Beste mensen,
Ik heb sinds 2 maanden een HTPC. Het apparaat bevalt mij super, echter soms wanneer ik HD content aan het kijken ben via VLC Media Player blijft het hele apparaat vasthangen. Ik moet het apparaat dan geforceerd uitzetten en weer opnieuw aanzetten.
Nadat ik het apparaat opnieuw heb aangezet merk ik dat de harde schijf veel meer lawaai maakt en tevens ook een stuk langzamer is tijdens de eerste 5 minuten.
Ik heb HD Tune al eens laten draaien, maar deze vind geen fouten op de harde schijf.
Ik denk zelf dat het aan mijn harde schijf ligt, maar ik wil toch nog even jullie mening vragen wat het kan zijn. Dus iemand ideeën wat ik verder nog kan proberen dan hoor ik het graag
Specificatie systeem:
Nox Live 2 Media Behuizing
Asus Sabretooth 55i Moederbord
OZX StealthXStream 500W Voeding
Intel i3 530 Dual Core Processor 2,9 GHZ
Seagate 250 GB 16MB Cache 7200 RPM Harde Schijf
GeIL 4GB DDR3 Intern Geheugen 1600 MHZ
MSI GeForce VN210 - 512 MB
Microsoft Wireless Desktop Media 1000 toetsenbord + muis
Windows 7 64 bit
Ik heb sinds 2 maanden een HTPC. Het apparaat bevalt mij super, echter soms wanneer ik HD content aan het kijken ben via VLC Media Player blijft het hele apparaat vasthangen. Ik moet het apparaat dan geforceerd uitzetten en weer opnieuw aanzetten.
Nadat ik het apparaat opnieuw heb aangezet merk ik dat de harde schijf veel meer lawaai maakt en tevens ook een stuk langzamer is tijdens de eerste 5 minuten.
Ik heb HD Tune al eens laten draaien, maar deze vind geen fouten op de harde schijf.
Ik denk zelf dat het aan mijn harde schijf ligt, maar ik wil toch nog even jullie mening vragen wat het kan zijn. Dus iemand ideeën wat ik verder nog kan proberen dan hoor ik het graag
Specificatie systeem:
Nox Live 2 Media Behuizing
Asus Sabretooth 55i Moederbord
OZX StealthXStream 500W Voeding
Intel i3 530 Dual Core Processor 2,9 GHZ
Seagate 250 GB 16MB Cache 7200 RPM Harde Schijf
GeIL 4GB DDR3 Intern Geheugen 1600 MHZ
MSI GeForce VN210 - 512 MB
Microsoft Wireless Desktop Media 1000 toetsenbord + muis
Windows 7 64 bit