[PHP] statement probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298590

Topicstarter
Hallo ik ben redelijk nieuw met php en staar me nu al een paar uur wel bekend dood op een functie die niet lukken wil..

Ik heb dit script gemaakt dat er voor zorgt dat een product dat uitverkocht raakt een bandje op een hoek krijgt (css) waarop mooi staat "uitverkocht". Dit werkt, echter als ik hem zo in mijn single-product.php meeneem is natuurlijk ieder product uitverkocht, niet de bedoeling...

<?php $et_band = 'uitverkocht'; { ?>
<span class="band<?php echo(' '.$et_band); ?>"></span>
<?php }; ?>

Ik gebruik een shop framework dat werkt met shortcodes ik vind het dan ook nog wat lastig om hierin opbouw van arrays terug te vinden, maar dit is het stukje code dat een out of stock product herkend:

$eshopoptions['cart_nostock']

Mijn idee is dat als ik dit stukje code als IF of for() in bovenstaande kan toepassen ik al een heel eind ben.. Ik kom er alleen niet uit hoe dit werkend te krijgen

Ik verlang geen voorgekauwd antwoord, maar hoop dat iemand me een duwtje in de goeie richting kan geven :-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Wat dacht je van... een if statement schrijven?

Je hoeft trouwens niet zo 'short statements' te gebruiken. PHP is PHP, dat het in een framework zo gebruikt wordt betekend niet dat jij dat ook hoeft te doen.

[ Voor 63% gewijzigd door TJHeuvel op 14-10-2010 22:51 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298590

Topicstarter
Misschien moet ik duidelijker melden dat ik wat php betreft pas net begonnen ben, ik snap hoe je een if statement opsteld maar in

$eshopoptions['cart_nostock'] is cart_nostock een attribuut als ik mij niet vergis?

Hoe kan ik een if schrijven met een variabel zijn attribuut als context ?

if $eshopoptions() == cart_nostock {}

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
'cart_nostock' is de sleutel naar het element in de array. Deze variable kan je gewoon benaderen als elke andere, en ook hetzelfde gebruiken in een if statement.
Oftewel:

PHP:
1
2
3
4
if($variable == "string_waarde") 
{
  doe_iets();
}

Maar als ik jou was zal ik eens een goed boek kopen, of een aantal tutorials doornemen, want IF statements zijn toch wel behoorlijk basic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 14-10-2010 22:57 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar als je niet weet hoe je een if-statement opstelt dan moet je heel gauw van forums op internet wegblijven en eerst eens een boek gaan lezen of een goeie tutorial opzoeken. Leren door het te doen is één ding, maar je moet wel eerst een basis hebben. Je bent nu aan 't proberen om te leren hoe je moet fietsen zonder te weten waar de trappers voor dienen, en dat werkt gewoon niet.

Je maakt ook compound statements zonder reden en empty statements, en beiden zijn nergens voor nodig. Als je niet weet wat die twee zijn en waar je dat doet: Google is je vriend. :)

Omdat je hier ook prima zelf uit had kunnen komen doe ik dit topic op slot. Zie ook De Quickstart.

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 14-10-2010 23:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.