Wanneer een eigen systeembeheerder?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4ron
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
Ik weet niet of dit de plek is om die vraag te stellen, maar ik vroeg me af wanneer je begint met een eigen netwerkbeheerder.

Momenteel zit ik met een organisatie waar het beheer uit handen is gegeven aan een externe beheerder. Dit is zo gegroeid toen de organisatie een stuk kleiner was. Momenteel telt de organisatie 70 werkplekken en een aantal servers. Op zich zijn we tevreden over het beheer, maar het kraakt. Vooral dagelijkse problemen (printers, profiel problemen, Outlook enz) zorgen voor veel problemen en oponthoud.

Zijn werkplekken doorslaggevend? Of misschien omzet?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Denk eens in 'kosten per werkplek'. Wat kost eigen beheer (servers, personeel) ten opzichte van extern uitbesteden. Maar inventariseer eerst wat je wilt op allerlei ICT gebied. Die wensen zijn bepalend voor het kostenplaatje.

En een goed Service Level Agreement afsluiten met een externe beheerder werkt ook vaak wel, denk je niet?

En als je er zelf echt geen kaas van hebt gegeten: zoek begeleiding, maar laat je niet allerlei Euro's uit de zak praten.

[ Voor 56% gewijzigd door Edgarz op 14-10-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk vraag en geen van bovenstaande zaken,

Een vaste beheerder moet wel iets te doen hebben, dus tijdsindeling en toekomstperspectief is wel een belangrijk punt.

Je kan ook het contract openbreken van de huidige externe partij en andere services toevoegen, als in, per week 3 dagen 3 uur iemand op de locatie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wanneer de voordelen hoger zijn dan de nadelen.

Maar ik zou het gewoon aan management overlaten, als je het hebt over werkplekken of omzet die doorslaggevend zou zijn dan heb je er niet veel kaas van gegeten. Aantal werkplekken of omzet zegt niks over het wel of niet voordelig zijn van beheer uitbesteden. Je moet kijken naar zoveel punten zoals bereikbaarheid, mogelijkheid om extra projecten uit te voeren, kennisniveau, reactietijd, kosten,... het kan best dat een externe partij voordeliger is omdat ze veel meer kennis hebben doordat er een groot aantal mensen werkt met diverse opleidingen die ze telkens in kunnen zetten voor problemen. Zou je dit met eigen beheerders willen afvangen heb je misschien meerdere beheerders nodig met andere opleidingen, werkervaringen en andere zaken.

Daarnaast is het natuurlijk de vraag of zaken zoals het wel of niet werken van printers essentieel is voor je bedrijfsomgeving of dat het wel even kan wachten. Moet je perse altijd kunnen e-mailen of is een reactie snelheid van een kwartier geen probleem? Moeten desktops in een half uur vervangen zijn of kan dat ook een dag later?

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2010 00:03 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 14:36

MagicTempest

Fly pig!

Op het moment dat je het beheer gaat insourcen moet je er ook rekening mee houden dat 1 persoon vaak niet voldoende is. Wat als die persoon ziek is of op vakantie wil? Dan heb je geen beheer meer. Als je huidige beheerder steken laat vallen is het wellicht een beter idee om eens te kijken of je dat kan oplossen door een andere beheerder te zoeken en/of betere contractsafspraken te maken.

Het wel of niet inhouse hebben van IT beheer is niet zozeer afhankelijk van het formaat van het bedrijf. Er zijn bedrijven genoeg die al het beheer door een externe partij laten doen en sommige van die bedrijven hebben het over meer dan 20000 werkplekken.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

B4ron schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:48:
Ik weet niet of dit de plek is om die vraag te stellen, maar ik vroeg me af wanneer je begint met een eigen netwerkbeheerder.
Is er een vacature? 8)
Pagina: 1