• Legendary1985
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 19:49
Ik ben al tijdje op zoek naar een goede en betrouwbare NAS met uiteraard top prestatie.

Wat wil ik ermee doen:

1) Back-up (duh) (raid 5)
2) Films downloaden (torrent, emule etc)
3) FTP
4) ik ga het ook als opslag gebruiken.
5) full hd films kunnen kijken via giga bit

Voor de rest ga ik niet veel mee doen, na wat topics te hebben gelezen komt QNAP TS-459 Pro wel goed uit bus. Deze voldoet prima aan mijn eisen echter kan het altijd nog beter :)

Uiteraard kan ik zelf ook NAS in elkaar zetten met natuurlijk betere prestatie als de QNAP.

Bouwen op zich is niet moeilijk voor mij aangezien ik al vaker pc's heb gebouwd, maar met software ben ik niet zo goed windows installeren is geen probleem maar aangezien je beter voor linux kan gaan voor raid 5 heb ik helaas daar geen ervaring mee. Met wat googlen red ik me wel denk ik maar het moet niet al te veel werk zijn aangezien ik ook te druk heb met mijn studie.

Qnap TS-459 pro

Voordelen (in mijn ogen dan he)

*kant en klaar inpluggen en je kan al beginnen
*mooie design
*Cpu
*2 Gbit aansluiten wat belangrijk is voor mij 1 directe aansluiting met mijn main-pc en de andere voor de
Router

Nadelen
*prijs/kwaliteit verhouding
*niet uitbreidbaar zonder de garantie label te verbreken

Voor zelfbouw had ik zelf de volgende onderdelen uitgekozen:

Mobo: Zotac €117.-
Cpu: E8400 €160.-
RAM: Kingston 4GB €75.-
Controller: Highpoint is al in mijn bezit
PSU : Corsair CX430 €45.-
CASE : Lian Li €120.-
HDD : 4 x 2TB is al in mijn bezit.

Totale prijs:
€520.-

Voordelen t.o.v. Qnap
*Vele malen betere specs :)
*Goedkoper
*Mooier case
*Uitbreidbaar

Nadelen:
*ben meer tijd kwijt met bouwen en al
* niet bekend met de software (grote nadeel voor mij) moet natuurlijk alles goed instellen
* heeft maar 1 Gbit aansluiting

Wat is voor mij het beste dat ik kan doen?

De belangrijkste vind ik read/write in RAID 5 deze moeten echt heel hoog zijn hou niet van wachten uiteraard moet uitpakken ook zeer snel gaan. aangezien ik zelf in mijn pc alleen gebruik maak van SSD's ben ik gewend aan snelheid, nou hoef ik natuurlijk niet hetzelfde snelheden te halen maar de helft zou ik wel willen hebben dus ongeveer 200-250MB/s of is dit teveel gevraagd van mijn zelfbouw nas? Zo ja wat kan ik van mijn componenten veranderen om toch op dit snelheden te kunnen werken? Max heb ik €700.- voor over exclusief de schijven want deze heb ik al. het moet meer als genoeg zijn aangezien je voor €700.- al een aardige pc in elkaar kan zetten is voor een nas aardig budget :)

Nou weet ik van de Qnap dat deze maximaal 120MB/s haalt natuurlijk hangt dit ook van je schijven af. aangezien ik enterprise schijven zal dit niet de botleneck zijn tenminste dat denk ik dan.

• Legendary1985
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 19:49
kan admin dit sluiten verkeerde topic mijn excuus.

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:18
Nou weet ik van de Qnap dat deze maximaal 120MB/s haalt natuurlijk hangt dit ook van je schijven af. aangezien ik enterprise schijven zal dit niet de botleneck zijn tenminste dat denk ik dan.
En nu gaat je gigabit netwerk dit ook maximaal trekken en ik kan je vertellen dat de Qnap dit niet haalt.

Qnap TS-419pro zit max rond de 60MB/sec
Qnap TS-809pro zit max rond de 89MB/sec

[Voor 1% gewijzigd door LightStar op 15-10-2010 08:38. Reden: ....kuch gezeur !]

PVOutput z-zo 12x300wP Denim Solar, n-nw 5x320wP Denim Solar

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

LightStar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:33:
[...]

En nu gaat je gigabit netwerk dit ook maximaal trekken en ik kan je vertellen dat de Qnap dit niet haalt.

Qnap TS-419pro zit max rond de 60mb/sec
Qnap TS-809pro zit max rond de 89mb/sec
*Kuch* MB niet mb *Kuch* He, ik moest hoesten :)

Je kan toch zo een 2e, 1Gb adapter bij je PC inpluggen..? Kost je ~30 euro extra.

[Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2010 09:03. Reden: Uitgehoest :P]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee