 15-10-2010 17:12 . Reden: Android 2.1 update bevestigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik vind het zelf een mooi toestel, maar vraag me af of het niet te vrouwelijk is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 15:11

LDVC

Let's get it over with

mooie OP. Een update naar 2.1 is echter wel bevestigd door SE voor Q4. Een datum is er niet, maar de update zou wat later verschijnen dan de update voor de X10 varianten, dus ga maar uit van midden-eind Q4.

@Cubic X
Het toestel is/komt ook beschikbaar in zwart wat wellicht een wat 'mannelijkere' uitstraling heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door LDVC op 15-10-2010 16:58 ]

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
Ik dacht dat hij erg 'ladyfone'-achtig zou zijn, maar dat valt reuze mee. Ik heb 'm nu even te leen van mijn collega's, omdat mijn eigen Xperia X1 weer bij de reparateur ligt. Eigenlijk is het wel fijn om een smartphone met touchscreen en alle functionaliteiten te hebben op zo'n klein formaat. Alleen het typen op het scherm luistert wat nauw, wat inherent is aan het kleine schermpje.

Verder kan ik er weinig over zeggen, want ik heb hem net twee uurtjes op mijn bureau liggen en mijn eigen werk moet natuurlijk ook gewoon richting drukker :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
LDVC schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:57:
mooie OP. Een update naar 2.1 is echter wel bevestigd door SE voor Q4. Een datum is er niet, maar de update zou wat later verschijnen dan de update voor de X10 varianten, dus ga maar uit van midden-eind Q4.

@Cubic X
Het toestel is/komt ook beschikbaar in zwart wat wellicht een wat 'mannelijkere' uitstraling heeft.
Ik heb de OP aangepast :) .

Ik vind de witte eigenlijk ook wel leuk, maar zwart zou nog beter staan bij deze telefoon inderdaad.
dreamscape schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:03:
Ik dacht dat hij erg 'ladyfone'-achtig zou zijn, maar dat valt reuze mee. Ik heb 'm nu even te leen van mijn collega's, omdat mijn eigen Xperia X1 weer bij de reparateur ligt. Eigenlijk is het wel fijn om een smartphone met touchscreen en alle functionaliteiten te hebben op zo'n klein formaat. Alleen het typen op het scherm luistert wat nauw, wat inherent is aan het kleine schermpje.

Verder kan ik er weinig over zeggen, want ik heb hem net twee uurtjes op mijn bureau liggen en mijn eigen werk moet natuurlijk ook gewoon richting drukker :)
Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met dit toestel. Als je hem wat langer hebt, zou je dan een korte impressie kunnen schrijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Weet iemand of deze al in een winkel ligt, en zo ja, welke? zou 'm graag eens in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:58
Ik heb hem 1.5 week geleden zien liggen in de Mediamarkt Rotterdam Centrum. Helaas voor een belachelijk hoge prijs (229).

[ Voor 3% gewijzigd door djmartyn op 18-10-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23346

Jammer dat het typen zo lastig gaat. Denk dat ik toch voor een mobiel met toetsenbordje ga...

Weet nog steeds niet welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
djmartyn schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:55:
Ik heb hem 1.5 week geleden zien liggen in de Mediamarkt Rotterdam Centrum. Helaas voor een belachelijk hoge prijs (229).
Thanks, ik zal er van de week eens langs gaan. Niet gevraagd of er iets af kon?

Iemand trouwens enig idee wanneer de zwarte komt? Kwestie van dagen, weken of maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296550

je kunt er ook gewoon swipe opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 12:37
Deze X8 kost in België los € 200. Dat lijkt mij een héél goeie prijs. Enige minpunt is 1.6 & zwakke camera. Ik had graag geweten van de 'ervaringsdeskundigen' of het typen met het relatief kleine scherm alsnog vlot gaat. Ik lees op gsmarena.com dat het in portrait AZERTY/QWERTY niet zo lekker typt, en dat vind ik toch wel een domper. Dus, graag ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 15:11

LDVC

Let's get it over with

cocico schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:34:
Deze X8 kost in België los € 200. Dat lijkt mij een héél goeie prijs. Enige minpunt is 1.6 & zwakke camera. Ik had graag geweten van de 'ervaringsdeskundigen' of het typen met het relatief kleine scherm alsnog vlot gaat. Ik lees op gsmarena.com dat het in portrait AZERTY/QWERTY niet zo lekker typt, en dat vind ik toch wel een domper. Dus, graag ervaringen!
€200 lijkt mij inderdaad ook een hele nette prijs. De HTC gratia met dezelfde(?) processor moet voor €400 nog wat op de markt komen. De camera is inderdaad wel een stuk minder, maar de X8 is dan ook bedoeld als budget smartphone. Update naar 2.1 zou nog voor het einde van het jaar moeten komen, dus dan lig je meteen een stuk minder achter. De HTC gratia heeft wel 2.2.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
2.1 is eigenlijk 'goed genoeg': zolang alles werkt wat moet werken is het al lang goed. Vooral de 'grootte' (ofwel de kleintte) van het scherm baart mij zorgen; is het vlot ingeven van tekst op de X8 vlot genoeg ja of nee. Dan kan ik wel over de andere minpuntjes heenkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
nietorigineel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:51:
[...]

Thanks, ik zal er van de week eens langs gaan. Niet gevraagd of er iets af kon?
Nee, we gingen alleen even kijken hoe hij er in het echt uitzag. Aankoop volgt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
cocico schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:02:
2.1 is eigenlijk 'goed genoeg': zolang alles werkt wat moet werken is het al lang goed. Vooral de 'grootte' (ofwel de kleintte) van het scherm baart mij zorgen; is het vlot ingeven van tekst op de X8 vlot genoeg ja of nee. Dan kan ik wel over de andere minpuntjes heenkijken ;)
Volgens mij zit in 2.2 pas dat je apps kan installeren op de microsd. gezien de hoeveelheid geheugen zou dat wel fijn zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik vraag me af of de X8 wel in zwart wordt uitgebracht? Heb tot nu toe geen enkele officiële bevestiging van Sony Ericsson gezien/gehad dat ze hem nog in het zwart gaan releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Gisteren een X8 toestel gekocht. Bevalt prima! Het toestel reageert soepel en de grootte is prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Kun je er wat meer over kwijt aub djmartyn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
cocico schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:10:
Kun je er wat meer over kwijt aub djmartyn? :)
Ja hoor. Heb het toestel inmiddels een week in gebruik .De accu gaat zeker 2 dagen mee bij redelijk intensief gebruik. De snelheid van het toestel is voldoende. Alle apps die ik heb gedownload, doen het tot nu toe goed.
Navigatie via google werkt ook. Bluetooth in de auto werkte ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
En het touchscreen? Is die accuraat tijdens het typen op het qwerty toetsenbord of verlang je dan meer naar het scherm van bijv de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Na meer dan 5+ jaar trouwe dienst begint mijn w810i toch wel wat kuren te vertonen die niet zo prettig zijn; het volume van het geluid is zelfs op z'n hardst té zacht. Hij had al langer probleempjes, zoals de fotoknop die slecht werkte en de connector van de hoofdtelefoon/adapter die slecht contact maakte. Maar de accu is nog in verbazingwekkend goede staat!

Hoog tijd voor een nieuwe dus. Ik zat eerst te kijken naar de x10 mini, maar de accuduur is toch wel erg kort, en misschien ook iets té klein. Deze x8 met grotere accu en scherm is dan ook nog eens goedkoper, lijkt me bijna een no-brainer. Toch nog even een nachtje over slapen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik vind dat het scherm niet goed reageert. Op de iphone hoef je het scherm heeel lichtjes te raken en de knop is ingedrukt. Op de X8 moet je zo nu en dan toch iets harder drukken om iets te bevestigen (vraag me ook echt af of het capatif is). Scherm is niet accuraat.

Batterij is redelijk, Android gebruikt op de achtergrond veel te veel capaciteit!
Resolutie is goed te doen, applicaties werken en draaien soepel, dat moet ik wel bekennen!
Geluid is super, beter dan de iPhone! Internetradio draait ook soepel en streamen gaat vlekkeloos!

Groete minpunt is dat elke widget wat je kwijt wilt op je homescreen, een aparte pagina wordt! Ik heb ook niet kunnen uitvinden en of het uberhaubt mogelijk is, om iconen op de homescreen te plaatsen???

Verder is het OS wel snel, hoop natuurlijk dat 2.1 snel uitkomt (whatsapp) en het liefst ook een update naar 2.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien stomme vraag, maar gaat er een gewone sim in, of een micro-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Bartjuh schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:54:
Misschien stomme vraag, maar gaat er een gewone sim in, of een micro-sim?
Een gewone simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Hoe vinden jullie dat het scherm reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
mobile625 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:52:
Ik vind dat het scherm niet goed reageert. Op de iphone hoef je het scherm heeel lichtjes te raken en de knop is ingedrukt. Op de X8 moet je zo nu en dan toch iets harder drukken om iets te bevestigen (vraag me ook echt af of het capatif is). Scherm is niet accuraat.

Batterij is redelijk, Android gebruikt op de achtergrond veel te veel capaciteit!
Resolutie is goed te doen, applicaties werken en draaien soepel, dat moet ik wel bekennen!
Geluid is super, beter dan de iPhone! Internetradio draait ook soepel en streamen gaat vlekkeloos!

Groete minpunt is dat elke widget wat je kwijt wilt op je homescreen, een aparte pagina wordt! Ik heb ook niet kunnen uitvinden en of het uberhaubt mogelijk is, om iconen op de homescreen te plaatsen???

Verder is het OS wel snel, hoop natuurlijk dat 2.1 snel uitkomt (whatsapp) en het liefst ook een update naar 2.2 :)
Klinkt dus dat het een soort van Samsung Star achtig touchscreen is? Het werkt wel maar niet fijn genoeg dat je er fijn smsjes op kan typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb het toestel een week of 2 en vind het ook een fijn toestel. Het is mijn eerste touchscreen phone, dus wellicht geen goede referentie, maar ik heb weinig problemen met het scherm, voor mij reageert het goed genoeg iig. Toetsenbord is idd wat klein, maar ik vind het toestel een hele goede correctie functie hebben, dus ik kan redelijk snel in portrait-stand typen, ook al heb je soms een verkeerde toets.

Camera is niet best, maar dat was van tevoren bekend. Ook zit bij mijn telefoon wat speling in de linkerachterkant van de cover wat ik wel vervelend vind, het voelt wel wat goedkoop aan. Maar ook daar is de prijs naar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
mobile625 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:52:

Kom van een Nokia 5530 af, en daarmee (die is wel echt resistief) vergeleken is dit toch wel een stuk fijner. Al heb ook ik wel eens dat ik knop 2 keer moet indrukken.

Het scherm is groot genoeg voor mij (ik wil juist een beetje een compacte telefoon), maar in portrait is het qwerty-toetsenbord geen pretje. Landscape gaat nogal, al houd het ook daar niet over.

Die widgets was voor mij ook een teleurstelling, maar met ADWlauncher is dat zo opgelost. Dan ben je wel de SE hoekjes ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

*(&3verdomme, heb ik gisteren de telefoon besteld voor 189 + 4,95 (verzend), krijg ik net een mailtje binnen; 10% korting op electronica bij Wehkamp tijdens korting4daagse, is hij 170,10! 19 euro door de neus geboord ;(

/me Baalt..

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Binnen.

Touchscreen werkt fijn op eerste gezicht, geen problemen mee (maar nooit eerder een touchscreen phone gehad). Ziet er goed uit. En ondanks ik gewoon de witte had besteld, krijg ik er 2 extra frontjes bij; paars-wit en zilver-wit.

Vind het een mooie telefoon om te zien. Veel mooier dan de meeste smartphones van tegenwoordig, want die bestaan eigenlijk alleen nog maar uit scherm (houd ze dan ook bijna niet uit elkaar, het zijn allemaal iPhones geworden tegenwoordig, je houd ze alleen nog een beetje uit elkaar door het OS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Mijn vrouw heeft deze telefoon nu een aantal weken.
Heb hem meten besteld toen ie leverbaar werd.
Mijn vrouw had nog een W710i en ik heb een iPhone.
Voor mijn vrouw dus een hele vooruitgang.
De X8 kan niet aan de iPhone tippen vindt ik, maar dat is ook niets dan logisch, gezien het prijsverschil.
De hardware beperkingen daar gelaten, vindt ik Android goed te doen maar niet zo prettig als iOS.
Ik vindt het formaat van de telefoon wel prettig, zij het wat aan de dikke kant.
Een telefoon van het formaat 3Gs, Desire of X10 zou niets voor mijn vrouw zijn.
De mini's vond ik te klein en een erg lage resolutie.
De X8 is eigenlijk precies goed.
Hij voelt inderdaad wel vrij plastic-erig aan....maar dat kan kloppen....het is allemaal plastic.
Toestel gaat dagelijks op de lader, maar dat is meestal niet nodig: toestel wordt niet echt intensief gebruikt en zou het makkelijk 2 dagen uithouden....tenzij mijn dochter er spelletjes op gaat spelen of youtube kijken.....dan gaat het heeeeeeel snel.
Scherm werkt prettig (de enige referentie die ik heb is een iPhone, en die werkt wel stukken prettiger) en SMS-en gaat prima....tenzij je een hardcore SMS-er bent.
DE SE-hoekjes zijn prettig, maar voor de rest kan ik nog niet wennen aan de homescreens etc van Android.
Nu nog een update naar 2.1

Kortom: een heel prettige telefoon die alles doet wat ie moet doen voor een zeer bescheiden prijs.

O ja, dat plastic klepje op de microUSB aansluiting (voor o.a. laden) is niet echt ergonomisch.....en is er reeds afgerukt door mijn vrouw.

Anoniem: 194955

Sinds een paar dagen heb ik de Xperia X8 in bezit. Ben er erg tevreden over! Het is mijn eerste android telefoon met touchscreen. Wel gebruikte ik vaak de Iphone van mijn vriend. De Iphone werkt heerlijk, maar is naar mijn mening gewoon te duur. De Xperia X8 vind ik tot nu toe een complete telefoon voor een scherpe prijs! Ook belangrijk, een mooi design voor vrouwen!

Opstarten is traag, maar als dat eenmaal gedaan is werkt het erg snel. Heb nog geen zware spellen gespeeld, mogelijk geeft dat meer problemen. Sms werkt goed, maar dan heb ik ook geen grote handen. Ik zie alleen geen tellertje die aangeeft hoeveel tekens ik gebruik. Weet ook niet of er een seintje gegeven wordt als je over 1 sms bericht heen gaat.

Ik heb de woordvoorspeller bij smsfunctie (die woorden tegen je zin omzet) snel uitgezet. Verder valt de gevoeligheid van het scherm me erg mee, reageert goed genoeg op mijn aanraking. Wel iets meer ' drukken' dan bij de Iphone.

De widgets vallen mij mee. Had hier geen hoge verwachtingen van. Ze zijn wel stijf en beperkt in soort. Ik ben er nog niet over uit wat betreft ADWlauncher. De hoekjes vind ik namelijk wel handig, al denk ik dat je met ADWlauncher ook zoiets kan creëren.

Wat ik raar vind is dat ik een aantal apps er niet af kan gooien, zoals die betaalde spelletjes die ik niet wil. Hebben jullie hiervoor tips?

Ook stoort het mij dat je alleen foto's kan zetten bij Favorieten in je telefoonboekje. Als je nog geen foto hebt van de persoon moet je er echt een plaatje aan koppelen, anders zit je met meerdere blauwe iconen. Waarom niet gewoon een rij met namen?

Klepje voor usb aansluiting vind ik ook minder, gaat zeker keer stuk. Fotos zijn niet top, maar voor mij goed genoeg. Kom van een 2.0 en merk toch dat het een stap vooruit is :)
Tot zover mijn eerste bevindingen...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 194955 op 18-11-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Inmiddels is android 2.1 ook uit voor deze telefoon. Helaas nog niet voor mijn serienummer, maar ik heb nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

djmartyn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:40:
Inmiddels is android 2.1 ook uit voor deze telefoon. Helaas nog niet voor mijn serienummer, maar ik heb nog even geduld.
Ja, ben er ook al een paar dagen achter dat 2.1 uit is. Maar pc companion zegt de hele tijd dat mijn telefoon al up-to-date is.

Je moet dus blijkbaar wachten tot je aan de beurt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
De uitrol vind gefaseerd plaats per land en provider. Ik heb een Duits unbranded toestel, dus hopelijk gaat dat niet zo lang duren.

Zie voor meer informatie:
http://blogs.sonyericsson...arted-also-for-xperia-x8/

[ Voor 32% gewijzigd door djmartyn op 03-12-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Mijn telefoon is zojuist bijgewerkt naar de nieuwe versie. Een heel verschil dat android 2.1. Eerste wat me opviel was de schermlock. Je moet nu schuiven om hem eraf te halen ipv 2 knoppen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Enig idee of er van de X8 nog een pro versie uit komt zoals bij de X10 mini pro? Qua schermgrootte en resolutie is het namelijk een ideale midden guldenweg. Tussen de X10 en de X10 mini als formaat is precies goed. Maar voor smsen lijkt mij een toetsenbordje fijner, zeker ook omdat het onboard toetsenbord in landscape ook best wat ruimte inneemt. Of valt het qua typen wel mee en is het goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Iphone touchscreen met een sony ericsson X8 vergelijken is een beetje appels met peren heb ik het idee... ;)

Op XDA staat trouwens een tool om de X8 te rooten, serie nummer te veranderen (Serienr uit Rusland). Nu kan je wel met Pc Companion updaten. Je download dan de buitenlandse Android 2.1, maar alle gebruikelijke talen zijn gewoon aanwezig... En dan heb je wel 2.1.

[ Voor 98% gewijzigd door wizzlewaxx op 08-12-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Ik heb gister 2.1 erop gegooid (origineel via SEW zelf) en t draait soepel en sneller!
Lockscreen is idd anders, schuiven om te unlocken!

Menu draait snel en eindelijk Whatsapp! :P
Wat zijn jullie bevindingen!

Hopen dat 2.2 uitkomt en t liefst 2.3! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

^^ Jups, ook hier is de update binnen :)

Ben trouwens wel al mijn applicaties kwijt, en alweer kon ik mijn contacts niet ophalen, gelukkig had ik nog een oudere backup (en sindsdien geen contacts gewijzigd of toegevoegd) waarvan ik de contacts wel kon inladen.

Kan ik eindelijk Sygic navigatie gebruiken (die met offline maps), die draait niet op 1.6 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar hebben jullie de update vandaan?!

Ik vind het toetsenbord prima werken, tis geen Iphone kwaliteit, maar tis prima te doen!! Pakt veel goed op en wekt geen irritatie op bij mij. Weet alleen niet hoe het is voor mensen met grotere handen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PC Companion installeren van Sony Ericsson, telefoon aansluiten via USB. Dan detecteerd hij de telefoon, en krijg je waarschijnlijk direct bericht dat hij een update heeft voor je telefoon.

Niet vergeten te back-uppen, en doe dat ook maar via online (zie mijn vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke gister geprobeerd, maar blijkbaar is voor mijn serienummer nog geen update beschikbaar. Krijg steeds de melding dat mijn telefoon up-to-date is.... Vervelend dat het zolang duurt, die uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De update naar 2.1 net gedaan :), indd iets sneller. Mis nog wel een aantal instellingen: camera geluid uitzetten, favorieten gewoon in lijst ipv blauwe iconen of fotos, animatie weghalen tijdens opstarten...
Wel fijn dat ik nu Whats App kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 194955 schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:11:
De update naar 2.1 net gedaan :), indd iets sneller. Mis nog wel een aantal instellingen: camera geluid uitzetten, favorieten gewoon in lijst ipv blauwe iconen of fotos, animatie weghalen tijdens opstarten...
Wel fijn dat ik nu Whats App kan gebruiken :)
Camerageluid kan je volgens mij niet uitzetten vanwege regelgeving, dat is bij elke telefoon zo.

