• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb een pricewatch: QNAP TS-410 Turbo NAS en draai ubuntu. Nou het probleem is simpel; ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen of waar het uberhaupt aan ligt...

Wanneer ik in ubuntu verbindt met me NAS via ftp (m.b.v. de ingebouwde service) en gegevens wil kopieren/plakken naar me computer dan gaat hij in principe eerst gewoon data verzenden en na ongeveer 2 seconden stopt hij ermee... (stopt met het ontvangen/verzenden van data).

Wat ik weet:
- Ik kan gewoon normaal aanmelden op me server en bladeren door de bestanden.
- Nadat ik iets wou kopieren/plakken blijft de verbinding up, kan gewoon nog steeds bladeren in de mappen op me NAS
- De verbinding kapt af na +/-2 seconden
- Het is alleen als ik iets kopieer/plak van me NAS naar me laptop maar niet van me laptop naar me NAS.

Tjah en dat was het zo'n beetje wat ik weet...

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen of me tips kan geven zodat ik achter het daadwerkelijke euvel achter kom.

[Voor 3% gewijzigd door Chip. op 15-10-2010 01:56]

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-09 15:28

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

toevallig een apart programma zoals FileZilla geprobeerd? Ik had met een andere NAS en een Windows PC een vergelijkbaar probleem. Filezilla houdt zelf de verbinding open en toen werkte het. imo geen degelijke oplossing omdat het naar mijn idee ook via ingebouwde FTP protocollen moet kunnen maar goed.

And it goes BRAAAAAPP!

• Chip.
  • Niet online
ROFLASTC schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:06:
toevallig een apart programma zoals FileZilla geprobeerd? Ik had met een andere NAS en een Windows PC een vergelijkbaar probleem. Filezilla houdt zelf de verbinding open en toen werkte het. imo geen degelijke oplossing omdat het naar mijn idee ook via ingebouwde FTP protocollen moet kunnen maar goed.
Dat bedoel ik dus ook ja. Filezilla werkt wel, ook via het internet (webservice van qnap) en dan downloaden... maar wil (en vind dat) het dus gewoon met de ingebouwde ftp-service beheer willen kunnen. Iig ligt het dus zeker weten niet aan de NAS.

[Voor 5% gewijzigd door Chip. op 15-10-2010 01:57]

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-09 00:59
Ikke nie snap nie.

ftp werkt en het werkt nie ?
En beheer doe je toch op de prompt (putty / ssh) of via de browser ?

Firmware up to date ?
Qnap forums al gekeken ?

Abort, Retry, Quake ???

• Chip.
  • Niet online
aZuL2001 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:37:
Ikke nie snap nie.

ftp werkt en het werkt nie ?
En beheer doe je toch op de prompt (putty / ssh) of via de browser ?

Firmware up to date ?
Qnap forums al gekeken ?
Wat snap je niet?

Firmware is up 2 date ja
Qnap forums gekeken en ook topic geplaatst maar geen reacties.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:35

lier

MikroTik nerd

Zou je eens expliciet kunnen opgeven vanuit ftp dat je een passive verbinding wil hebben (voor zover je dit nog niet gedaan hebt)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Chip.
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:49:
Zou je eens expliciet kunnen opgeven vanuit ftp dat je een passive verbinding wil hebben (voor zover je dit nog niet gedaan hebt)?
Hmmm dat kun je niet echt aangeven... bij de standaard ftp-service in ubuntu.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:35

lier

MikroTik nerd

Ik bedoel eigenlijk in de client waarmee je een verbinding maakt...kan je met de FTP service van Ubuntu verbinden naar een andere FTP server?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee