Toon posts:

1e uur werkt PC haperend, daarna loopt als een trein

Pagina: 1
Acties:

• ikdenkweldat
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-01-2014
4Core Desktop met een verse Win 7 64bits en 8GB geheugen.

Toch loopt de PC in beginsel (ten minste 1 uur) wat haperig. Laden van programma's duurt lang, displayen van windowtjes verloopt krakkemikkig, enz. Als hij een tijd aanstaat is er niets meer aan de hand en doet hij het ronduit prima.

Heb het idee dat er op de achtergrond wat aan het slurpen was. Hoe is dit te testen? Zijn hier progjes voor om erachter te komen welke progjes/dingen voor zware pieken zorgen, zodat deze van schijf af kunnen worden geknikkerd?

In task manager kan ik geen schokkende dingen ontdekken (CPU Idle 98%)

Bedankt.!

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 20:30
Toevallig een virusscanner die gaat scannen ? toevallig vorige week nog gehad met trendmicro.... zag niets raars in taskmanager.... maar pc werd super traag omdat hij toch op de achtergrond full system scan deed elke keer dat ik hem opstarten ;)

[Voor 68% gewijzigd door Xenophoben op 15-10-2010 15:33]

• K1pje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
kijk eens of dat je indexering aan staat (default in windows). Alleen vind ik 98% gebruik van je CPU wanneer je alleen windows draait (op de desktop hebt staan) wel erg hoog.

Mogelijk heb je een virus te pakken? Even goed scannen zou ik zeggen ;)

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Niet online
Indexing van HDD's?

Achtergrondverbruik zou je in principe ook via taskmanager moeten zien, dus als het daar niet aan ligt misschien een programma die veel tijd van je HDD vraagt waardoor alles traag wordt...

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

K1pje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:34:
kijk eens of dat je indexering aan staat (default in windows). Alleen vind ik 98% gebruik van je CPU wanneer je alleen windows draait (op de desktop hebt staan) wel erg hoog.

CPU is voor 98% idle en 2% aan het werk ;)

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:50

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ikdenkweldat schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:30:
Heb het idee dat er op de achtergrond wat aan het slurpen was. Hoe is dit te testen? Zijn hier progjes voor om erachter te komen welke progjes/dingen voor zware pieken zorgen, zodat deze van schijf af kunnen worden geknikkerd?
Processmonitor kan je al een aardig inzicht geven in het verbruik van je system resources. Daarnaast heb je de boel al eens geherĂ¯nstalleerd en dan je machine zo blanco mogelijk gelaten? Dus vrij van drivers, software en andere toestanden buiten software updates van microsoft.

Misschien dat je niet op een herinstallatie zit te wachten toch kan het een uitkomst bieden, de quickfix is om overigens even een ghost/acronis true image te maken van je besturingssysteem, mocht het zo zijn kan je altijd nog even terugvallen op je oude installatie.

discogs

• Sircam
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-12-2019

In task manager kan ik geen schokkende dingen ontdekken (CPU Idle 98%)

Idle houdt in dat ie 98% van de tijd niets doet 8)7

Duh Spuit 11

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Misschien ook wel handig als je eens je systeemspecs schrijft en niet zo heel beknopt 4core desktop want dat kan wel vanalles zijn en is het voor de medetweakers wel erg gissen. Dus zoveel mogelijk info van je systeem en daarbij ook welke dingen je zelf zoal ondernomen heb hetgeen ook duidelijk in de regels staat.

• ikdenkweldat
Xenophoben schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:32:
Toevallig een virusscanner die gaat scannen ?
Neen
kijk eens of dat je indexering aan staat (default in windows).
Staat uit :)
loewie1984 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:36:
Processmonitor kan je al een aardig inzicht geven in het verbruik van je system resources.
Will check it!
Roel1966 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:56:
Misschien ook wel handig als je eens je systeemspecs schrijft
Heb je gelijk in, had gedacht dat dit een "algemeen" probleem is vandaar de beperkte omschrijving. Komt ie:

Processor: AMD Athlon II X2 250 3GHz
Videokaart: SAPPHIRE HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI -> laatste Catalyst Control Center aanwezig
TV-tuner: Terratec C PCI HD
USB Smargo Cardreader aanwezig met juiste drivers
Harddisk: WD Caviar Green 1,5TB

Ik zie ook steeds een unknown device in mijn Universal Service Bus controllers, ik kom er niet achter wat dit is.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:48
ikdenkweldat schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:47:
USB Smargo Cardreader aanwezig met juiste drivers
Hiermee bedoel je neem ik aan de laatste drivers van de FTDI site?

Wat heb je verder voor geheugen in je systeem?

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:15

Pathogen

Shoop Da Whoop

Download eens een Live CD van Ubuntu oid en kijk of het dan nog zo traag is? Dan kan het een hardwareprobleem zijn. Anders is het iets in Windows.

• ikdenkweldat
Nielson schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:52:
Hiermee bedoel je neem ik aan de laatste drivers van de FTDI site?
Heb de drivers uit de Zepman handleiding gebruikt, dat zijn deze: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Nielson schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:52:
Wat heb je verder voor geheugen in je systeem?
4 strookjes (2 kits) Kingston KVR1066D3N7K2/4G dus totaal 8GB

Daarvoor had ik er 1 kit (2 strookjes) 4GB in zitten maar toen had ie dit probleem ook al.

• Harm30
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-08 10:31
heb je al eens een clean instal geprobeerd van Windows? misschien verhelpt dat het probleem.

gametag: estruqiarixs

• ikdenkweldat
Grap van de dag, ik heb eventjes CCleaner gerund: probleem opgelost! :)

Er werd een slordige 12GB verwijderd.

Wat er nou dwars zat weet ik niet, maar ik wist evenmin dat een volle prullebak je hele computer urenlang kan vertragen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee