Toon posts:

Linux PC muziek streamen naar iPhone

Pagina: 1
Acties:

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-09 23:55
Beste Tweakers.

Ik heb hier de volgende situatie:
Over een tijdje geef ik een feestje, nu is dat opzich niet zo bijzonder maar ik wil graag mijn muziekcollectie afspelen tijdens dit feestje. Nu is het zo dat ik boven een PC met Ubuntu heb staan en ik heb geen zin om die helemaal naar beneden te tillen, om hem aan te sluiten op de stereo voor muziek.
Nu beschik ik niet over een NAS/Homeserver of media speler die eventueel de muziek zou kunnen streamen vanaf mijn PC, dus dacht ik aan het volgende:

Een iPhone (3gs) (via jack aangesloten op de stereo) die via WLAN in verbinding staat met m'n Linux bak boven en zo mijn muziek streamt. Is zo'n situatie mogelijk?

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

AirFoil doet precies wat je wil: een zend-programma en een ontvangst-programma op je iPhone, maar het zend-programma is helaas niet voor Linux beschikbaar.

Zoeken naar AirFoil Linux leverde oa dit op, maar ik ken het verder niet en heb dus geen idee hoe goed het werkt en of het werkt in combinatie met AirFoil Speakers op je iPhone. In theorie lijken ze beide het AirTunes-protocol te gebruiken, maar hoe dit in de praktijk werkt, geen idee. Misschien heb je er iets aan, en anders kun je verder zoeken met de term AirFoil. ;)

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• Chrisjuh_15
Hertog schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:18:
AirFoil doet precies wat je wil: een zend-programma en een ontvangst-programma op je iPhone, maar het zend-programma is helaas niet voor Linux beschikbaar.

Zoeken naar AirFoil Linux leverde oa dit op, maar ik ken het verder niet en heb dus geen idee hoe goed het werkt en of het werkt in combinatie met AirFoil Speakers op je iPhone. In theorie lijken ze beide het AirTunes-protocol te gebruiken, maar hoe dit in de praktijk werkt, geen idee. Misschien heb je er iets aan, en anders kun je verder zoeken met de term AirFoil. ;)
Bedankt voor je suggestie :) Misschien kan ik AirFoil laten draaien via Wine :) Ik ga er even mee stoeien!

Ik sta natuurlijk open voor andere suggesties :)

• Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 24-09 11:52

Hoite

Goed verhaal

Heb je niet toevallig een laptop over, of een die je kan lenen?
Dan kan je gewoon via Homesharing van iTunes of shared folders met winamp of wat dan ook voor spelers gaan werken, dan is het enige wat je nodig hebt een netwerkverbinding, maar die had je toch al.

edit:

Dan wordt je muziek ook niet onderbroken als je toevallig een laatkomer hebt die de weg kwijt is ofzo.

[Voor 17% gewijzigd door Hoite op 15-10-2010 00:34]

Lekker kort.

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Even om het goed te begrijpen, ga je de muziek ook op de iPhone afspelen, of heb je daar andere speakers voor? :X

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Chrisjuh_15
Dubbelpost :X

[Voor 93% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 15-10-2010 00:42]

• Chrisjuh_15
kKaltUu schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:34:
Even om het goed te begrijpen, ga je de muziek ook op de iPhone afspelen, of heb je daar andere speakers voor? :X
De iPhone staat via de jack output in verbinding met een goede speakerset ;)
Hoite schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:33:
Heb je niet toevallig een laptop over, of een die je kan lenen?
Dan kan je gewoon via Homesharing van iTunes of shared folders met winamp of wat dan ook voor spelers gaan werken, dan is het enige wat je nodig hebt een netwerkverbinding, maar die had je toch al.

edit:

Dan wordt je muziek ook niet onderbroken als je toevallig een laatkomer hebt die de weg kwijt is ofzo.
Bedankt voor je input, ik dacht wel ergens iets te hebben liggen ja :) Ik ga het eens bekijken, bedankt :)

[Voor 20% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 15-10-2010 00:42]

• Klaphekje
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:54
Mpd i.c.m. Icecast, ideaal voor zowel Ubuntu als de iPhone ;)

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:47
Heel even kaping is er ook zulk soort software voor de N900?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee