Toon posts:

VOIP niet toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

• darth.75
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:41
Dag,

Ik wil wat gaan spelen met voip op mijn Samsung Galaxy S. Nu lees ik in de voorwaarden van T-Mobile dat zijn geen VOIP over 3G toestaan. Ik begrijp dat wel, maar vraag mij af hoe ze dit checken?

Tweede vraag: over wifi zou ik dan toch gewoon wel moeten kunnen VOIPen? Dus thuis achter mijn eigen modem? Ik heb bij XS4ALL een VOIP-account. Kan ik deze dan gewoon gebruiken na installatie van de VOIP-software op mijn Galaxy?

Misschien erg noob, maar dat ben ik dan ook op android gebied O-)

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:55
darth.75 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:19:
Dag,

Ik wil wat gaan spelen met voip op mijn Samsung Galaxy S. Nu lees ik in de voorwaarden van T-Mobile dat zijn geen VOIP over 3G toestaan. Ik begrijp dat wel, maar vraag mij af hoe ze dit checken?

Tweede vraag: over wifi zou ik dan toch gewoon wel moeten kunnen VOIPen? Dus thuis achter mijn eigen modem? Ik heb bij XS4ALL een VOIP-account. Kan ik deze dan gewoon gebruiken na installatie van de VOIP-software op mijn Galaxy?

Misschien erg noob, maar dat ben ik dan ook op android gebied O-)
WiFi heeft natuurlijk niets met T-Mobile te maken dus dat mag ten alle tijden.
T-Mobile wil uiteraard zorgen dat je belt via hun netwerk en zo geld in het laatje brengt.
Of ze dat kunnen checken weet ik niet, maar je internet gebruik zal wel toenemen natuurlijk. Je mag officieel geloof ik ook geen filmpjes streamen. Maar daar houden ook weinig mensen zich aan.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Het gebruik van VOIP is me over t algemeen sowieso erg onduidelijk bij providers. Ik zit sinds een weekje bij Hi en kon niet echt uitsluitsel vinden over het gebruik ervan. Ik ben die Hi-winkel binnengestapt en heb t gevraagd en het antwoord was "daar mogen we officieel geen uitspraken over doen". Ze begon zelf al toen met "het is eigenlijk illegaal maar we kunnen er niet echt iets tegen doen". Waarop ik vroeg "dus als ik t gebruik ga ik er dus niks van horen omdat het niet gecontroleerd wordt?". "Klopt" zei ze.

Mijn conclusie daaruit is: ze willen niet dat je het gebruikt maar toch lijken ze dat niet te (kunnen?) handhaven.

ik kwam wel dit nog tegen:
nieuws: Tweede Kamer: Vodafone en KPN mogen voip niet meer verbieden

Weet alleen niet of dat nu van kracht is :|

update:
Gevonden op :hi.nl
• Indien we constateren dat je Eindeloos Online (XtraSnel) gebruikt in combinatie met een VOIP-dienst zullen we je eerst verzoeken om daarmee te stoppen, en als je dat niet doet zullen we je Eindeloos Online of Eindeloos Online XtraSnel bundel beëindigen. Je Hi Bel & Sms contract blijft gewoon actief.

[Voor 37% gewijzigd door Cartman! op 15-10-2010 11:35]

• darth.75
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik begrijp inderdaad dat ze het niet leuk vinden als ik over 3G ga VOIPen. Per slot van rekening heb ik onbeperkt internet, maar geen onbeperkte minuten....

Als ik het hierboven zo lees, is het allemaal een beetje vaag. Kennen jullie goede VOIP apps voor onder android. Ga ik het gewoon proberen en zie wel of ik wat hoor. Liefst dus een app waarmee ik ook over 3G kan VOIPen.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Wat is eigenlijk het probleem met VOIP over 3G volgens de providers? Zo veel bandbreedte trekt dat toch niet? En bellen levert de providers ook al niet veel op, zeker niet met die onbeperkt-bellen bundels. Ik dacht dat ze het moesten hebben van overseas-usage?

Ik gebruik 24/7 de binaries / nieuwsgroepen op mijn laptop. T-Mobile heeft nog nooit geklaagd. Lijkt me sterk dat providers per single user actief in de gaten houden wat voor dataverkeer er plaatsvindt en of iemand iets meer data verbruikt.

[Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 15-10-2010 19:46]

• Webjunkie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:30
darth.75 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:40:
Kennen jullie goede VOIP apps voor onder android. Ga ik het gewoon proberen en zie wel of ik wat hoor. Liefst dus een app waarmee ik ook over 3G kan VOIPen.
http://www.fring.com/android/

[Voor 82% gewijzigd door Webjunkie op 15-10-2010 19:49]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Trommelrem schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:45:
Wat is eigenlijk het probleem met VOIP over 3G volgens de providers? Zo veel bandbreedte trekt dat toch niet? En bellen levert de providers ook al niet veel op, zeker niet met die onbeperkt-bellen bundels. Ik dacht dat ze het moesten hebben van overseas-usage?

Ik gebruik 24/7 de binaries / nieuwsgroepen op mijn laptop. T-Mobile heeft nog nooit geklaagd. Lijkt me sterk dat providers per single user actief in de gaten houden wat voor dataverkeer er plaatsvindt en of iemand iets meer data verbruikt.
Als je toch nieuwsgroepen gebruikt via je Web 'n Walk T-Mobile abonnement gebruikt kom je uit op veel dataverbruik per maand? Tientallen gigabytes? Ik zou zeggen dat T-Mobile dan wel gaat ingrijpen.

....911....

• Sjaack
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

Sjaack

wat moet aan het vermijden

Ze kunnen dat onmogelijk van iedereen controleren. Als jij thuis zit met je eigen wifi internetverbinding kunnen ze al helemaal niks doen. Ik begrijp wel dat providers het niet fijn vinden aangezien mensen dan niet meer over hun belbundel gaan. Als je het echt op safe wil spelen moet je als je thuis bent gewoon met voip bellen en als je ergens anders bent via je gewone belminuten.

• Bart
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-09 12:24
Als ze het echt willen blokkeren gooien ze poort 5060 dicht, zijn ze al een heel eind. Of dat dan weer mag is een tweede..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Vallen WhatsApp en PingChat ook onder VoIP? Ik hoef vrijwel niet meer te sms-en nu mn vrouw en meeste vrienden WhatsApp hebben, zeer relaxt :)

edit: ik snap dat qua naam het geen VoIP is, ik bedoel dus volgens redenatie van providers ;)

[Voor 25% gewijzigd door Cartman! op 20-10-2010 20:05]

• Bear
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:49

Bear

wench

Cartman! schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:04:
Vallen WhatsApp en PingChat ook onder VoIP? Ik hoef vrijwel niet meer te sms-en nu mn vrouw en meeste vrienden WhatsApp hebben, zeer relaxt :)

edit: ik snap dat qua naam het geen VoIP is, ik bedoel dus volgens redenatie van providers ;)
Bij vodafone noemen ze dit SMSoIP

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee