[PC] MinerWars (6DOF space shooter)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

Wat is het ?
Miner Wars 2081 is een zogenoemde 6DOF (6 Degrees of Freedom) space-shooter. Nog flink in ontwikkeling, maar al veel belovend! Uiteindelijk wordt het een volwaardige game met zowel een single-player campaign als massive multiplayer online omgeving.

Wat is het doel in de game ?
Zoals het er nu uit ziet: rondvliegen in de asteroïden gordel, ertsen mijnen, tunnels door grote asteroïden schieten met je raketten, concurrenten afschieten, schuilen voor zonnewind die af en toe langs komt, lid worden van een factie, enzovoort.

Hoe ziet het er uit ?
Zo ongeveer zoals in deze video:

Nog een video, gemaakt door de Audio-Director Dan Wentz:

Meer screenshots en videos kun je op de Miner Wars site vinden.

Wanneer komt het uit ?
Een release staat gepland voor 2011. Inmiddels kun je een speelbare pre-alpha versie van de game al kopen, voor 10 euro, en daarmee krijg je elke update en uitbreiding tot en met de officiële release van de volledige game.

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 02-11-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Toetsen om te gebruiken in de pre-Alpha versie:

* Vliegen: [W,A,S,D,Q,E,C,F en muis]
* Afterburner [SHIFT] (niet gedocumenteerd in de in-game opties)
* Auto-Leveling [N]
* Auto-flight-correctie uitzetten [K] (hierdoor gedraagt je schip zich Newtoniaans realistisch)
* Minimale joystick ondersteuning (niet gedocumenteerd in de in-game opties)
* AutoCannons [Linkermuisknop], Rots vernietigende Raketten [Rechtermuisknop]
* Koplamp [H, L]
* Aandrijving [T]
* Achteruit camera [X]
* Zooming (in: [R], uit: [V], quickzoom/reset: [Z])
* Radar [+, -, ~]
* Start zonnewind [F3]
* (speciale pre-alpha feature) Ship Customization Screen [F5] om je schip en spullen te wijzigen
* Wijzigen welke knop welk type wapen afvuurt (1,2,3,4,5) (niet gedocumenteerd in de in-game opties)
* Mining/Harvesting [J] geeft je mineralen / geld van asteroiden
* Graven [M]
* Cockpit mode aan/uit [O]

[ Voor 93% gewijzigd door Haay op 09-11-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hopelijk net als Descent van vroeger waar je vaak niet meer wist wat onder of boven was. :P

Ben benieuwd hoe ze dit spel gaan uitwerken, want Miner Wars klinkt vreemd voor een schietspel in de ruimte.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Larrs schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:55:
Ben benieuwd hoe ze dit spel gaan uitwerken, want Miner Wars klinkt vreemd voor een schietspel in de ruimte.
Dat vraagt Marek Rosa zich hier ook af: "Miner Wars" - is it good name?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de alpha al gekocht?

Ben wel benieuwd naar de eventuele ervaringen en 10 euro en later recht op de volledige game is een koopje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:11:
Iemand de alpha al gekocht?

Ben wel benieuwd naar de eventuele ervaringen en 10 euro en later recht op de volledige game is een koopje:)
Ik wil het ontzettend graag aanschaffen maar heb een probleempje met mijn PayPal account dat om een of andere vage reden 'restricted' is en nog in behandeling is om weer vrijgegeven te worden. Dan pas kan ik het kopen. Hopelijk morgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:54:
[...]

Ik wil het ontzettend graag aanschaffen maar heb een probleempje met mijn PayPal account dat om een of andere vage reden 'restricted' is en nog in behandeling is om weer vrijgegeven te worden. Dan pas kan ik het kopen. Hopelijk morgen... :)
Heb het gekocht zal mijn bevindingen later nog wel posten.

Minecraft ook gekocht dit was het geld zeker waard, maar op den duur ben je daar wel op uitgekeken.

Ooit freelancer gespeeld hopelijk biedt deze game een soortgelijke ervaring.

Edit ffkes gedaan spel ziet er goed uit besturing voelt goed aan. Alleen wat kan je nu allemaal is mij vrij onduidelijk.

Spel heeft een story mode die je wel kan starten, maar vervolgens wat moet je dan :P

Naja is nog alpha mode heb nu, iedergeval recht op de volledige versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heb contact opgenomen met Keen Software, over de betalingsmogelijkheden. De 70% discount (dus pre-alpha voor 10 euro) blijft nog wel 1 à 2 maanden gelden. Dus wanneer alternatieve betalingsmogelijkheden (anders dan PayPal) beschikbaar komen is het nog steeds mogelijk om Miner Wars op de voordelige manier aan te schaffen. :)

Nog maar ff geduld hebben dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe update van Marek Rosa:

* Naam is gewijzigd van Miner Wars naar Miner Wars 2081

* Naast distributie van de game via Stardock.com en GamersGate.com zal de game ook verkrijgbaar worden via impulsedriven.com en yawma.net.

* Nieuwe engine features:
- Toegevoegde functionaliteit bij de Editor: Custom maps delen tussen spelers
- Wapens: Nieuwe "silent Rifle" klasse wapens om uit te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Toch jammer dat ze niet voor Steam gaan. Als ze echt in hun spel geloven (er komt zelfs een Xbox 360 versie), dan zou deze veel populairdere keuze logischer zijn. Het hoeft ook niet voor een vendor lock-in te zorgen, gekeken naar de vele andere spellen die zowel op Steam als elders online te koop zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
The Zep Man schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:04:
Toch jammer dat ze niet voor Steam gaan. Als ze echt in hun spel geloven (er komt zelfs een Xbox 360 versie), dan zou deze veel populairdere keuze logischer zijn. Het hoeft ook niet voor een vendor lock-in te zorgen, gekeken naar de vele andere spellen die zowel op Steam als elders online te koop zijn.
Uiteindelijk zal Miner Wars 2081 zeer waarschijnlijk wel via Steam verkocht worden, hebben ze al aangegeven.. Maar Steam is op dit moment niet geïnteresseerd (genoeg) om MW2081 in de huidige (pre-Alpha!) staat beschikbaar te stellen. Het moet van beide kanten komen tenslotte!

Maar ... Inmiddels is de Miner Wars 2081 pre-Alpha build WEL via drie alternatieve kanalen te koop:
Bij GamersGate: http://www.gamersgate.com...miner-wars-2081-pre-alpha voor € 11,39 (iDEAL betaling mogelijk!)
Bij Impulse: http://www.impulsedriven.com/minerwars voor € 9,99
Bij Yawma.net: http://yawma.net/games/54-miner-wars-2081 voor US$ 13,99

<edit>
Heb Miner Wars 2081 pre-alpha gisteravond via Impulse (met credit-card) gekocht en even uitgeprobeerd. Ziet er goed uit en heeft volgens mij veel potentie! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 09-11-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In de pre-Alpha versie kun je al erts mijnen, wat op de server bijgehouden wordt. Hoeveel je voorafgaand aan release al ophaalt door te mijnen bepaalt hoeveel geld je na release van de full-game hebt als start-geld.

Hier een overzicht van spelers en hoeveel zij al gemijnd hebben: Miner Wars Statistics Game Money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond ff lekker rondgevlogen en zelfs meerdere sectoren bezocht. Als je de auto-pilot uit zet en zeg maar "Newtoniaans" rondvliegt met telkens een boost van de naverbrander om steeds harder te gaan, dan ga kun je behoorlijk hard vliegen! In de ruimte is er (vrijwel) niks dat je afremt dus eenmaal op snelheid blijf je in die richting door vliegen zolang je niks doet. :)

Grappig dat je met TAB het sector-grid aan kunt zetten en dan de grens met de volgende sector dichterbij ziet komen. Heb ook al in verschillende sectoren verschillende ertsen gemijnd. In de derde sector kwam ik een enorm blok met Helium-1 tegen. Cool! Wordt pas echt gaaf wanneer de verschillende typen ertsen ook verschillende waarden gaan krijgen en er basis-stations komen waar je in kunt docken om je gemijnde erts kunt verkopen voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gave nieuwe video van een speler die tegen AI-bots vecht binnen in een asteroide, en dan buiten de asteroide!!!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L6Xrbzjb-E8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Update: Miner Wars MMO - Free Copies Until December First!

Zoals eerder al is aangegeven door Keen Software is er een onderscheid tussen Miner Wars 2081 en Miner Wars MMO. De eerste is een redelijk recht toe recht aan shooter met single-player campaign en eenvoudige multiplayer mogelijkheden waaronder coop-mode en standaard FPS multiplayer gaming. De MMO wordt een veel groter gebeuren met persistente omgeving en facties die onderling strijden om controle over zones enzovoort.

Wie echter vóór 1 december de pre-alpha versie van Miner Wars 2081 koopt (nog steeds met 70% korting op de uiteindelijke winkelprijs) krijgt ook gratis toegang tot de MMO ! 8)

Er is ook een nieuwe cockpit die er een stuk beter uit ziet dan voorheen:
Afbeeldingslocatie: http://d.imagehost.org/0451/MinerWarsCockpit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Heey,

Ik zag dit topic en ik dacht laat ik het spel ook even uitproberen. Ik heb net even halfuurtje rond gevlogen en schrok me dood toen ik me eerste enemy tegen kwam ik was daarom ook vrij snel dood aangezien mijn vlieg skills nog niet ideaal zijn :P Verder nog druk aan het ontdekken welke knoppen wat zijn. Eerste indruk is goed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe update voor de pre-Alpha versie van de game. Speciale Kerst editie!
We offer a challenge for players who have pre-ordered the game to find as much Christmas-y stuff in the new engine release as possible. Rumor has it there's 8 things different! *winkwinknudgenudgesaynomore!*
Grappig, maar kijk toch vooral uit naar de multiplayer toevoeging en hoop dat die (in 2011) snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Gisteren heb ik de demo die op Gamershell te vinden was, gedownload. Na het installeren kreeg ik echter de melding dat er een nieuw versie was, en begon hij tergend langzaam te downloaden. Daar is hij nog niet mee klaar, en ondertussen krijg ik de melding dat het spel niet meer kan connecteren naar de update servers.

Heeft iemand nog dit probleem? En is het spel eigenlijk de moeite waard. Ik heb me vroeger kunnen amuseren met Freelancer, en daarvoor heb ik ook wat tijd doorgebracht met de demo van Independence War 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mattderi schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:24:
Gisteren heb ik de demo die op Gamershell te vinden was, gedownload. Na het installeren kreeg ik echter de melding dat er een nieuw versie was, en begon hij tergend langzaam te downloaden. Daar is hij nog niet mee klaar, en ondertussen krijg ik de melding dat het spel niet meer kan connecteren naar de update servers.

Heeft iemand nog dit probleem? En is het spel eigenlijk de moeite waard. Ik heb me vroeger kunnen amuseren met Freelancer, en daarvoor heb ik ook wat tijd doorgebracht met de demo van Independence War 2.
Is het je inmiddels al gelukt, mattderi ?

Wat het spel betreft, het is nog zwaar in alpha status, maar de ambities zijn er niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Vroeger veel te veel uren in Descent I en II gestoken. Dit roept toch wel die tijd op!

Heeft iemand het via Cider/Wine op Mac OS X aan de praat gekregen? Ik zou het erg graag eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Interessant stuk op de blog van Marek Rosa, de lead-developer van Miner Wars 2081:

Full Solar System with an ability to land anywhere (Earth, Moon, other planets, moons, asteroids...)

Overigens, op 30 augustus komt eindelijk weer een update. Ben benieuwd naar de nieuwe dingen!

[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 17-08-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe blogpost van Marek Rosa met filmpje hoe het er nu op het moment uit ziet:

Lately you have been crying and demanding a new footage. Since we like spoiled kids, here is a small demonstration of our latest advancements in VRAGE rendering.

All these phrases such as SSAO and HDR are almost a standard feature in current AAA video games - but I wanted to show them, because our lead rendering programmer Petr Minarik took a special care to make them extremely beautiful!

I am a modest person so I will just say: Miner Wars is now the best looking space simulation ever :-)

Other than that: the next big milestone is to finish playable sandbox single-player story mode. Once it's done, the game will finally start to live. Sectors will get filled with asteroids, debris, space stations, rats, mosquito and pedestrians. We are not far from that, maybe 2-3 weeks.

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 11-10-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Mooie nieuwe promovideo !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar deze video ziet er toch wel heel erg VET uit!

Miner Wars 2081 is nu uit de pre-alpha fase en in de alpha fase beland. En er is een speelbare demo beschikbaar die hier: http://www.minerwars.com/Downloads.aspx gedownload kan worden.

• Haay
Voor de liefhebbers, Miner Wars 2081 is gereleased and verkrijgbaar via Steam (met 20% korting tot 12 december).

Launch-trailer: http://store.steampowered.com/video/223430/2028149

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 29-11-2012 14:26 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik zag hem ook op steam en wist dat ik er eerder van gehoord. Het lijkt me nog steeds een grappig spel maar eerst even de kat uit de boom kijken m.b.t. gebruikers ervaringen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1