Het probleem
Ik heb sinds een week of twee een lastig te omschrijven probleem. Mijn computer lijkt traag van begrip te zijn.Voorbeeld Ik start de internetbrowser op, bezoek een website en klik op een link. Er gebeurd niets. 1, 2, 3, 4, 5. Hij laadt en opent de link.
Voorbeeld2 Ik klik op deze computer. Niets. 1, 2, 3, 4. Deze computer opent. Ik klik op c:\, er gebeurd weer niets. Na 4 tellen opent de c:\ schijf.
Voorbeeld3 Ik klik in Football Manager op een speler, er gebeurd niets, vervolgens opent hij de speler als normaal.
Voorbeeld4 Ik werk in notepad++ aan een .php bestand (offline), ik type 6 letters en druk op spatie. Niets! 4 seconden later verschijnt de witruimte.
Deze voorbeelden hebben de vertaging gemeen, maar verder heel weinig. Het gebeurt on/offline, het gebeurt in de verkenner en in games. Het gebeurt overal en begint onwerkbaar te worden. Er is dus iets kapot, maar wat?
Wat heb ik al geprobeerd?
- Temperaturen (cpu, gpu, en mobo) zijn okay (Orthos 14 uur stresstest)
- CPU en memory geven geen errors (Orthos 14 uur stresstest)
- Hardeschijf via windows gecontroleerd op errors
- Alle denkbare drivers geupdate
- CCcleaner gebruikt om schoon te maken
- Virusscanners losgelaten
- Defragementatie hardeschijf
- Opstartprogramma's vrijwel allemaal uitgeschakeld
- PC uit elkaar gehaald, alle stekkers en ventilatoren gecontroleerd
- BIOS gereset
Ik draai: E8400, MSI P7N platinum, 4gb DDR2, Samsung 640gb F1, MSI 8800GT
Ik denk dat het of de videokaart of het moederboard is. Wat ik nog software matig kan proberen in een nieuwe Windows installatie (heeft dit zin?). Wie helpt?!