Belkin Home Base (F5L049): mediaserver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 19:28
Ik heb onlangs een Belkin Home Base (F5L049) aangeschaft. Volgens de site en de handleiding ondersteund deze o.a. PS3 (en andere DLNA media apparaten).

In de handleiding staat weinig over het inschakelen/activeren van deze DLNA functionaliteit, alleen een paar regels over welke bestandsformaten deze ondersteund etc.

Ik heb e.e.a. nu goed aangesloten, via mijn laptop kan ik bij de externe schijf (die ik via deze belkin heb aangesloten). Echter mijn PS3 ziet deze schijf nog steeds niet en ik weet niet waar ik dit in moet stellen.
Bij het apparaat zat een cd-rom met daarop de setup voor "Belkin Home Base Control Center" (een soort admin programma).
Ook in dit programma is er geen optie / instelling voor te vinden (wel zie ik de externe schijf).

Ik heb al op GoT en Google gezocht, maar heb weinig (zeg maar niets) kunnen vinden.

Kan iemand mij hier mee op weg helpen? Ik heb juist voor deze belkin gekozen vanwege de PS3 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Voor wat het waard is: de PS3 is met een kabel aangesloten op m'n router, mijn laptop is draadloos.
De PS3 kan wel gewoon op het internet en ziet mijn laptop ook als mediaserver (zodra ik PS3 Media Server opstart). De netwerkconnectie(s) gaan dus wel goed.

Iemand die mij hier misschien mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19

lordsnow

I know nothing

De F5L049 Homebase is een DHCP client in je bestaande netwerk. Dat betekend dat dit apparaat een IP Adres krijgt van je router.

Wanneer je met Internet Explorer de webpagina http://ip-adres-van-de-HomeBase intikt krijg je de web-interface van je Home Base te zien. Een van de opties in het menu is "Media Server". Als je deze aanklikt dan krijg je de mogelijkheid om een drive te kiezen waarvan je de inhoud wilt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
lordsnow schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:17:
De F5L049 Homebase is een DHCP client in je bestaande netwerk. Dat betekend dat dit apparaat een IP Adres krijgt van je router.

Wanneer je met Internet Explorer de webpagina http://ip-adres-van-de-HomeBase intikt krijg je de web-interface van je Home Base te zien. Een van de opties in het menu is "Media Server". Als je deze aanklikt dan krijg je de mogelijkheid om een drive te kiezen waarvan je de inhoud wilt delen.
Bedankt voor je antwoord, was even bang dat niemand me kon helpen :P ik heb die optie gevonden, standaard staat ie op public.
Als ik 'm instel op de schijf die ik als mediaserver wil laten fungeren (en de belkin restart), ziet de ps3 nog steeds geen nieuwe mediaserver (ook niet na een rescan).

Enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik heb contact gehad met Belkin over dit product en het blijkt dat hetgeen wat ik wil (via de belkin een externe HD als mediaserver gebruiken) niet mogelijk is.
Ik word hier komende week nog over teruggebeld. Vind het wel een beetje vreemd, want het staat wel degelijk in de handleiding en op de website.
Toch is er de "media server" optie zoals hierboven is aangegeven, maar dat werkt dus niet (of ik doe iets verkeerd).

Als blijkt dat hetgeen ik wil niet mogelijk is met dit product, ga ik deze terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19

lordsnow

I know nothing

Even hardop denken...

op pagina 30 van de handleiding staat, "Home Base supports FAT16-, FAT32-, and NTFS-formatted disk drives only". Dus wil de Media Server van de Homebase je schijf kunnen indexeren / weergeven, dan zou je drive dus geformateerd moeten zijn in een van de bovenstaande formaten. Hoe is je externe HDD geformateerd?

De F5L049 heeft 4 USB poorten, en voor elk afzonderlijk kan je aangeven of deze in USB- of in NAS-modus werken. In NAS-modus kunnen meerdere apparaten de schijf benaderen. In USB-modus slechts 1 apparaat tegelijkertijd. Je zou deze modus eens kunnen switchen voor de USB poort waar je je HDD op hebt aangesloten.

De bestanden die je wilt afspelen/tonen op je Playstation3 zijn wel van het type zoals aangegeven op p26 van de handleiding?:
http://cache-www.belkin.c...0-00115ea_homebase_uk.pdf

Heb je telefonisch contact gehad met Belkin (gister / vandaag), of per e-mail, of een chat?

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 16-10-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
De schijf is als ntfs geformatteerd. De optie voor niet-nas heb ik ook geprobeerd, geen resultaat.
Tevens heb ik een .jpg en .mp3 in de root van de schijf gezet, de ps3 ziet niets.

Ik heb vanmiddag contact gehad via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik heb besloten om het product maar terug te sturen. Ga nu een mediaserver aanschaffen, ben klaar met het "ps3-als-mediaserver-gebruiken"-gekloot.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1