Toon posts:

Toslink splitter

Pagina: 1
Acties:

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een home cinema set met 1 optische SPDIF ingang (geen coaxiale ingang verder) en wil hier op mijn Humax 5100C en HTPC aansluiten. Feitelijk dus twee bronnen op één ingang.

Nu heb ik een splittertje gekocht:

Dit blijkt echter niet lekker te werken. Eerst deed alleen m'n HTPC het via de splitter (decoder helemaal niet aangesloten). De decoder via de splitter (HTPC niet aangesloten) werkte niet. Na wat klooien met de kabels werkt het nu wel, maar alleen met normaal stereo geluid. Als ik schakel naar een HD kanaal met DTS dan gaat het geluid hakkelen en vertoont glitches. Nu wist ik van te voren dat dit mogelijk een probleem zou zijn, maar ik wil natuurlijk wel graag beide apparaten via SPDIF aangesloten hebben!

Heeft iemand een idee of zo'n ding dan misschien wel werkt:

:?

Of is dit eigenlijk hetzelfde als ik nu heb alleen met een draaiknop. Ik kan me zo voorstellen dat dit beter werkt, maar ik zou graag horen of iemand dit al getest heeft :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Hoe het precies werkt kan ik je niet vertellen, maar ik kan je wel vertellen, dat die onderste goed werkt (bij mij thuis in ieder geval). Het enige wat mij vaak irriteert is het feit dat je die knop met de hand moet draaien en dus telkens moet opstaan.

Do what you love, do it often

• The Legend
Dat is natuurlijk verre van ideaal, maar dat is op dit moment dan de enige (betaalbare) manier waarop het wel goed zou kunnen werken. Bedankt voor je reactie, heb jij toevallig ook ervaring met de door mij nu gebruikte splitter? Want ik lees namelijk ook veel verhalen van mensen waarbij het wel prima werkt.

Zul je zien dat ik die schakelaar koop en dat het dan bij mij nog niet werkt 8)7

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Ik heb geen ervaring met de bovenste. Toen ik op zoek was naar 1, werd mij in een audiospeciaalzaak (1 woord?) vertelt, dat de beste oplossing mijn actuele is en alle andere onzin. Aangezien ik helemaal geen kennis van audio heb, heb ik het maar aangenomen :).

Do what you love, do it often

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:03

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

The Legend schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:47:Zul je zien dat ik die schakelaar koop en dat het dan bij mij nog niet werkt 8)7
Splitter is is 90% van de gevallen vragen om problemen. En met een HDMI-splitter is het zelfs in 99% van de gevallen zo. Het klinkt gek, maar het signaal kan ook de "verkeerde weg inslaan" als het ware en bij een ander device aankomen. Met een switch zet je maar één "pad" open en gaat het gewoon goed, signaal gaat altijd de goede kant op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
de 2de split niet, maar verdeelt ze naar verschillende uitgangen (input- verschillende outputs apart)
bij de 1ste gaan ze wel splitten: (input- 2 verschillende outputs tesamen)

[Voor 32% gewijzigd door CDA441 op 14-10-2010 22:29]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Mr-Beamer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:06

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Volgens mij zit het heel anders.
Toslink werkt met licht (doe is gek) op een bepaalde draaggolf.
Veel apparaten hebben standaard al een draaggolf op de toslink uitgang staan.
(kijk bijvoorbeeld maar eens achter op je moederbord (als deze een toslink uitgang heeft)
Hier zie je altijd rood licht uit komen al gebruik je toch alleen maar je analoge uitgangen.)

Dus als je 2 bronnen op de 1ste splitter aansluit en die zenden alle 2 standaard een draaggolf uit, verstoren ze elkaar.

ten 2de de eerste spitter zal met een prisma werken dit kan het signaal flink verzwakken.
Slechte splitter + slechte toslink kabels = bagger signaal
de 2de splitter zal 1 ader voor de andere ader draaien waardoor er alleen maar een laagje lucht tussen kan komen wat waarschijnlijk dus beter zal gaan werken.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• The Legend
Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels de toslink switch besteld. Zou zaterdag binnen moeten zijn dus dan laat ik dan weten of het inderdaad werkt :)

• Ibidem
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 07:41
Lol, ik heb dit ding!

Zit inmiddels een PS3, TViX en mijn cheap ass home cinemaset op. Ander device nodig? Geef een slinger aan de schakelaar en je hebt daar je optisch geluid uitkomen.

Werkt perfect! :+

..::System Specs::..

• The Legend
Vandaag de switch binnen gekregen en direct aangesloten. Lijkt perfect te werken. Ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen met DTS uitzendingen maar NL1,2 en 3 HD werken nu in ieder geval probleemloos _/-\o_

Alleen jammer dat je nu een knopje om moet zetten, maar dat is minder erg dan elke keer m'n tuner/versterker uitbouwen om kabels om te pluggen :p

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee