Toon posts:

HDMI audio valt weg na standby

Pagina: 1
Acties:

• Dieb
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-02-2012
Hoi,

Ik heb een Samsung P2470HD scherm gekocht en als 2de scherm aangesloten op m'n laptop. Deze is (de topic zegt het) aangesloten via een HDMI kabel.

Bij het opstarten is het mogelijk om dit toestel als standaard audio apparaat in te stellen maar eens ik m'n laptop in standby breng en het er weer uithaal beweert Windows dat het niet verbonden is.

Ik heb reeds de drivers geïnstalleerd van het scherm. Ook is m'n grafische kaart up to date met de laatste versie. Hieronder nog even de (relevante) specs van m'n laptop

WIndows 7 Home Premium 64bit
Ati Radeon Mobile HD 5650 (voorzien van driver 10.8)

Net ook even gezocht op "ati hdmi samsung standby audio" als trefwoorden maar ik vind niet onmiddellijk iets.

Als er meer informatie nodig is, hoor ik het wel.

Groeten en thanks

Dieb

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Probeer eens je tv uit te zetten als je je pc uit standby haalt. Vervolgens je tv aan te zetten.

Laatste versie van de catalyst drivers ?

Je kan eventueel je andere geluidskaart disablen.

[Voor 15% gewijzigd door Viper® op 15-10-2010 14:53]

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Dieb
Hey Viper,

Net geprobeerd na een standby de tv uit en weer aan te zetten. Geen resultaat. De laatste versie is 10.8. Ik kijk al uit naar 10.10, 10.9 komt namelijk niet voor de mobile graka's.

De IDT High Definition Audio CODEC disablen heeft ook geen nut gehad.

Toch al bedankt

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:09
Gebruik je de losse driver voor hdmi audio of laat je de standaard driver daarvoor geinstalleerd? Probeer de driver van realtek zelf eens...

• Dieb
Ik gebruik de driver die door Ati voorzien is om audio uit te stuwen via HDMI. Althans, die staat daar toch zo in. Ik heb ook geen realtek hardware. Ik heb even een screenshot gemaakt van beschikbare hardware, als dit handig kan zijn.

http://diebtech.eu/audio_hw.jpg

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:09
Dieb schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:21:
Ik gebruik de driver die door Ati voorzien is om audio uit te stuwen via HDMI. Althans, die staat daar toch zo in. Ik heb ook geen realtek hardware. Ik heb even een screenshot gemaakt van beschikbare hardware, als dit handig kan zijn.

http://diebtech.eu/audio_hw.jpg
De geluidschip op de Ati kaarten is een Realtek chip, je hebt dus wel degelijk Realtek hardware ;) Ik heb zelf ook al de nodige problemen ondervonden met de hdmi-audio driver in catalyst; van gewoon geen geluid willen produceren tot het wegvallen van geluid bij pauseren etc. Die driver in catalyst is meestal niet zover up-to-date als de losse driver van Realtek zelf... er staat mij zelfs iets bij dat jouw probleem in de release notes werd genoemd een tijdje terug. Alhoewel ik niets durf te zeggen over de huidige catalyst versie en bijbehorende audio-driver, want ik installeer die driver sinds de problemen eigenlijk altijd los.
De HDMI problemen met Radeon videokaarten en bepaalde TV's uiten zich bijvoorbeeld in het feit dat je geen geluid meer hebt na stand-by of hibernate. Dit is op te lossen door naast dit driver package ook de Realtek HDMI Audio Driver voor ATI te installeren.

De file die je nodig hebt is: Realtek_HDMI_R242.exe
Wordt ook door gebruikers bevestigd ;) De versie is dan wel inmiddels aangekomen bij R249...

[Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 16-10-2010 04:11]

• Dieb
Mach-tig! Staat die daar gewoon in de lijst te koekeloeren. Hartelijk bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee