Pc werkt alleen in veilige modus...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348094

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde vandaag inloggen op mijn PC maar toen ik het wachtwoord intypte bleef mijn PC maar laden. Hij bleef zegmaar laden in het scherm waar je nog niet op het bureaublad bent (ik heb Windows 7). Ik heb het enkele keren opnieuw geprobeerd maar het werd niet beter. Nu werkt de PC alleen als ik hem in veilige modus opstart.

Weet iemand want er aan de hand kan zijn?

Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:04
Beetje weinig informatie Sjors.
Geef ook even aan of je bepaalde dingen vantevoren hebt gedownload. En of je al vaker last hebt gehad van vastlopers oid.
Zoals je het nu omschrijft kan het werkelijk waar overal aanliggen, dus iets meer info graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Zoveel mogelijk hardware eruit halen, als die het doet dan 1 voor 1 terug steken en kijken wanneer hij er mee ophoudt.

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 15-10-2010 10:42 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Flagg schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:40:
Zoveel mogelijk hardware eruit halen, als die het doet dan 1 voor 1 terug steken en wanneer hij er mee ophoudt.
Het ligt niet aan de hardware, hij doet het immers in safe mode. Dit duidt meer op een foute driver, of een lelijk virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net voordat het probleem begin had ik Kaspersky geïnstalleerd. Maar lijkt me niet dat het daar aan ligt.
Verder heb ik er niets speciaals mee gedaan. Dus weet eigenlijk niet veel meer info te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 11:38

dutch_camel

It's Orange!

Klinkt als een driver probleem idd. Ik gok zelfs op je Video driver.
Gooi die er in Safe Mode af, en reboot in normale Mode. Windows zal een standaard driver pakken, als het goed is.
Vanaf dat punt kan je op zoek gaan naar de juiste driver.

Ik vermoed daarom meteen dat je topic nog wel verplaatst gaat worden.

Vermoedens, vermoedens :)

[ Voor 17% gewijzigd door dutch_camel op 15-10-2010 12:01 ]

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar hoe moet ik die eraf gooien? Want heb er niet zo veel verstand van haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Wanneer je hier iets post verwachten we een aantal zaken van je. Dat je eerst zaken uitprobeert en uitzoekt. In dit topic kan ik dat nog niet van je terugvinden. De vraag over een driver verwijderen is prima op dit forum of google te vinden.

Ik zou je willen vragen wat meer inzet te plegen. Zie ook: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27

Bouli

9000 rpm

Je moet op een andere manier inloggen, in Windows XP kon je dat met een vinkje aanzetten, dan heb je dat hele welkomsscherm niet en dan start die gewoon door.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bouli schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:31:
Je moet op een andere manier inloggen, in Windows XP kon je dat met een vinkje aanzetten, dan heb je dat hele welkomsscherm niet en dan start die gewoon door.
Dit heeft niet niets met het probleem te maken, het is gewoon een driver probleem. Een falende driver welke niet goed geladen kan worden door windows. Gebruik je safe mode, dan gebruikt windows alleen de broodnodige drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Ik lees dat je voor de problemen Kaspersky had geinstaleerd.
Dus na Kaspersky begonnen de problemen?

Heb jij niet toevallig een 2de virusscan geinstaleeerd? Of te wel? Had je al een virusscan op je pc staan?

En het hieer klakeloos gokken naar een Video-driver is wel heel erg ver gezocht? Waarom zou dat het probleem zijn van een niet doorstartend systeem? Praat me alsjeblieft bij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Druk tijden het opstarten van je pc even op F8 dan krijg je een keuze menu. Hier zit als het goed is ook de optie "Laatst bekende juiste configuratie terugzetten" tussen... probeer deze eens.

Meestal als het een driver is dan lost dit het probleem op. Kan me namelijk niet voorstellen dat het zomaar ineens begint... denk dat Karspersky er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 11:38

dutch_camel

It's Orange!

Giga_ schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:27:
...En het hier klakeloos gokken naar een Video-driver is wel heel erg ver gezocht? Waarom zou dat het probleem zijn van een niet doorstartend systeem? Praat me alsjeblieft bij;)
Ervaring misschien? Omdat je het vraagt: Afgelopen week op het bedrijf waar ik werk een een PC binnengekregen, waarop zowel NVidia als ATI grafische drivers waren geïnstalleerd, zonder dat een van de twee was verwijderd. PC bleef hangen in Windows opstart scherm, geen fout o.i.d..
In Safe mode start de PC wel op --> Windows native driver (of hoe dat ook precies heet) voor video wordt geladen. Na inspectie kwamen beide drivers naar boven. Beide eraf, juiste driver erop, en probleem was verholpen.
Misschien was mijn gebruik van het woord "Gok" niet het juiste woord :)

En drivers eraf gooien kan in Safe Mode via Configuratie Scherm --> Software toevoegen/verwijderen.
Je hoeft verder geen driver te installeren, Windows pakt een van zijn standaard drivers bij de boot. Je hebt dan niet alle instellingen die je had met je beeldscherm, maar wanneer de PC dan wel opstart, weet je dat daar je probleem ligt. Dan kan je opzoek naar de juiste driver van je kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door dutch_camel op 19-10-2010 10:57 ]

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Pagina: 1