Bananenplug in speaker

Pagina: 1
Acties:

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik kon met de search zo snel niets vinden maar ik heb een simpele vraag, ik heb van de week nieuwe speakers en een versterker gehaald maar nu krijg ik de banenenplug niet in de speaker. Als ik de dop eraf draai zie ik dat er een zwart stukje plastic de boel ophoud, ik heb hier een foto van genomen. Het is niet super duidelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img261/9177/61img0117.th.jpg

Rechtsonder zie je de aansluiting waar ik de dop afgedraaid heb en daar kan de plug dus niet in.

Enig idee hoe ik ze erin krijg? :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:53

FeaR

In GoT we trust

Het zwarte dopje uit de terminal van de speaker halen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 20:01
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:55:
+1 inzicht _/-\o_

• Wooldoor
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:55:
Zoiets dacht ik ook maar dat ding zit aardig vast, mag zoiets kapot? Dus dat ik er met de priem een gaatje in maak zodat ik hem eruit kan trekken?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-12 12:57
pak een tangetje met een doek en je trekt ze er volgens mij zo uit :)

oja, kan ook zijn dat je hem eruit moet draaien ( wie weet, lijkt me niet maar toch)

zou het gwn proberen.

[ Voor 45% gewijzigd door Speeddragon op 15-10-2010 14:23 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:43

job

Wel veel gedoe voor nieuwe speakers. Ik ben het persoonlijk nog niet tegengekomen.
Ik zeg, bananenplug van je speakerdraad halen en de speakerdraad gewoon klemmen onder de draaidop.

edit: De foto is wat vaag, maar zit er nou een gat in waar je de draad doorheen kan steken? Doe dat en de boel vastklemmen met de dop. Zo heb ik thuis overigens ook.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 15-10-2010 14:29 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 20:01
Kan je er met een aardappelschilmesje tussenkomen? Misschien kan je hem dan met wat wrikken loskrijgen.
Edit: Wat Job zegt zou theoretisch voor betere geluidskwaliteit moeten zorgen aangezien je dan i.p.v. 3 koppelpunten maar 2 maakt (amp>snoer>stekker>speaker naar amp>snoer>speaker).

[ Voor 47% gewijzigd door Grote Schurk op 15-10-2010 14:28 ]

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 12:06

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik heb dezelfde merk speakers (kef Q serie) en met een beetje friemelen komen ze er bij mij zo uit (net getest, zonder tangetje, gewoon met de vinger/nagel)

gaan ook net zo makkelijk weer terug

succes ermee

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:39

CeesKees

I rest my Kees

Weet je dat voorgedragen oplossingen vaak zelfs in de handleiding staan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12 09:19
Ik heb een soort gelijk probleem, maar ik heb de plastic dopjes er al uit gehaald en nog steeds passen mijn banaanstekkers er niet in. Het gaat om een Wharfedale Diamond 10.CS. De banaanstekkers zijn prima, want ze passen wel in mijn reciever en alle andere luidsprekers (ook Wharfedale Diamond 10).

De terminals op de center zien er ook precies hetzelfde uit als die op de andere luidsprekers alleen een banaanstekkers past er gewoon echt niet in.

• Wooldoor
Het is gelukt, ik heb er wel een platbektang voor nodig gehad en moest ze er met aardig wat kracht uit trekken, dat waqs lastig omdat er maar 2 mm houvast is. In het boekje had ik uiteraard al gekeken maar daar stond verder niets in. Wel grappig hoe ze daar eventuele problemen met speakers/versterker beschrijven, het lijkt wel een stripverhaal.

Pagina: 1