Toon posts:

SB Live die maar niet wil werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster live en die zit een asus a7v133 moederbord. Nu heb ik het volgende probleem. Ik stop dat ding in slot 3 en ga het zootje installeren installatie loopt aan t begin vlekkeloos maar zodra ie windows drivers gaat updaten krijg ik een melding of ik de nieuwere drivers wil installeren of ze wil houden. Ik wil die nieuwe dus hebben en klik op ja

MAARRRR DAN GEBEURT HET....

De installatiebalk blijft op 95% staan en het hele systeem slaat vast. Alt CTRL DELLEN lukt niet meer en ik krijg em maar niet geinstalleerd. Is deze Live stuk of is de combinatie asus a7v 133-Live dodelijk.

Ik snap er helemaal nix meer van kunnen jullie helpen???

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Er zijn veel probs met de A7V (ook de niet KT133a versie) met de SBLive!

Wat ik heb gedaan is idd in Slot3 toen de driver geinstalleerd en na het rebooten direct de Safemode ingegaan en via de device manager de SB16 Emulation op disabled gezet (dit dingetje schijnt veel probs te veroorzaken doordat ie een ISA apparaat emuleerd)

Jammer dat de search niet meer werkt anders had je kunnen zien hoeveel probs die combinatie geeft...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info :)

Maar nog ff een vraagje. Als ik die sb 16 emulator ofzowiets uitzet werkt die SB Live dan nog wel want eerst verliep de installatie vlekkeloos maar later kon ik m niet eens meer goed installeren.

maarja ik denk haast dat ik er maar een terratec in ga zetten :(

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Wat je zou kunnen doen is een nieuwe bios in stalleren. Ik had hetzelfde probleem, nadat ik een nieuwe bios had geinstalleerd, maakte hij nieuwe irq's aan waardoor alles goed samenwerkte. Als het goed is moet je gewoon geluid houden als je die optie disabled !
suc6 :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Op Tuesday 13 March 2001 18:32 schreef VanCap het volgende:
Bedankt voor de info :)

Maar nog ff een vraagje. Als ik die sb 16 emulator ofzowiets uitzet werkt die SB Live dan nog wel want eerst verliep de installatie vlekkeloos maar later kon ik m niet eens meer goed installeren.

maarja ik denk haast dat ik er maar een terratec in ga zetten :(
Zou moeten werken iig.. maar het is idd wat aanklooien voordat ie goed werkt...
Ik draai nu Win2k met de Creative drivers en het werkt vlekkeloos omdat ie daar oa. die SB16 emu niet installeerd. Maar ik denk dat ik ook een andere erin ga gooien..

Pvouput live