Toon posts:

Winterbanden Peugeot 207

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ik zal eerst een inleiding geven van de situatie.
Since 1-2-2007 heb ik een lease auto. Een peugeot 207 1.4 XS Pack met bandenmaat 185/65/R15
Hier heb ik toendertijd geen winterbanden optie a 8euro per maand voor genomen omdat ik niet wist dat ik daarna elke winter op wintersport zou gaan.
Als oplossing heb ik winterbanden gehuurd wanneer ik op vakantie ging (~150 euro incl sneeuwkettingen voor een week).

Mijn contract loop af op 1-2-2011. Nu is het zo dat ik voor het eerst 2x op wintersport ga. Beide keren een week in januari (8-15 en 22-29 januari).

Als ik nu toch via mijn werk winterbanden wil regelen moet ik dus 8 euro per maand betalen met terugwerkende kracht. Dus uiteindelijk ben ik dan 48*8 euro = 384 euro. Dit vond ik wat overdreven.

Contact opgenomen met de garage. Wanneer ik ze wil huren voor 3 weken ben ik rond de 330 euro kwijt. Nog steeds behoorlijk wat.

Toen hebben ze mij een aanbieding gedaan om een set te kopen voor 350 euro incl lichtmetalen velgen. Dit is een gebruikte set (geen idee hoevaak gebruikt en hoe oud de banden zijn). Deze zou ik daarna dan weer particulier kunnen verkopen.

De vraag is eigenlijk:
- heeft iemand een andere optie
- is 350 euro veel geld voor 4 gebruikte winterbanden met lichtmetalen velgen
- hoe makkelijk geraak je er weer vanaf (marktplaats oid). Dus iemand ervaring hiermee?
- is er iemand die bij voorbaad al zegt deze na gebruik voor 300 euro te willen overnemen

toevoeging:
- Ik ben niet van plan om een volgende lease auto aan te schaffen met dezelfde bandenmaat.
- Ik ben al aan het kijken of een collega eventueel een auto met winterbanden heeft en wil ruilen maar aangezien ik 2x ga is dit wat lastig.
- dit kan ook wellicht voor 1 week zijn zodat ik maar eenmalig 150 euro hoef te betalen.
- we delen inprincipe de kosten van de winterbanden maar dan nog is het zonde geld.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Waarom zoek je zelf niet even op marktplaats naar winterbanden.
Als ik je bandenmaat invul krijg ik genoeg advertenties te zien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:54
Winterbanden zijn toch ook in Nederland redelijk nuttig? (in ieder geval de afgelopen winter wel). Ik zou gewoon voor 300 euro dat setje kopen met lichtmetaal (wel even controleren of het profiel nog redelijk is). Die er gewoon in December onderzetten tot eind februari. Wanneer je die lease auto wegdoet zet je het setje op marktplaats, zeker wanneer het een beetje mooie velgen zijn met redelijke banden ben je dat zo kwijt.

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:17
ja ik zit er zwaar over te denken om ze inderdaad gewoon voor nederland zelf ook nog aan te schaffen. De verwachting is een zware winter dus niet alleen voor buiten Nederland zou dit zijn waarde kunnen bewijzen.

Ik heb even op marktplaats gekeken en gezocht voor 185/65/R15. Hier zie ik een aantal sets staan maar veelal voor een ander merk. Maakt dit nog uit? Ook met het omleggen van eventueel sneeuwkettingen?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:25
thewizard2006 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:15:
ja ik zit er zwaar over te denken om ze inderdaad gewoon voor nederland zelf ook nog aan te schaffen. De verwachting is een zware winter dus niet alleen voor buiten Nederland zou dit zijn waarde kunnen bewijzen.

Ik heb even op marktplaats gekeken en gezocht voor 185/65/R15. Hier zie ik een aantal sets staan maar veelal voor een ander merk. Maakt dit nog uit? Ook met het omleggen van eventueel sneeuwkettingen?
Aantal gaten en steekcirkel moeten sowieso overeenkomen, daarnaast moet de ET waarde ook nog enigszins in de buurt komen. Als je op "Winterbanden 207" op MP zoekt krijg je meestal wel goed passende velgen :)
Prijs hangt heel erg af van de velg en de staat/merk van de banden.

dot.blaat

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee