[DB] grafische weergave database structuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Ik ben op zoek naar een manier om een applicatiedatabase grafisch weer te geven, zodat het voor iedereen duidelijk is welke tabellen op welke wijze aan elkaar gerelateerd zijn. Het betreft namelijk een nogal complexe database van zo'n 300 tabellen. Ik zat zelf te denken aan een tool waarmee je het ontwerp kan visualiseren en dit binnen de browser als een webpagina zichtbaar kan maken (zonder dat iedereen moet beschikken over de ontwerptool). Weet iemand of er een opensource tool bestaat waarmee dit kan worden gerealiseerd?

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
of het bestaat kan ik niet zeggen

ik mis informatie

- OS
- Database software
- Webserver

en wat bedoel je precies met grafisch weergeven?
wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 9% gewijzigd door fvdberg op 15-10-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:24

Kettrick

Rantmeister!

Er zijn verschillende tools die dit doen, en vrijwel allemaal te vinden op google ;)

Welke heb je zelf al geprobeerd?, en zoals hierboven gepost, welke omgeving wil je het in gebruiken ?

Ik heb zelf redelijk goede ervaringen met DBVisualizer icm Postgres, maar deze tool werkt volgens mij met elke gangbare database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:54

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wij gebruiken zelf hiervoor al een tijdje DeZign for Databases. Maar er zijn nog veel meer programma's te vinden die hetzelfde voor je kunnen doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Even een verduidelijking, het gaat me dus om een locale tool.

Het databasetype is niet overal hetzelfde, is afhankelijk van het beleid bij de gebruiker. De structuur is wel overal exact hetzelfde (custom aanpassingen op de database worden namelijk "indirect" via speciaal daarvoor beschikbare tabellen geregeld). Het databasetype is niet echt van belang, want ik verwacht niet van de tool dat deze de gehele database gaat analyseren. Het is prima als het handmatig op te bouwen is zonder dat de tool de database kent.

De webserver is wat mij betreft ook niet van belang, aangezien ik de geproduceerde htmlset zelf wel publiceer. De tool moet ik in ieder geval kunnen draaien binnen een windows OS.

Ik heb zelf al op google gezocht, daarbij kwamen vooral UML editors en apps als visio naar voren, maar naar mijn weten kun je hier niet een dynamische webset mee opzetten (1 groot visio bestand met alle relaties is natuurlijk geen oplossing)

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:54

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als er per gebruiker ook nog een ander type database kan zijn dan kan ik je nog meer DeZign for Databases aanraden. Daar kan je ook wijzigingen in het ontwerp in maken en die vervolgens omzetten in een change script voor alle gebruikte database types.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Als ik het goed begrijp wil je dus gewoon je database reverse engineeren naar een ERD? In dat geval moet je even hier kijken, een heel aantal suggesties: http://stackoverflow.com/...se-engineering-a-database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Access?

MySQL Workbench ? (deze vind ik zelf wel overzichtelijk met dat een op veel e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camco
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11-2020
Misschien is dit bericht wat laat, maar als je geen geld wilt uitgeven voor een licentie en open source software wilt gebruiken, zoek dan eens naar Mogwai ER op Sourceforge, dit programma kan ook een ERD rapport genereren. MySQL Workbench is ook een goede optie en is wat gelikter qua interface.
Pagina: 1