Hoi medetweakers 
Ik heb voor m'n werk een Excel tooltje gemaakt mbv VBA dat me helpt bij het uitpluizen van de correcte IATA taxes en tariffs voor vliegtuigtickets. De bedoeling is het juiste bedrag te berekenen en reeks FQT+ commando's te genereren voor het GDS systeem dat we gebruiken.
Voorlopig zit in dat toolje een stuk VBA-code met hardcoded ranges. Ik zou daar graag vanaf willen stappen, zodat ik niet telkens die ganse code moet overlopen om alles een paar rows op te schuiven als er iets nieuws bij komt kijken.
Het volgend stukje code zorgt voor nogal wat kopbrekerij ^^"
Hoe kan ik de gevonden wxRange toekennen aan de variabele txRange? Ik zoek me hier onnozel naar en heb nog geen oplossing gevonden
Ik dacht dat "Set txRange = wxRange" wel zou lukken, maar dat is dus niet het geval D: Toch zijn beide variabelen van het type "Range".
Voorts ziet er ook nog een stukje code in om een rapportje te printen:
Zodra die code wordt uitgevoerd is de ineens gans excel super traag. Enig idee waar dit aan kan liggen?
't gaat om Excel 2000 >_<
Ik heb voor m'n werk een Excel tooltje gemaakt mbv VBA dat me helpt bij het uitpluizen van de correcte IATA taxes en tariffs voor vliegtuigtickets. De bedoeling is het juiste bedrag te berekenen en reeks FQT+ commando's te genereren voor het GDS systeem dat we gebruiken.
Voorlopig zit in dat toolje een stuk VBA-code met hardcoded ranges. Ik zou daar graag vanaf willen stappen, zodat ik niet telkens die ganse code moet overlopen om alles een paar rows op te schuiven als er iets nieuws bij komt kijken.
Het volgend stukje code zorgt voor nogal wat kopbrekerij ^^"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Private Sub getRanges() Dim wxRange, allRange As Range Dim txRange As Range Dim rangeStr As String Set allRange = Worksheets("Refund").UsedRange 'Taxes range wxRange = allRange.Find("TAXES").Offset(0, 0).Address rangeStr = rangeStr + CStr(wxRange) wxRange = allRange.Find("SUBTOTAL").Offset(-1, 0).Address rangeStr = rangeStr + CStr(wxRange) 'For info only. To be removed MsgBox "txRange: " + CStr(txRange) + " - xwRange: " + CStr(wxRange), vbInformation End Sub |
Hoe kan ik de gevonden wxRange toekennen aan de variabele txRange? Ik zoek me hier onnozel naar en heb nog geen oplossing gevonden
Voorts ziet er ook nog een stukje code in om een rapportje te printen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Private Sub CmdPrint_Click() Dim printRange As Range With ActiveSheet.PageSetup .PrintArea = Worksheets("Refund").UsedRange.Address .FitToPagesWide = 1 .FitToPagesTall = 1 End With ActiveSheet.PrintOut From:=1, To:=1 End Sub |
Zodra die code wordt uitgevoerd is de ineens gans excel super traag. Enig idee waar dit aan kan liggen?
't gaat om Excel 2000 >_<