Toon posts:

[Testcase] Barcelona Zoo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Hierbij een aantal foto's gemaakt in de dierentuin van Barcelona.

1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:53

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik zie eigenlijk overal wel vignettering rond de randen, en vindt dat niet overal gepast.
Verder zijn de foto's vrijwel allemaal van voren genomen en de staan alle dieren centraal, er is geen ruimte voor de omgeving en het is voor mijn gevoel wat aan de krappe kant gekaderd.

Verder ziet het er wel goed uit natuurlijk :)

[Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 15-10-2010 14:47]

discogs

• Armada.
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-07 18:27
Wanneer ik al deze foto's zo zie dan is er op het eerste gezicht fototechnisch niks mis mee, toch mist er wel het een en ander. De foto's zijn geen van allen echt 'spannend'.

#1 Tja. Dat is gewoon een typische foto die je maakt op vakantie, maar niet een typische testcasefoto.
#2 Deze vind ik de mooiste uit de serie. De kadering aan de zijkant is leuk, de kleuren zijn bij deze wel mooi, en de bokeh is wel OK. Alleen wel jammer van die metalen palen (?) daar achter, maar daar kun je niks aan doen.
#3 Kleuren bij deze wat flets, en het onderwerp is erg centraal. Iets meer omgeving zou ook leuk zijn.
#4 Ik zou door dat hek daar achter deze weglaten en alleen 5 gebruiken!
#5 Mooi!
#6 Kadering wat krap, en kleuren wat flets.
#7 Deze foto is duidelijk van bovenaf genomen, en dat pakt eigenlijk wel leuk uit.
#8 De kadering maakt het een hele rare foto. Als een soort worst op het droge. :+
#9 Wel leuk zo met z'n tweeën, maar de kleuren..
#10 Mooie foto! Alles prima op 1 ding na, begint met een 'k'.. ;)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-09 19:34

Deathchant

Don't intend. Do!

2,4, en 10 zijn erg donker, waarbij ik de bokeh bij 10 wel storend vind. Verder ben ik het met mijn voor-voorganger eens dat veel foto's te krap gekaderd zijn.
Het zijn foto's met een dier erop, maar ik mis wat. Net dat ene bijzondere shot, mooie pose, mooi licht, actiefoto of iets anders.

Ik moet ook zeggen dat de neushoorn, beer en leeuw een ongelukkige blik in de ogen hebben.....Vooral de pose van de neushoorn en die van de beer maken mij denken dat ze ongelukkig zijn. De neushoorn graaft in de grond met zijn snuit, maar het zou net zo goed een teneer-geslagen houding kunnen zijn. De beer kijkt niet perse ongelukkig, maar de kadering van de foto en hoé de beer op die plek staat, moet ik denken aan een beer die te weinig vrijheid/ruimte heeft. Dus emotioneel gezien komen deze 2 bij mij wel sterk over.

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Thanks voor de reacties.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee