Toon posts:

[server 2008] ftp server error 425 + storage vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pindamaster
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:48
hallo

laat ik maar meteen beginnen
1.ik kan mijn netwerk ftp server niet openen ik krijg een ftp error 425(van google wordt ik niet wijzer) hoe kan ik dit oplossen, ik gebruik iss6.0 (of iis6.0).
dit heb ik geprobeerd:
firewall porten open zetten, andere porten geprobeert.
ik heb andere directionaries geprobeert.
en zitten klooien met die anymoes conections. (helpte niks)

2. hoe kan ik in de AC-DC instellen welke disks user(groepen) kunnen zien , (netwerk en lokaal) en ook als ik een nieuwe user maak dat die dat automaties ziet? (misschien heb ik er al een paar honderd keer overheen keken in die helps maar is nog niet gelukt)

3. hoe kan ik die password polcy aanpassen? Ik heb ze wel gevonden maar ik kon ze niet veranderen (de vakjes waren grijs)

ik gebruik server 2008 german met de engelse languages pack. ik kom op de server via remode deskop van windows zelf.
ik draai de server op
een pentium 4 ht (2,60 ghz)
1 gb ram
en twee 80 gb disks

andere progamma's die ik op de server heb saat, Hamachi en syncback free

alvast bedankt!

Meer is beter toch?

• hilgo
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-09 16:47

hilgo

Clear your mind of can't.

pindamaster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:11:
hallo

1.ik kan mijn netwerk ftp server niet openen ik krijg een ftp error 425(van google wordt ik niet wijzer) hoe kan ik dit oplossen, ik gebruik iss6.0 (of iis6.0).
dit heb ik geprobeerd:
Heb je in de firewall poort 20 en 21 open staan voor in & uitgaand verkeer? Meest voorkomende oorzaak voor die error 425 is een firewall. Anders die even helemaal uitzetten en kijken of het dan wel werkt.
Edit: Bedenk me net dat het ook nog aan passive mode kan liggen dus check dat ook even
2. hoe kan ik in de AC-DC instellen welke disks user(groepen) kunnen zien , (netwerk en lokaal) en ook als ik een nieuwe user maak dat die dat automaties ziet? (misschien heb ik er al een paar honderd keer overheen keken in die helps maar is nog niet gelukt)
Ik snap je vraag even niet helemaal (lange dag geweest en zo) maar eerste gedachte die boven komt borrelen is om user groepen aan te maken en die groep rechten te geven op de betreffende mappen en logon scripts voor de netwerk kant. Maar ik kan er ook effkes helemaal naast zitten :S
3. hoe kan ik die password polcy anpassen? Ik heb ze wel gevonden maar ik kon ze niet veranderen (de vakjes waaren grijs)
Als het goed is kun je dit instellen onder administrative tools > domain security policy > security settings > account policies > password policies

Discogs

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
pindamaster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:11:
hallo

dit heb ik geprobeerd:
Download om te beginnen versie 7.5 eerst :http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=ffb7c167-279e-48d3-8169-dea85784c4d1 Deze zal je al wat meer controle geven over een passieve of active ftp. Zet zoals eerder gezet poort 21 + 20 open. Als je in je router eens kijkt dat je expliciet de FTP Service kan enablen, kan het zijn dat deze de forwarders doet.
"Instellen" is een groot woord. Je kan dat op verschillende manieren :
- Logon script in de Sysvol ( Netlogon share )
- Logon script in een Group Policy
- Group Policy Preferences ( User Configuration -> Preferences -> Windows Settings -> Drive Maps )
Google is je vriend, en zoek op Login Script.

Lokale en netwerkdisks zijn niet hetzelfde, lees daar maar eerst wat meer over...
3. hoe kan ik die password polcy anpassen? Ik heb ze wel gevonden maar ik kon ze niet veranderen (de vakjes waaren grijs)
Download de Group Policy Manager, en zet de policies daar. Je kan daar deze gemakkelijk aanpassen.
ik gebruik server 2008 german met de engelse language pack. ik kom op de server via remode deskop van windows zelf.
ik draai de server op
een pentium 4 ht (2,60 ghz)
1 gb ram
en twee 80 gb disks

andere progamma's die ik op de server heb saan, Hamachi en syncback free

alvast bedankt!
Ik hoop echt dat je een duitser bent die probeert nederlands te typen, zo niet : Probeer eens je spelling te controleren. Een foutje is niet erg, maar bijna elk woord verkeerd schrijven is vervelend om te lezen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• pindamaster
[quote]
Als het goed is kun je dit instellen onder administrative tools > domain security policy > security settings > account policies > password policies
[qoute/]

dat had ik ook al gevonden allen ik kan het niet aanpassen, kan dit komen omdat ik via remote deskop op de server zit?

Meer is beter toch?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee. Dat heeft daar niks mee te maken.
Maar je maakt het ons er niet makkelijker op door alle terminologie op zo'n verschrikkelijke manier te verhaspelen ;)
Je hebt het over een AC-DC? Ik hoop toch echt dat je daar een AD DC (Active Directory Domain Controller) mee bedoelt. In dat geval zul je je password policy op domain nivo moeten aanpassen.
Wees je er ook van bewust dat een normale user niet op een DC mag aanloggen, en een FTP of RDP sessie valt onder een 'local logon'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pindamaster
ja ik heb het over een AC DC en ik log met de admin acount in. Maar ik heb zo het idee dat ik het niet kan veranderen omdat ik via remote deskop in log. Heeft iemand daar een idee over?

Meer is beter toch?

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
pindamaster schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:13:
ja ik heb het over een AC DC en ik log met de admin acount in. Maar ik heb zo het idee dat ik het niet kan veranderen omdat ik via remote deskop in log. Heeft iemand daar een idee over?
Behalve dat je heel selectief bent met de geboden oplossingen, Maak je nu in alle post type fouten. En nu schrijf je zelfs tweemaal AD DC verkeerd ( AD DC = Active Directory Domain Controller ) , hegeen dat jij nu bedoeld is : Alternating Current / Direct Current of de band AC/DC ( Wiki )

Noem het mierenneuken, maar ik krijg het daarvan op mijn zenuwen...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee