Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen verbinding via de ethernet poorten [DV-2020 / Tele2]

Pagina: 1
Acties:

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-11 00:06
Hey medetweakers,
Onlangs hebben we een 20mb internet abbo afgesloten bij Tele2.
Ik kwam eergister op een idee om een Ubuntu server op te zetten, dat heb ik nog nooit gedaan en het leek me wel interessant, aangezien ik zoiezo al een SA-MP server wou draaien.

Ik dus een pc'tje in elkaar gezet en Ubuntu Server 10.04.1 erop gezet (toen nog geen internet verbinding aangesloten), weggebracht naar de kelder en toen draden getrokken van de modem naar de server.

Ik start de server op en ik zie dat hij maar geen IP krijgt. Pingen naar de GW ging niet en toen maar een static IP aangemaakt.

code:
1
2
ifconfig eth0 192.168.1.10 up
route add default gw 192.168.1.1

Pingen naar de GW lukte niet. Ik kreeg telkens een error: Destination host unreachable.
Ik dacht dus dat het aan Linux lag en ging verder zoeken op google, niets gevonden.

Ik voor de grap eens een Windows 7 laptop aangesloten via ethernet, die deed het ook al niet.
Kortom de Ethernet poorten op mijn Davolink DV-2020 modem, doen het gewoon niet.
De lapjes branden wel als er een kabel in zit en als de client aanstaat, ook branden de lampjes op de netwerk kaart van de computers, maar meer niet.
Zelfs met static IP krijg ik geen internet.

Waar moet ik naar kijken, wat kan het zijn?
Gr, Alex

NDH Automotive: https://ndh.nu/

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Misschien te voordehand liggend: controleer eens je kabel.

Daarnaast kan je misschien je Ubuntu doos op een plek kunnen testen met een "werkende" kabel.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-11 00:06
lier schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:34:
Misschien te voordehand liggend: controleer eens je kabel.

Daarnaast kan je misschien je Ubuntu doos op een plek kunnen testen met een "werkende" kabel.
Heb de server meegenomen en aangesloten naast de modem, met een andere kabel uiteraard.
Had ik er ook bij moeten vermelden :)

Probleem is opgelost.
Blijkbaar waren de ethernet poorten 1 en 2 zijn voor televisie en nog iets.
In poort 3 gestoken, het werkt meteen.
Bedankt allemaal!

[ Voor 17% gewijzigd door Anauv op 15-10-2010 18:14 ]

NDH Automotive: https://ndh.nu/