mp3 op minidisk via optische output

Pagina: 1
Acties:

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
Ik neem de laatste tijd zeer veel muziek op op minidisk en heb hiervoor een geluidskaart met optische output aangeschaft. Tot mijn grote verbazing werkt de sync niet (goed). Wanneer ik in winamp meerdere tracks afspeel en deze via optische kabel record, krijg ik op mijn md één track met alle liedjes aan elkaar vast. Dit is echter niet het geval wanneer ik dezelfde playlist afspeel in winamp maar dan opneem via een gewone (analoge) audiokabel. Hier wordt door de md tussen de tracks een silence gedetecteerd en daarvoor een trackmark op het schijfje weggeschreven. Mijn vraag is nu hoe kan het dat dit niet met de digitale opname gebeurt en hoe is dit te verhelpen (bijv. andere player??)

Alleen:           DE GROETJES

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Ja dat heb ik ook!!!

Ik heb een DMX Xfire geluids kaart.

Mun MD neemt gewoon op, maar niet synchroom! | :'(

Wel met gewoon audio kabeltje. Ik hoop dat hier idd een oplossing voor is. :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier is al veel over geluld.

Het probleem is dat je pc niet meedoet aan "stopbits" of "trackmarks" tussen de nummers door. De enige oplossing is een plug-in nemen die drie seconden stilte tussen de nummers creëert, dan maakt je MD er wel een trackmark van. Een beetje jammer voor live-opnamen en mixen, maarja.

Ik heb zelf ook eeen DMX-Xfire en wacht met smart op iets van een "trackmarkgenerator-plug-in" voor winamp ofzo...

/edit:
en om op je vraag in te gaan: Hoe het komt dat het digitaal niet goed gaat en analoog wel? Ik denk dat dat te maken heeft met de "kwaliteit" van de digitale uitgand. Bij analoog heb je altijd een beetje ruis, dus zal de speler dit als "stilte" beoordelen. Als je het digitaal doet dan ziet de speler gewoon lekker een signaal en vind-ie het niet zwak genoeg om het als "stilte" te beoordelen. Dat gebeurt waarschijnlijk met wat minder ruisvrije nummeraflopen enzo... Denk ik.. dat is ook niet zo belangrijk. Die plug-in verhelpt het allemaal (en volgens mij knipt een beetje MD-speler die stilte grotendeels weg, de mijn iig wel)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Ik heb zo'n winamp plugin, ik neem tenminste aan dat je analoog op wil nemen en 3 seconden tussen je mp3-tjes wil hebben?

die heb ik wel, ik moet hem alleen ff opzoeken......

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Ik heb hem intussen ge-upload.
je kan hem hier downloaden:

http://members1.chello.nl/~m.heij/winamppause.exe

Verwijderd

En dan een extra vraagje wat hiero ongeveer mee te maken heeft... als je je cd-rom speler digitaal aansluit op de geluidskaart, herkent ie dan ook de trackmarks, net als bij een standaard cd-speler ??

Want dan hoef ik niet steeds mijn kabel over te zetten (en de geluidskaart is nog niet aangesloten)

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Topicstarter
Wel als er 3 seconden tussen de tracks zitten. De geluidskaart beschikt nl niet over de intellegentie om een trackmark naar de md te zenden (niet bij midi/mp3/wav).

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1