Correct me if i'm wrong... (weet niet 100% zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 12:23
Dat ljjkt me geen regelgeving. Waarom ook? Privacy van degene die op de foto komt?

Op mijn telefoon heb ik geen camerageluid als het profiel op stil staat. Kan dus best.

(Nokia 5800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Wie heeft een unbranded Nederlandse X8 en al de officiële 2.1 update binnen?

Kan zo iemand hier mij zijn customization code meedelen?

Je vindt de code zo :

Scherm uitschakelen door kort op de Aan/Uit knop bovenaan te drukken.
Hou nu de Menutoets ingedrukt, het scherm gaat aan, maar blijft gelocked.
Met de Home toets en de Terug toets moet je nu deze volgorde indrukken, terwijl je de Menutoets blijft ingedrukt houden.
home-terug-terug-home-terug-home-home-terug
Dan kom je in het Service menu.
Hier kies je Service info > Software info
Ziet er zo uit : 1242-1277_R2A

Deze code is die van mij en die werkt dus nog niet. Wie heeft dus een werkende Nederlandse unbranded code die wel werkt voor de officiële 2.1 update????

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Liebaart schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:27:
Wie heeft een unbranded Nederlandse X8 en al de officiële 2.1 update binnen?

Kan zo iemand hier mij zijn customization code meedelen?

Deze code is die van mij en die werkt dus nog niet. Wie heeft dus een werkende Nederlandse unbranded code die wel werkt voor de officiële 2.1 update????
Ik heb een unbranded x8, en de update naar 2.1 sinds 9 december.

1240-6558_R1B

[ Voor 31% gewijzigd door Bartjuh op 15-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Gelukt! Bedankt!

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371560

Er zijn twee nieuwe updates uit gebracht, iemand ze al binnen.

Updates zijn :

2.0.2.A.0.24 Jan 14, 2011
2.1.A.0.390 Jan 14, 2011

Krijg je deze trouwens via PC Companion binnen of moet je zelf actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 10-05 18:10
Nu was ik de Mediamarkt zojuist aan het bezoeken en kwam de X8 tegen Prepaid van T-Mobile rond de 130 Euro.

Nu zat ik me aftevragen of je zelf handmatig zo'n ding simlock vrij kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:28
Dat doet T-Mobile graag voor je. Binnen een jaar tegen vergoeding, daarna als het goed is gratis.

Voor andere manieren zul je moeten googelen, die ga je niet op dit forum vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door MoZe op 20-01-2011 10:26 . Reden: Andere manieren toegevoegd. ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 10-05 18:10
Okay in iedergeval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378749

MoZe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:25:
Dat doet T-Mobile graag voor je. Binnen een jaar tegen vergoeding, daarna als het goed is gratis.

Voor andere manieren zul je moeten googelen, die ga je niet op dit forum vinden.
Je hoeft de T-mobile Xperia X8 niet simlockvrij te maken omdat hij al simlockvrij is :) Ik kan het bevestigen omdat ik hem simlockvrij ontvangen heb van T-mobile. Draait ook standaard al Android 2.1 op dus updaten hoeft ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 10:51
Ik heb dit toestel nu een paar dagen en het bied veel voor die 130 euro die ik ervoor betaald heb.
Vergeleken met mijn HTC desire is hij nog redelijk snel.

Wel meteen een andere launcher erop gezet " zeam".

Het intern geheugen voor programma's is op de HTC desire wel meer maar na het opstarten blijft er maar zo'n 133mb over.

Bij deze X8 is er meer over na het opstarten omdat het geen sense heeft e.d.
Ik was eigenlijk op zoek naar een manier van apps2sd op een ext2 of 3 partitie.
Dit kan alleen maar via een root op je telefoon.
Een programma kan je hier vinden op XDA developers.com met de naam "SuperOneClick".

Let er wel op dat je de juiste kiest, die ik gedownload heb is zonder versie nummer.
Daarna "busybox" uit de marketplace installeren.

Nu heb ik via ADB geprobeerd om apps2d te instaleren.
Let op !!! dit is bij verschillende mensen fout gegaan.
Je toestel start dan wel op maar je kan niet meer bellen of wifi gebruiken.

De enigste manier is de software weer updaten lees herstellen via de companion software van Sony.

Na lang zoeken een programma gevonden wat wel al je programma's op een EXT2 partitie kan zetten.
Dit heet "LINK2SD" deze is ook gewoon via de marketplace te verkrijgen.

Lees voor je het download even bij "meer" hoe het werkt.
Ik heb nu weer ruim 90 mb over ipv 15 mb.

Ik hoop dat de echte tweaker hier iets mee kan. ;w

http://forum.xda-develope...hread.php?t=906248&page=2

[ Voor 2% gewijzigd door jan rademaar op 08-02-2011 00:52 . Reden: Linkje toegevoegd voor root programma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345137

ik heb een paar vragen:

1 via me pc heb ik iets op de g schijf gezet, maar hoe kom ik in die g schijf via mijn x8?
2 als ik een app heb gedownload,dan staat die wel op de tabblad,maar hoe voer ik hem uit?
( het betreft een app voor grotere toetsen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378749

jan rademaar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:38:
Ik heb dit toestel nu een paar dagen en het bied veel voor die 130 euro die ik ervoor betaald heb.
Vergeleken met mijn HTC desire is hij nog redelijk snel.

Wel meteen een andere launcher erop gezet " zeam".

Het intern geheugen voor programma's is op de HTC desire wel meer maar na het opstarten blijft er maar zo'n 133mb over.

Bij deze X8 is er meer over na het opstarten omdat het geen sense heeft e.d.
Ik was eigenlijk op zoek naar een manier van apps2sd op een ext2 of 3 partitie.
Dit kan alleen maar via een root op je telefoon.
Een programma kan je hier vinden op XDA developers.com met de naam "SuperOneClick".

Let er wel op dat je de juiste kiest, die ik gedownload heb is zonder versie nummer.
Daarna "busybox" uit de marketplace installeren.

Nu heb ik via ADB geprobeerd om apps2d te instaleren.
Let op !!! dit is bij verschillende mensen fout gegaan.
Je toestel start dan wel op maar je kan niet meer bellen of wifi gebruiken.

De enigste manier is de software weer updaten lees herstellen via de companion software van Sony.

Na lang zoeken een programma gevonden wat wel al je programma's op een EXT2 partitie kan zetten.
Dit heet "LINK2SD" deze is ook gewoon via de marketplace te verkrijgen.

Lees voor je het download even bij "meer" hoe het werkt.
Ik heb nu weer ruim 90 mb over ipv 15 mb.

Ik hoop dat de echte tweaker hier iets mee kan. ;w

http://forum.xda-develope...hread.php?t=906248&page=2
Kan iemand mij uitleggen wat "rooten van je telefoon" betekent? Waarom zou ik dat doen en wat kan ik er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
Zou je mij misschien kunnen vertellen bij welke mediamarkt je hem voor 130 euro hebt gezien? Ik heb vandaag namelijk gekeken in den haag en daar hadden ze hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart1jn
  • Laatst online: 11:11
Schildje schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:46:
Zou je mij misschien kunnen vertellen bij welke mediamarkt je hem voor 130 euro hebt gezien? Ik heb vandaag namelijk gekeken in den haag en daar hadden ze hem niet.
Ik heb mijn X8 (Simlockvrij) vorige week bij de T-Mobile winkel in Enschede gehaald, ook voor 130 euro. Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor 130 euro is het inderdaad best een leuk toestel, ik heb hem gisteren ook gehaald omdat mijn 3 jaar oude Wimo toestel een barst in het scherm heeft en een knop mist sinds mijn laatste vakantie.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere Androids, maar ik vind het allemaal redelijk snel aanvoelen en hij ziet er ook zeer netjes uit (niet goedkoop iig). Ook het typen op een touchscreen gaat redelijk (altijd hardware toetsenbordjes gehad op mijn telefoons). Het kantelen van het scherm gaat misschien sneller op snellere toestellen, maar ik vind het snel genoeg.

[edit]
Moet je voor usb-mass storage iets aan zetten want dat werkt bij mij niet standaard. Onder XP komt er geen extra drive bij wat ik verwachte. Ik zie wel een USB debug optie die je aan kan zetten en die heb ik ook aangezet, maar ik verwacht eigenlijk niet helemaal dat dit het is. Ik hoef niet te debuggen, ik wil gewoon een gemakkelijke manier om files van mijn pc naar de telefoon te krijgen. In Windows 7 werkt het wel meteen.

Ik moet zeggen dat het wel wennen is. Ik mis ook een explorer zoals die ook in Windows Mobile zat (moet je misschien instaleren via de market) en veel andere dingen zijn op zich makkelijker, maar je moet het maar weer even weten :p Het duurde ook vrij lang voor ik de ingebouwde taskmanager gevonden had, heel duidelijk vind ik die ook niet want alle software die je geopend had blijft ook open staan lijkt het.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 15-03-2011 14:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gebruiken jullie het standaardtoetsenbord wat je krijgt als je het toestel kanteld? Het blijft wennen voor mij, gelukkig gaat het verbeteren van letters redelijk snel maar het is ook wel heel vaak nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jammer dat hier niemand meer reageert :) Het zijn toch vooral de duurdere telefoons waarvan de topics beter lopen :p

De mijne is inmiddels geroot en ik heb er alle T-Mobile en Sony meuk afgegooid (behalve Timescape omdat hij dan instabiel kan worden). Had er per ongeluk schijnbaar ook de sms-app afgegooid waar ik achter kwam toen ik op mijn tan-code zat te wachten. Handsend sms er op gezet en het werkt weer :p

Alleen app2sd zou ik nog wel willen, maar dat is er alleen voor Android 2.2. De custom roms lijken verder niet heel veel toe te voegen dus ik laat liever nog de originele er op staan tot er echt verschillen zijn dat het voordeel heeft een nieuwe rom te installeren. Ook zou je hem sneller kunnen maken door JIT in te schakelen, maar ook daar lees ik verschillende verhalen over (van mensen die spijt hebben dat ze het hebben ingeschakeld :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 20:26
Ik denk dat de X8 gewoon ook niet echt popu is. Mijn vriendin heeft em, en eerlijk gezegd, de TimeScape is fantastisch, maar voor de rest vind ik em redelijk traag. Ik hoop op Android 2.2 (of 2.3), die zou em toch een stuk moeten versnellen. Dan zou ie toch weer een stuk popu'er moeten worden. Ook zie ik dat de prijs gedaald is, laat ons hopen dat ie dan ook populairder wordt, zodat er ook een grotere community voor komt.

Trouwens, de ZTE Blade is een goedkoop toestel, en dat is wel popu, dus niet alleen de dure toestellen hebben een grote community...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:14
Kerberos84 schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat de X8 gewoon ook niet echt popu is. Mijn vriendin heeft em, en eerlijk gezegd, de TimeScape is fantastisch, maar voor de rest vind ik em redelijk traag. Ik hoop op Android 2.2 (of 2.3), die zou em toch een stuk moeten versnellen. Dan zou ie toch weer een stuk popu'er moeten worden. Ook zie ik dat de prijs gedaald is, laat ons hopen dat ie dan ook populairder wordt, zodat er ook een grotere community voor komt.
mee eens, ik heb er 1 op de kop getikt voor mijn vrienden en gezien de prijs (t-mobile prepaidpakket + wehkamp kortingsvierdaagse korting 8) ) is het een erg leuk toestel voor weinig geld. Alleen jammer van het gemis van multitouch want dat is voor sommige spelletjes toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

2.2 kun je er ook zelf opzetten, heb nu die rom van XDA er opgezet en hij is er inderdaad een stuk sneller mee. Volgens mij is hij ook overgeclocked met die rom want als hij niet doorstart moet je een overclock module verwijderen. En app2sd werkt :)

Voor energiebeheer is er nu ook allemaal wat meer in te stellen via de widget (je kan ook met 1 klik naar 2G, en dataroaming kun je appart uitzetten voor binnenland en buitenland (handig met Telfort). De 2.3 versie zitten me nog wat te veel bugs in.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 02-05-2011 10:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:22
Marzman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:59:
2.2 kun je er ook zelf opzetten, heb nu die rom van XDA er opgezet en hij is er inderdaad een stuk sneller mee. Volgens mij is hij ook overgeclocked met die rom want als hij niet doorstart moet je een overclock module verwijderen. En app2sd werkt :)
Zou je mij eens kunnen contacteren hierover? :-)
Ik kan namelijk nergens vinden hoe ik je een DM moet versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

offtopic:
Dat komt omdat je DM's uitstaan in je profiel. Als je die aan zet kan je me wel een dm sturen ;)

Maar het gaat om de "Froyo Cyanogen 6.1.3 port for the X8" die gebaseerd is op "nobodyAtall's 2.2.1 CM-6.1.3 ROM" voor de X10 mini. Ik zie dat er vandaag weer een fix is uitgebracht voor iets wat ik nog niet ontdekt had , dus ik kan ook weer een update uitvoeren. Er zijn ook roms voor nieuwere Androidversies maar daar zitten nog bugs in (deze is bij mij stabieler eigenlijk als de originele die heel af en toe wel eens reboote)

De rom heeft wel wat meer blauwige effecten itt tot de sony-rom, ik vind het zelf wel ok. Ik weet niet of dat Androiddingen zijn of specifieke dingen voor deze rom.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZHga7hjNlwpPCrLX3jahVb06/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4udcldgxK04zrk6Tzv4krhiG/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GHcx0z08xR3ND9raFjQL3b7f/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 06-05-2011 21:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Dat blauw schrikt toch wel wat af imo :o Is daar iets aan te doen?
Ik zie dat je met die mod ook gewoon nederlands kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nederlands kan inderdaad gewoon, die kleur dat is onderdeel van de miniCM theme (voor de X10 mini, waar deze rom op gebaseerd is). Dat is gewoon te veranderen, maar ik vind het er niet eens zo verkeerd uit zien.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Nog een klein vraagje:
Om die ROM te kunnen gebruiken heb je "Latest 2.1.1.A.0.6 SE firmware and ...015 Baseband" nodig.
Als ik kijk naar de build-nummer zie ik "2.0.1.A.0.47" staan, en SE zegt dat ik de laatste update heb?
Ook zie ik niet direct waar ik kan vinden welke Baseband versie ik heb? :(

Edit: nvm, 'k heb het Baseband nummer al gevonden :-) De smartphone zou eerst nog geupdate moeten worden? :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Asterion op 07-05-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 20:26
Marzman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:20:
offtopic:
Dat komt omdat je DM's uitstaan in je profiel. Als je die aan zet kan je me wel een dm sturen ;)

Maar het gaat om de "Froyo Cyanogen 6.1.3 port for the X8" die gebaseerd is op "nobodyAtall's 2.2.1 CM-6.1.3 ROM" voor de X10 mini. Ik zie dat er vandaag weer een fix is uitgebracht voor iets wat ik nog niet ontdekt had , dus ik kan ook weer een update uitvoeren. Er zijn ook roms voor nieuwere Androidversies maar daar zitten nog bugs in (deze is bij mij stabieler eigenlijk als de originele die heel af en toe wel eens reboote)

De rom heeft wel wat meer blauwige effecten itt tot de sony-rom, ik vind het zelf wel ok. Ik weet niet of dat Androiddingen zijn of specifieke dingen voor deze rom.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Kan je eens de widgets die je hier laat zien benoemen? Vooral die met je verbruik is leuk...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die bovenste 2 zijn gewoon het standaard energiebeheer, die heb ik opgesplitst in twee rijen omdat ik al die opties aan/uit wil kunnen zetten. Daaronder staat droidstats (de metertjes zijn groen ipv blauw omdat groen goed is, ze kunnen ook geel of rood worden als je veel verbruikt) en daaronder regendetector. Die nightknop was ik nieuwsgierig naar (zit in de rom), maar dat stelt niet zo veel voor. Er zitten een aantal widgets in om kleureffecten over Android te gooien. Wat je er mee moet weet ik ook niet, want met die effecten krijg je minder kleuren maar misschien dat er mensen zijn die een rode gloed of sepia-effect mooi vinden op hun telefoon.
Asterion schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:02:
Nog een klein vraagje:
Om die ROM te kunnen gebruiken heb je "Latest 2.1.1.A.0.6 SE firmware and ...015 Baseband" nodig.
Als ik kijk naar de build-nummer zie ik "2.0.1.A.0.47" staan, en SE zegt dat ik de laatste update heb?
Ook zie ik niet direct waar ik kan vinden welke Baseband versie ik heb? :(

Edit: nvm, 'k heb het Baseband nummer al gevonden :-) De smartphone zou eerst nog geupdate moeten worden? :-)
Je moet de 2.1 rom van Sony als uitgangspunt hebben. Dat is inderdaad de 2.1.1.A.0.6 SE firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 10-05-2011 09:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Daar is het eerste probleem al, dat nummer komt niet overeen met wat er bij mijn X8 staat :)
De software van SE zegt dat ik de laatste firmware/updates heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dat geen 2.0 firmware wat jij hebt dan? (als die buildnummers een beetje logica hebben :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Bij firmware versie staat nochtans 2.1-update1.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik durf ook niet meer met 100 procent zekerheid te zeggen wat ik had als startpunt, maar volgens mij wel die versie omdat ik wel altijd alles lees voor ik zoiets doe :p Je zou nog Via de Sony software (verbonden via USB) kunnen kijken of er updates zijn (als dat niet is wat je al gedaan had)

De W8 firmware staat nu ook op XDA, maar dat is wel terug naar 2.1. Jammer dat Sony niet iets later was met de W8 (dan had die 1,5 jaar aan updates moeten krijgen, en het is dezelfde telefoon als de X8 maar dan verkocht als Walkman Phone :p )

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 13-05-2011 18:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Hmm, ik zal even ten rade gaan op XDA :-)

Toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:24
Ik heb Elelinux V6
Launcher: Arc Launcher
OC: 748 Mhz
Quadrant Free: 888 Points
Alles werkt!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/20/1305902164-250.png

BTW: Alles dat ik kan van Rooten en Modden heb ik te danken aan: Marzman

[ Voor 40% gewijzigd door AMD_Aero op 20-05-2011 21:33 ]

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ziet er leuk uit, misschien dat ik die ook eens probeer ipv mini-cm :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 09:40
dag mensen!
Ik wil deze X8 ook aanschaffen. Ben 'm tot nu toe alleen nog in het wit tegenkomen. Morgen nog even kijken of ik een zwarte vindt, anders maar op internet bestellen.
Zat nog te twijfelen over een de X10 mini pro (met uitschuifbaar toetsenbord). Maar de hogere resolutie van de X8 gaf de doorslag (en vooruit, de prijs ook een beetje :+ ).
Ik meld me wel weer als ik m heb voor de tips over de nodige/verplichte apps. (Ben nog Android virgin. Wordt sowieso mn eerste smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
morgen wordt mijn X8 bezorgd. (een zwarte).
Ik heb al een klein beetje gelezen over rooting en ROMs. Nou ben ik niet iemand die z'n hele telefoon wil modden en elk kleur, icoontje en startscherm naar eigen wens wil aanpassen. Maar nou kom ik in de market wat leuke apps tegen waar 2.2 voor is vereist (Adobe Flash, YouTube, ActiveSync, App to SD, enz).
Maarja, tis wel een nieuwe telefoon waar dan geen garantie meer op zit. En als ik tutorials lees, ziet het er nog niet zo makkelijk uit voor een n00b.
Dus de vraag aan jullie; maakt het upgraden naar 2.2 (of zelfs 2,3, instabieler?) een wereldverschil in de ervaring? Of zijn er alternatieven te vinden voor de apps/functies die niet meer in 2.1 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

"Froyo Cyanogen 6.1.3 port for the X8" is nog steeds heel stabiel, stabieler als de originele rom eigenlijk. Het is vooral sneller (2.2 is gewoon sneller, je hebt een overclock en ook JIT staat aan in die rom) en je hebt idd app2sd idd en andere apps die 2.2 vereisen. 2.3 heeft nog een bug met de camera als ik het zo zie, dus die heb ik nog niet geprobeerd (vind dat toch wel belangrijk).

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 08-06-2011 00:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Dan ga ik toch voor 2.2. Wil het op de volgende manier en volgorde doen;
1. Rooten met SuperOnClick en BusyBox installeren:
http://youtu.be/LHxLVlhCWLM

2. xRecovery, Root Explorer en ASTRO file manager installeren:
http://youtu.be/ls10Og6W89s

3. Cyanogen ROM installeren met xRecovery:
http://youtu.be/9cVwJ7Mz2DY

Nou lees ik op het Android Forum over "the Floyo-0.25 ROM by racht @ XDA-developers". Een andere ROM denk ik? Ze hebben het ook over iets een andere manier van installeren. Suggesties?
Ze zeggen daar ook dat je, om updates van apps te installeren een file manager nodig hebt. Waarom kan dat niet gewoon via de market? En geldt dat voor alle apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Klopt wel wat je zegt idd, eerst rooten, dan xrecovery installeren en dan de rom als update en dan booten in xrecovery. Het staat ook op XDA die drie stappen in het forum voor de X8, daar heb ik het ook vandaan. Ik weet niet of die redirects daar naar toe gaan (gaat nogal langzaam :) )

Die rom waar jij het over hebt is een andere inderdaad.

Edit1: Ik ben zelf trouwens nog op zoek naar een goed toetsenbord voor de X8, door het kleine scherm zit ik er vaak naast bij het qwerty toetsenbord (ook in landscape). Het moet ook met twee talen (engels en nederlands) overweg kunnen. Ik heb "Android Toetsenbord", "HTC_IME mod" en "standaardinvoer" er nu op staan maar dat is het allemaal niet (te klein en spellingscontrole die een taal forceert). Dat is eigenlijk het enige dat ik echt tegen vind vallen van de X8, de schermresponsiteit (een Samsung in dezelfde prijsrange heeft een gevoeliger scherm), het ontbreken van multitouch en het gepriel met worstvingers (valt wel mee, maar zo voelt het op een 3" scherm :p ) op te kleine toetsjes.

Edit2: Swiftkey X Beta bevalt me wel. Je moet wel de correcties via de spatiebalk dan uitschakelen want dat is irritant en het maakt optimaal gebruik van het kleine scherm verder en je kan tot 3 talen instellen voor de autocorrectie.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 09-06-2011 13:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
owjee.
net telefoon geroot en nieuwe ROM erop gezet. Heb de stappen gevolgd zoals in de youtube videos van mijn post hierboven. Ging allemaal goed. Tot het punt na het rebooten na de update. Ik krijg het begin scherm waar je het android poppetje moet aanraken waarna je instellingen en accounts kunt instellen. Maar hier valt de telefoon na enkele seconden uit. Als ik op de power knop druk vibreert ie telkens kort, maar er gebeurt verder niks. Ik moet de batterij eruit halen om m weer opnieuw te kunnen opstarten...
help!

nevermind. ik was iets te voorbarig. even een reboot gedaan vanuit Xrecovery en vooralsnog doet ie het :P
en kan ik trouwens de originele layout terug zetten? vind dat blauwe neon achtige wat kitsch
edit2: ja nog meer vragen. wat is het toestsenbord dat er eerst op stond? want vind dat HTC ding dat er nu op staat zwaar irritant. kan bij de instellingen nergens vinden hoe het te veranderen...:+

[ Voor 26% gewijzigd door Pilome243 op 09-06-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Het toetsenbord heb k vervangen door swiftkey. Werkt tot nu toe redelijk, maar misshien dat ik toch terugstap naar het standaard toetsenbord.
nog uitvinden hoe ik dat lelijke blauw wegkrijg, en dan vooral de statusbar met dat lelijke batterij icoontje en het onleesbare notification vak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Marzman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:29:
Nederlands kan inderdaad gewoon, die kleur dat is onderdeel van de miniCM theme (voor de X10 mini, waar deze rom op gebaseerd is). Dat is gewoon te veranderen, maar ik vind het er niet eens zo verkeerd uit zien.
Hoe? Kan het zelf niet vinden. Vind het blauw maar lelijk en het batterij icoon in de statusbar niet mooi. Heb het liefst gewoon het stock uiterlijk.

Ik heb overigens geen multitouch? En de stock camera crash continu. Net als de Barcode Scanner (waarschijnlijk omdat die ook de camera gebruikt?). Camera360 doet het wel goed. Maar zou het liefst ook de stock camera stabiel hebben. Omdat deze met de camera knop te activeren is, en omdat je er ook mee kan filmen. Heeft iedereen dit met MiniCM6-1.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, bij mij crasht er niks. Dat je camera crasht klinkt als de bug met MiniCM7. Multitoch heeft de X8 niet, ik zie het er nu ook bij staan op XDA (ze noemen het dual toch omdat het niet hetzelfde is) maar dat zit ook niet in mijn rom die ik destijds gebruikt heb (ze hebben hem aangepast want ik moest allerlei losse updates installeren die er nu ingebakken zitten).

Je hebt je wel aan de handleiding gehouden? Alles resetten in Xrecovery en de juiste baseband hebben?

Op XDA staan ook compatible themes. Ik heb zelf de blauwe, vind het niet zo erg dat je meteen ziet dat het geen stock-rom is.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 10-06-2011 22:52 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Marzman schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:51:
Nee, bij mij crasht er niks. Dat je camera crasht klinkt als de bug met MiniCM7. Multitoch heeft de X8 niet, ik zie het er nu ook bij staan op XDA (ze noemen het dual toch omdat het niet hetzelfde is) maar dat zit ook niet in mijn rom die ik destijds gebruikt heb (ze hebben hem aangepast want ik moest allerlei losse updates installeren die er nu ingebakken zitten).

Je hebt je wel aan de handleiding gehouden? Alles resetten in Xrecovery en de juiste baseband hebben?

Op XDA staan ook compatible themes. Ik heb zelf de blauwe, vind het niet zo erg dat je meteen ziet dat het geen stock-rom is.
ik heb braaf die youtube filmpjes opgevolgd en uit de daarbij gevoegde links de bestanden gedownload. Aan het eind van het filmpje laat die kerel zien dat de camera werkt net als het dual touch (niet dat ik dat belangrijk vind, maar toont dat er iets niet klopt bij mij.)

Smalbanversie eindigt op 15
Kernel: 2.6.29 SEMUser@SEMCHost #1
Mod: MiniCM6-1.0.1
Build-nummer: FRG83

Overigens heb ik geupdate vanaf 2.1 update-1
(en Camera360 crasht nu ook wel eens....)

[ Voor 3% gewijzigd door Pilome243 op 11-06-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op welke clocksnelheid draait je CPU? Misschien iets terugzetten, heb ik ook gedaan toen het weer warmer werd. Draai nu op 710 ofzo en eerst op 760.

Dual touch heb ik ook niet, volgens mij zat dat ook nog niet in de rom toen ik er mee bezig was. Normaal houd ik wel van updaten als ik een nieuwe versie zie, maar na jouw verhaal ben ik toch wat terughoudend.

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 11-06-2011 16:57 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Marzman schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:51:
Op welke clocksnelheid draait je CPU? Misschien iets terugzetten, heb ik ook gedaan toen het weer warmer werd. Draai nu op 710 ofzo en eerst op 760.

Dual touch heb ik ook niet, volgens mij zat dat ook nog niet in de rom toen ik er mee bezig was. Normaal houd ik wel van updaten als ik een nieuwe versie zie, maar na jouw verhaal ben ik toch wat terughoudend.
welke versie heb jij dan?
CPU draait op 691Mhz
zit er aan te denken om m terug naar stock te installeren

[ Voor 5% gewijzigd door Pilome243 op 11-06-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

1.0.0, ben nu aan het updaten naar 1.0.1. Zat te twijfelen of ik CM7 ging proberen maar daar zitten nog veel bugs in voor de X8.

Ben nu klaar met de update. Het is maar een kleine update dus ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat het stabiel is. Multitouch werkt ook, als ik in de browser twee vingers gebruik kan ik op dezelfde manier in- en uitzoomen als op een Samsung.

Wel vaag dat het bij jouw instabiel is. Zet de CPU eens op 600 (dat is toch stock?). Als je teruggaat naar 2.1 mis je toch wat snelheid en belangrijke dingen als App2SD. Ook zou je JIT nog uit kunnen zetten. Ik volg geen filmpjes, alleen het draadje op XDA (weet niet of ik er naar mag linken?)

[edit]Ook maar de theme veranderd, was ook uitgekeken op het blauw
CM6 default

Nu is het Androidgroende
lockscreensystemapps contacts

[ Voor 80% gewijzigd door Marzman op 14-06-2011 23:50 . Reden: betere screenshots :) ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Marzman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:57:
1.0.0, ben nu aan het updaten naar 1.0.1. Zat te twijfelen of ik CM7 ging proberen maar daar zitten nog veel bugs in voor de X8.

Ben nu klaar met de update. Het is maar een kleine update dus ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat het stabiel is. Multitouch werkt ook, als ik in de browser twee vingers gebruik kan ik op dezelfde manier in- en uitzoomen als op een Samsung.

Wel vaag dat het bij jouw instabiel is. Zet de CPU eens op 600 (dat is toch stock?). Als je teruggaat naar 2.1 mis je toch wat snelheid en belangrijke dingen als App2SD. Ook zou je JIT nog uit kunnen zetten. Ik volg geen filmpjes, alleen het draadje op XDA (weet niet of ik er naar mag linken?)

[edit]Ook maar de theme veranderd, was ook uitgekeken op het blauw
[afbeelding]

Nu is het Androidgroende
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Net cpu teruggezet naar 600, maar lang mocht het niet baten. Wederom crash door opstarten van camera.
Overweeg nog steeds om 2.1 terug te zetten. Snelheid valt wel mee denk ik en App2SD vind ik bij nader inzien toch niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien moet je de vraag eens stellen op XDA, daar zitten de experts als het om roms gaat :) Of je zet hem er gewoon nog een keer op, nog een keer resetten en dan kijken wat het is. Als het dan weer instabiel is kun je altijd nog de stock firmware terugzetten (met Companion van Sony denk ik?)

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 16-06-2011 09:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
Ik heb eindelijk multitouch :D

Bij mij werkte de pinch2zoom module niet omdat ik een andere chip had voor het touchscreen.

Btw: Nu gebruik ik Froyobread daar kun je echt alles aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 05:16

Nap

Wow! Ik ben ondertussen ook overgestapt op deze veel modernere telefoon dan wat ik had (k800i, K770i, Elm, ) maar die zijn allemaal kapot gegaan, en kon deze kopen voor 120 euro.

Ben echt zeer te spreken zeg, ik weet eigenlijk niet wat me overkomt, zo veel functies! Internet op m'n mobiel heb ik voor volgende maand maar aangezet, omdat de hele telefoon doordrenkt is met online functies. Ook facebook/gmail/google agenda gebruik ik aanzienlijk, dus leek me ook wel handig.

Er zijn inderdaad ook wel een paar dingen waarvan ik meteen dacht, dat kan beter, en ben me een beetje in aan het lezen met andere android-versies e.d., want komt het er op neer dat je echt alles kan aanpassen?
Ik kan ook zeker geen flash kijken met android 2.1 en daarnaast zijn er natuurlijk veel te veel handige apps...

Maar als je een custom rom gaat draaien, werkt het synchroniseren met de pc (companion) dan nog wel? Ik heb er echt totaal geen verstand van, en zit er aan te denken om het even zo te laten, vind het wel best zo... als het echter wel sneller gaat werken door dingen en de batterij langer meegaat (belangrijkste punt eigenlijk om geen "echte" smartphone te nemen) ga ik het zeker even uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
Ik heb nu zelfs 2.3.5 erop.
De eerste waar alles werkt.

Het is nog niet zo stabiel als 2.2.9 maar dat komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Welke rom is dat? En de camera werkt normaal? En de led? (ik maak veel gebruik van de led omdat op mijn werk de telefoon geen geluid mag maken, eigenlijk moet hij uit)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mini CM7 denk ik, die is gefixed nu en heb ik er vandaag ook op gezet. Fijne rom, wel iets minder stabiel inderdaad. Ik denk dat applicaties te snel sluiten ofzo om geheugen te besparen. De default theme van CM7 is ook beter als van 6 en er is weer wat meer in te stellen. Het is in ieder geval stabiel genoeg voor dagelijks gebruik nu :)

Ik hoop dat Mini CM ook naar de Xperia Mini Pro komt. Ik denk het wel want het is allemaal begonnen op de X10 Mini (Pro) en dat is daar toch wel de opvolger van al komt het formaat dichter in de buurt van de X8.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 14-08-2011 21:41 ]

/▌

• Asterion
En ook ik ga kunnen updaten naar 2.2 (stabielste volgens XDA)

'k heb een beetje moeten prutsen met een bepaald bestandje (waarden aanpassen) waardoor ik een update kon verkrijgen.
Momenteel is hij aan het updaten! :D
Pagina: 1 2 Laatste