Toon posts:

Flitser flitst niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Herjan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-05 07:40
Sinds twee weken heb ik een Yongnuo YN468 Speedlite flitser voor mijn Canon EOS 400D. Omdat mijn budget nogal beperkt is, heb ik gekozen voor dit apparaat in plaats van een originele Canon-flitser. Uiteraard was ik me bewust van het kwaliteitsverschil, maar vanwege het érg grote prijsverschil ben ik toch voor deze flitser gegaan.

Afgelopen weekend is hij, na +/- 50 foto's, gestopt met flitsen. Alles doet het verder nog: TTL werkt prima (hij laat instellingen van mijn camera op het display zien), het indicatielampje geeft aan dat de condensator opgeladen is, het AF-lampje werkt, ik kan alle modi instellen die ik maar wil; maar als ik een foto maak, flitst hij niet. Ik heb mijn vaders camera (550D) en flitser (420EX) gebruikt om e.e.a. te testen: mijn flitser werkte ook op zijn camera niet en zijn flitser werkte wel op mijn camera.

Nu heb ik de flitser als DoA gerapporteerd bij de leverancier (DealExtreme). Ze reageerden met de vraag op zoek te gaan naar een reparateur; waarvoor zij dan de kosten zullen dragen. Daarom heb ik twee vragen:

- Wat zou er aan de hand kunnen zijn en kan ik dat evt. zelf oplossen?
- (Waar) zou ik hem kunnen laten repareren in de regio Enschede?

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen!

• photofreak
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 22:27
Repareren is denk ik wel duurder dan de aanschafprijs (als je al überhaupt onderdelen kan vinden), alleen al aan controle ben je al minimaal 35 euro kwijt. Dus dat is de moeite niet waard, je kan beter om een vervangende vragen bij DealExtreme.com.

http://www.dealextreme.com/TermsAndPolicy.html#return_policy

[Voor 11% gewijzigd door photofreak op 15-10-2010 14:30]

• Peregrine
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:38
Zelf oplossen zou ik nooit doen binnen de garantie, vooral niet als de leverancier al heeft toegezegd om voor de kosten op te draaien. Vooral om deze laatste reden is de afweging om te repareren of te vervangen kosten-technisch niet nodig.

Maar iedereen heeft liever een origineel en goed apparaat dan een gerepareerde (toch?), dus je kan het nog wel even aangeven.

Maar nogmaals, voor de duidelijkheid:
Niet zelf mee gaan prutsen!

Dat is de beste manier om van je garantie af te komen, en (waarschijnlijk) een van de slechtste manieren om het goed gerepareerd te krijgen. (tenzij je er zelf echt veel verstand van hebt uiteraard...)

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Rizon
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Ik weet dat het niet je vraag is maar voor €160 heb je ook al een Metz mecablitz 48 AF-1 digital / Canon
Op marktplaats zie ik er zelfs al vanaf €100 staan van mensen die upgraden naar Canon. Die Metz overtreft de Yongnuo op alle vlakken behalve 90° minder horizontale swivel.

Mijn keuze: geld terugvragen aan DX en voor €40 extra heb je een 3rd party flitser die als goed alternatief voor de 430EX II wordt gezien. €40 is bij 2bejaarden in de straat eens hun peloes gazon afdoen ;)

• Herjan
Dank voor de reacties. Ik heb DX nu om een vervangend exemplaar of refund gevraagd, we zullen wel zien wat ervan komt... Als ik een refund krijg, zal ik de Metz ook overwegen. Het prijsverschil ($90 of €160) is wel aanzienlijk, maar de kwaliteit van de Yongnuo valt dus tegen...

• Sjaack
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

Sjaack

wat moet aan het vermijden

Ik ben wel benieuwd of je een refund krijgt... Zou je het willen laten weten?

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-08 21:46

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb een Metz 36, ook goedkoop voor een flitser, en deed het op een gegeven moment ook niet meer. Maar met de testknop deed hij het wel. Toen bleken de contactpunten een beetje vuil en werkte de flitser gewoon.

Waarschijnlijk is dat het niet, maar je weet nooit.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Herjan
De pilotknop werkt bij mij ook niet meer. Verder doet alles het prima: TTL, AF-assist, etc. Het ligt dus echt aan het flitsgedeelte.

Ik heb de flitser vandaag teruggestuurd naar Hong Kong (verzendkosten vielen overigens mee, €10,45), ik zie wel wat ervan komt...

• Herjan
DealExtreme heeft nu, al voordat ze het pakket ontvangen hebben, het aankoopbedrag van de flitser en de verzendkosten voor het retourneren als store credit aan mijn account gehangen.

De constructie om die credits te gebruik is wel wat omslachtig: ik moet een bestelling plaatsen, die afrekenen via Paypal en vervolgens via een los formulier aangeven dat ik mijn store credits wil gebruiken om die bestelling te betalen. Het geld storten ze dan weer terug via Paypal.
Daarnaast kan ik ook een bestelling plaatsen, die betalen en daarna via een los formulier nog items toevoegen. Dat lijkt me een veiligere constructie voor mij: dan bestel ik een heel goedkoop product om vervolgens duurdere producten toe te voegen via het losse formulier. Als ze dan weigeren, ben ik zo min mogelijk geld kwijt :)

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:08

Nomad

a.k.a. Martijn

die tweede manier klinkt inderdaad als de beste oplossing :).

Ben benieuwd hoe DX dit oplost...ze staan bekend om goedkoop spul en van klantenservice/garantie hoor/zie je zelden iets op internet van ze.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• laurenssie
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 22:16
Nomad schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:34:
die tweede manier klinkt inderdaad als de beste oplossing :).

Ben benieuwd hoe DX dit oplost...ze staan bekend om goedkoop spul en van klantenservice/garantie hoor/zie je zelden iets op internet van ze.
Het meeste wat je ziet van bedrijven qua klantenservice zijn klachten, toch? ;)

• ThomasW
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-09 21:49
Raar, ik kreeg vorige week mijn geld netjes terug op mijn paypal rekening van DX.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee