Toon posts:

T-Mobile Contract Ontbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Workerbee
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:06
Geachte lezers,

Een tijdje geleden ben ik mijn oude iphone kwijtgeraakt deze heb ik opgegeven als vermist en heb ik laten blokkeren.
Deze iphone had in totaal een abonnement van 2 jaar (i-150) daarvan is 1 jaar verstreken en had ik dus nog 1 jaar over op mijn verloren iphone.

Omdat ik toch graag weer een nieuwe iphone wou heb ik er voor gekozen om deze aan te schaffen i.c.m met een 1 jarige abonnement.
Door dit nieuwe abonnement had ik in totaal dus weer 2 jaar 1 jaar van mijn verloren iphone en 1 jaar van mijn nieuwe iphone.

Afgelopen woensdag heb ik mijn nieuwe iphone ontvangen echter blijkt het dat mijn micro-sim niet goed is.
Dit is door een aantal tests duidelijk geworden 1 daarvan is de dekking test op postcode.
Mijn postcode zat in totaal 5km van een mast af dit is dus te ver en daardoor kan ik mijn contract ontbinden.

Ik zei dat ik dat wel wou met mijn oog op de nieuwe providers die hem binnenkort ook gaan leveren ( dit heb ik niet gezegd).
Nu zegt meneer t-mobile dat ik als ik mijn contract wil ontbinden dat ik dan tevens een kostprijs voor mijn oude telefoon moet betalen omdat ik deze kwijt ben geraakt.

Echter leek het mij slimmer om mijn huidige mobiel een jaar te houden waardoor het oude contract verloopt en mijn nieuwe ingaat.
Hierdoor hoef ik niet meer te betalen voor mijn oude iphone en heb ik toch een jaar mijn nieuwe iphone gehad.

Meneer t-mobile vond dit geen goeie oplossing en adviseerde mij om mijn huidige iphone in te leveren en mijn oude te betalen. Hij zei ook van als ik een jaar door zou gaan met mijn abonnement dat ik zou accepteren dat ik slecht ontvangst had en daardoor mijn gehele contract zou accepteren en niet meer kon ontbinden.

Graag zou ik willen weten of hij daar gelijk in heeft en wat slim is om te doen.

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Eerste reactie die in mij opkomt: je hebt dat nieuwe toestel en micro-simkaartje pas vanaf woensdag en je wilt nu al je abo opzeggen? Zijn er geen andere oplossingen? Je zegt zelf dat het ligt aan je micro-simkaart, kan deze dan niet gewoon vervangen worden? Als je met één van de abonnementen wel gewoon normaal kunt bellen e.d. dan zou dat bij het andere abonnement toch ook gewoon moeten kunnen, of hoe zie jij dat?

Ik snap je verhaal ook niet helemaal. Bijvoorbeeld welk abonnement wil je nu opzeggen, het oude (waarvan je het toestel kwijt bent) of het nieuwe? Je zegt namelijk dat je het oude wil laten verlopen (5e paragraaf), maar je wilt deze waarschijnlijk ontbinden, of niet?

• Workerbee
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:06
Ik wil dat opzeggen omdat ik vaak erg slecht of geen bereik heb, dit zat me eerst niet zo dwars omdat ik bijna niet thuis was en nu ben ik dat wel. Mijn micro sim kan vervangen worden alleen dan behoud ik het probleem.

Ik wil eigenlijks het nieuwe contract opzeggen zodra mijn oude is verlopen, dat is dus over een jaar.
Daardoor hoef ik als ik mijn nieuwe contract dan ontbind over een jaar niets te betalen voor de verloren iphone.

Hoop dat het wat duidelijker is geworden

[Voor 4% gewijzigd door Workerbee op 15-10-2010 11:15]

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-07 15:13

kevinl

Yellow van

Ik snap het niet helemaal. Bij ontbinden moet je zowieso de resterende looptijd kwa abonnement betalen. Dus je had het net zo goed niet tegen hun hoeven te zeggen. Je hebt gekozen voor een nieuw toestel. Of je dat toestel nu nieuw los had gekocht of via een abonnement. Uiteindelijk ben je in beide gevallen hetzelfde kwijt.

Dus je had simkaartje van oude abonnement gewoon in de la kunnen laten. Of gebruiken voor de extra belminuten.

In jou geval had ik geen nieuwe Iphone gehaald. Had gewoon een goedkoop tweedehandse gehaald om het laatste jaar uit te zitten. Is de meest goedkoopste oplossing. (als je geen verzekering hebt)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:22
Helaas heb je al een lange tijd gebruik gemaakt van je abonnement, je hebt geen telefoon meer dus het oude contract ontbinden kan alleen met een afkoopsom. Als ze je een bedrag rekenen voor alleen de gsm dan zou ik dat voor lief nemen aangezien dat waarschijnlijk minder is dan allemaal je abonnementsgeld ineens betalen.

Ontbinden kan alleen als je hebt geklaagd over je product dienst binnen een redelijk termijn. 1 jaar is gewoonweg veel te laat.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Workerbee schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:12:
Ik wil eigenlijks het nieuwe contract opzeggen zodra mijn oude is verlopen, dat is dus over een jaar.
Daardoor hoef ik als ik mijn nieuwe contract dan ontbind over een jaar niets te betalen voor de verloren iphone.

Hoop dat het wat duidelijker is geworden
Dit verheldert in ieder geval voor een deel, alleen ik zie het probleem niet echt.

Je hebt nu 2 abonnementen, die eigenlijk allebei nu precies nog een jaar moeten lopen. Het oude abonnement moet nog 1 van de 2 jaar en het nieuwe abonnement loopt ook nog 1 jaar, want dat is maar een 1-jarig abonnement. Jij wilt je nieuwe abonnement opzeggen als je oude abonnement ten einde loopt over 1 jaar. Dat kan dan toch gewoon, zonder problemen. Na de contractsduur van 1 jaar is dat nieuwe abonnement gewoon per maand opzegbaar, dus als je op tijd je opzegbrieven naar T-Mobile verstuurd, dan lopen beide contracten ongeveer gelijktijdig af.

Wat is dan precies het 'probleem'?

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je een tweede abonnement hebt waarbij het bereik slecht is. Maar dan was dat bij het eerste abonnement toch ook al het geval?

Ik denk sowieso dat je allebei de abonnementen moet uitzingen. Of je dat maandelijks doet of dat je de abonnementskosten van het komende jaar van je oude abonnement in één keer moet betalen voordat je van je abonnement af bent is aan jezelf. Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je (een deel van) de kosten van je iPhone moet terugbetalen. Je hebt in je abonnementsvorm een bepaalde korting gekregen, je wilt je abonnement voortijdig beëindigen, dus kan ik me voorstellen dat T-Mobile daarin teruggecompenseert wil worden.

Of begrijp ik het verkeerd? Ik kan nog maar moeilijk een touw aan het verhaal knopen...

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zou even goed zoeken op internet.

Want hierin is een uitspraak geweest van de opta en zover ik weet is het "kado" geven van een toestel volledig voor rekening van de provider en mogen ze het toestel niet terug eisen of daarvoor betaling vragen bij ontbinding contract. In het SF forum moet daar meer over te vinden zijn.

o.a. van Kassa
Als u zou willen opzeggen maar u heeft een toestel bij uw abonnement gekregen, dan mag u dat in het geval van een overtreding houden. Telecomwaakhond OPTA heeft namelijk bepaald dat een gratis toestel gezien moet worden als een korting van 100% waarbij het risico bij de provider ligt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Echter leek het mij slimmer om mijn huidige mobiel een jaar te houden waardoor het oude contract verloopt en mijn nieuwe ingaat.
Hierdoor hoef ik niet meer te betalen voor mijn oude iphone en heb ik toch een jaar mijn nieuwe iphone gehad.
En dan lever je je huidge nieuwe toestel in en heb je daar een jaar lang gratis gebruik van gemaakt?
Niet zo gek dat meneer t-mobile dat een slechte deal vind.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee