Toon posts:

Dual screen op 1 monitor

Pagina: 1
Acties:

• Jonas!
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2017
Hey

Ik had nu eens even een raar vraagje. Voor mijn werk zoek ik eigenlijk een manier om het eigenlijke beeld dat op 2 afzonderlijke monitors wordt getoond, te tonen op 1 grote monitor.

Nu heb ik wat aan het googelen geweest, maar niet direct een antwoord gevonden (buiten het feit dat je dan een tv nodig hebt met 2 ingangen voor videosignaal en die dan ook zo als zogezegde 2 afzonderlijke monitors toont op 1 scherm).

Nu mijn vraag is :: kan dit ook bijvoorbeeld via een programmaatje?

Even nog men vraag verduidelijken aan de hand van een voorbeeld.

Linkse scherm :: Film aan het kijken (gebruik je fantasie maar omtrent wat voor soort film)
Rechtse scherm :: msn lijst staat open.

Nu wil ik dus bijvoorbeeld 1 grote 40inch tv voor men pc kopen. Ik weet dat je het inderdaad al kan in windows 7 door hem gewoon aan de kant te slagen & dan verdeeld hij je scherm in 2, maar dat is men vraag niet (aangezien ik 2 videosignalen verstuur via men graka).

Nu wil ik bijvoorbeeld gewoon dat men film (die via signaal 1 verstuurd wordt) links op men 40 inch getoont wordt & mijn msn lijst (die via signaal 2 van men graka verstuurd wordt) rechts op men scherm te zien krijg.

Zijn hier tooltjes voor of eventuele monitors die jullie weten, die dat ondersteunen?

Alvast hartelijk bedankt!

Greetz

-Jonas!

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06-07 13:07
Ik heb het wel gehad dat als ik via mijn pc thuis (1 monitor) via 2X verbinding maakte met mijn pc op het werk (2 monitoren), hij de twee monitoren van m'n werk samenperste op die ene monitor thuis. Beeld werd dan wel heel samengedrukt... Maar we gebruiken nu iets anders.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-09 18:44

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Jonas! schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:22:
Hey

Ik had nu eens even een raar vraagje. Voor mijn werk zoek ik eigenlijk een manier om het eigenlijke beeld dat op 2 afzonderlijke monitors wordt getoond, te tonen op 1 grote monitor.

Nu heb ik wat aan het googelen geweest, maar niet direct een antwoord gevonden (buiten het feit dat je dan een tv nodig hebt met 2 ingangen voor videosignaal en die dan ook zo als zogezegde 2 afzonderlijke monitors toont op 1 scherm).

Nu mijn vraag is :: kan dit ook bijvoorbeeld via een programmaatje?

Even nog men vraag verduidelijken aan de hand van een voorbeeld.

Linkse scherm :: Film aan het kijken (gebruik je fantasie maar omtrent wat voor soort film)
Rechtse scherm :: msn lijst staat open.

Nu wil ik dus bijvoorbeeld 1 grote 40inch tv voor men pc kopen. Ik weet dat je het inderdaad al kan in windows 7 door hem gewoon aan de kant te slagen & dan verdeeld hij je scherm in 2, maar dat is men vraag niet (aangezien ik 2 videosignalen verstuur via men graka).

Nu wil ik bijvoorbeeld gewoon dat men film (die via signaal 1 verstuurd wordt) links op men 40 inch getoont wordt & mijn msn lijst (die via signaal 2 van men graka verstuurd wordt) rechts op men scherm te zien krijg.

Zijn hier tooltjes voor of eventuele monitors die jullie weten, die dat ondersteunen?

Alvast hartelijk bedankt!

Greetz

-Jonas!
Waar denk je dat de hele "Windows" naam vandaan komt? SLeep je venster naar links of rechts :+.. Wat jij wilt is niet mogenlijk, misschien softwarematig. Maar wat zou het verschil zijn met een venster die je naar links/rechts sleept?

• Ynnck
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-06-2016
Ik herriner me een tooltje dat je kreeg bij de aankoop van een Samsung monitor, geen idee meer hoe het noemt, maar het verdeelde je scherm in een aantal sectoren, gaande van 1 groot tot 8 kleintjes. Je kon dan door middel van sneltoetsen een geselecteerd venster verspreiden over dat deel van het scherm. Werkte perfect + je kon het makkelijk uitzetten.

WinSplit Evolution doet dit ook, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee :)

Edit: het programma dat je kreeg bij Samsung monitor is Multiscreen

[Voor 7% gewijzigd door Ynnck op 15-10-2010 15:46]

• ripperke
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:17
Wat je zoekt heet Picture In Picture (PIP), enkele HP monitors ondersteunen dit in elk geval, misschien moet je hier even opzoeken? (Heb er zelf geen ervaring mee...)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Wat hij wil, is vanuit zijn videokaart (1 videokaart) twee kabels naar zijn scherm (1 scherm) laten lopen. En volgensmij denkt hij hierbij 2x zijn resolutie te kunnen krijgen ofzo.

Nee ik zie niet waarom hij dat wil, want of hij nou twee gesplitste schermpjes met 2 kaders. Of 1 scherm met 2 kaders heeft, het eindresultaat blijft hetzelfde :S? Maar wel met preformanceverlies.

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 11:34

BaRF

bijna kerst

puur interesse, maar je hebt het over 'voor je werk' en vervolgens heb je het over een film van dubieuze aard kijken in combinatie met MSN - wat voor werk doe jij? :P

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• latislos
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-09 20:02

latislos

zie signature

ripperke schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:45:
Wat je zoekt heet Picture In Picture (PIP), enkele HP monitors ondersteunen dit in elk geval, misschien moet je hier even opzoeken? (Heb er zelf geen ervaring mee...)
mijn 24" Dell (2408WFP) kan ook PIP (maar dat is niet echt de helft van je scherm)
en volgens mij is bij PIP de bron ook niet dezelfde PC?

ouwe meuk

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:44
Tja en vanaf Windows 7 heb je ook nog een Aero Snap die voor mij toch echt voldoende z'n werk doet.

Een grote monitor met allemaal gemaximaliseerde vensters... Ik moet er niet aan denken!!!!!

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

IGEL thin clients leveren hiervoor een handige tool mee die vaak als houwtje-touwtje oplossing bij TS omgevingen word gebruikt, maar daarmee kun je inderdaad 1 beeldscherm 2 secties geven waar windows onderscheid tussen kan maken, hij maximaliseert de applicatie dus in de sectie waar je de opdracht daartoe geeft.

My shop

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Tenzij het ontvangende scherm toevallig PiP implementeert als twee beelden die de helft van het scherm innemen, gaat je dit nooit lukken.

Gewoon met de faciliteiten van je window manager werken dus.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• djeems
  • Laatst online: 11-06-2014
misschien lijk ik wel gek, maar waarom zou je in godsnaam een grote tv willen verdelen in schermen? dit komt niet ten goede van de resolutie/beeldkwaliteit van de bekeken film.

tevens, als je dan toch graag je msn lijst open wilt hebben naast de film die je kijkt, zet dan naast je mooie 40" tv een monitor en steld deze in als 2e monitor en zet je msn lijst erop; toch?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

djeems schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:59:
misschien lijk ik wel gek, maar waarom zou je in godsnaam een grote tv willen verdelen in schermen? dit komt niet ten goede van de resolutie/beeldkwaliteit van de bekeken film.

tevens, als je dan toch graag je msn lijst open wilt hebben naast de film die je kijkt, zet dan naast je mooie 40" tv een monitor en steld deze in als 2e monitor en zet je msn lijst erop; toch?
Idd, hier ben ik het ook mee eens.. Zet er een klein schermpje naast voor MSN. Zo doe ik dat ook, heb naast mn 24" Full HD monitor, nog een oude 15", 1280x768 scherm staan. Deze functioneerd als leesscherm voor Word of MSN. En mijn hoofdmonitor functioneerd gewoon als werkmonitor.

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:08

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

D4NG3R NL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:46:
Wat hij wil, is vanuit zijn videokaart (1 videokaart) twee kabels naar zijn scherm (1 scherm) laten lopen. En volgensmij denkt hij hierbij 2x zijn resolutie te kunnen krijgen ofzo.

Nee ik zie niet waarom hij dat wil, want of hij nou twee gesplitste schermpjes met 2 kaders. Of 1 scherm met 2 kaders heeft, het eindresultaat blijft hetzelfde :S? Maar wel met preformanceverlies.
Dat snap ik dus ook niet, waarom je dat zou doen.
Ik dacht eerst dat hij van 2 verschillende PC het beeld op 1 scherm wou. Voor dat laatste bestaan er tal van oplossingen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Jonas!
Oke, sorry voor de late reactie. Wat ik bedoel is eigelijk -> Mijn bedrijf waar ik werk, maakt software die 2 beeldschermen aanstuurt. Nu voor in de vergader/toonzaal, zou het natuurlijk handig zijn om die 2 schermen op 1 (grote) tv te tonen. Dat is duidelijker en professioneler. Het is dus die weg dat ik wou opgaan.

Nu mijn vraag is :: gaat dat? Is daar software of een speciale tv voor? Zoja, heeft iemand daar een voorbeeld van (software of tv).

Alvast bedankt.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:40

SeatRider

Hips don't lie

Jonas! schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:32:
Oke, sorry voor de late reactie. Wat ik bedoel is eigelijk -> Mijn bedrijf waar ik werk, maakt software die 2 beeldschermen aanstuurt. Nu voor in de vergader/toonzaal, zou het natuurlijk handig zijn om die 2 schermen op 1 (grote) tv te tonen. Dat is duidelijker en professioneler. Het is dus die weg dat ik wou opgaan.

Nu mijn vraag is :: gaat dat? Is daar software of een speciale tv voor? Zoja, heeft iemand daar een voorbeeld van (software of tv).

Alvast bedankt.
Ga eens naar de MediaMarkt. Wat jij zoekt is een TV die het beeld van 2 HDMI (of een HDMI en een VGA) ingang naast elkaar weergeeft. Dat is volgens mij niet zo zeldzaam.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

^ Dat is dus zeer zeldzaam en word nooit gebruikt :P Al helemaal niet op goedkope consumentenmeuk.

• Jonas!
Ja vindt het zelf ook niet echt iets voor mij. Maar je moet je voorstellen dat als bedrijf dit natuurlijk wel iets heeft (om eenvoudig met beeld een presentatie te kunnen geven).

Ik ga er eens voor rondhoren, alvast iedereen bedankt voor de reacties!

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Nogmaals: Als jij vanuit 1 PC beelden wilt weergeven op 1 scherm. Doe je dat toch gewoon met (versleepbare) vensters? het eindresultaat blijft hetzelfde :S?

Met 2 PC's op 1 scherm TEGELIJK is gewoonweg niet mogenlijk op de manier die jij wilt.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Jonas! schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:44:
Ja vindt het zelf ook niet echt iets voor mij. Maar je moet je voorstellen dat als bedrijf dit natuurlijk wel iets heeft (om eenvoudig met beeld een presentatie te kunnen geven).

Ik ga er eens voor rondhoren, alvast iedereen bedankt voor de reacties!
Zoek eens naar SplitView, denk dat dat is wat je zoekt.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Er zijn verschillende goedkope LCDTV's die gewoon van 2 verschillende ingangen de beelden naast elkaar kunnen tonen. Of het duidelijk leesbaar is valt te betwisten.

Maar als je als bedrijf applicaties maakt die 2 schermen aanstuurt, wat is er dan onduidelijk en onprofessioneel aan om 2 beamers naast elkaar te hangen en het daarop weer tegeven?

"You never come second by putting other people first"

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

Falcon schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:02:
Er zijn verschillende goedkope LCDTV's die gewoon van 2 verschillende ingangen de beelden naast elkaar kunnen tonen. Of het duidelijk leesbaar is valt te betwisten.

Maar als je als bedrijf applicaties maakt die 2 schermen aanstuurt, wat is er dan onduidelijk en onprofessioneel aan om 2 beamers naast elkaar te hangen en het daarop weer tegeven?
Ja idd, mijn oude 37" LCD kan het ook gewoon :)

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Jonas!
Def!ance schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:06:
[...]

Ja idd, mijn oude 37" LCD kan het ook gewoon :)
en welk merk/typtje was jouw tv?

Groetjes

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

Dit was een Samsung model iets, ik weet het nummer niet, hij doet nu dienst als slaapkamer tv, ik zal vanavond eens kijken.

Maar die kan gewoon dmv PiP het scherm in 2 helften delen (of wel horizontaal ofwel verticaal) en op beiden delen een andere invoer laten zien.

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• DeadKennedy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:19
Dell U2410 kan dat in ieder geval, ze adverteren er zelfs mee op hun main site:
http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=320-8277

(iets naar beneden scrollen, tweede grote plaatje "picture by picture")

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee