overklokken van een celeron 466

Pagina: 1
Acties:

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb een celeron 466 en deze wilde ik overklokken maar toen ik het heb geprobeert kreg ik een zwart beeld en moest de cmos resetten

ik heb een 466 celeron met een ppga convertor

kan iemand me een tip geven

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Wat zijn je specs en waar heb je hem op gezet??

Verwijderd

Gebruik je een overclockconverter of overclock je via de BIOS?

Zelfs als je via de BIOS overclockt, kan het van belang zijn toch een overclockconverter te gebruiken (in 'auto'-stand).

Mij lukte het namelijk niet te overclocken toen ik een 'normale' converter gebruikte.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Doe het ook niet met al te grote stappen dat overklokken. Ik heb het steeds heel voorzichtig beetje bij beetje gedaan en ik heb nog nooit mijn bios hoeven resetten omdat hij niet meer wilde booten.

Heb 1 keer mijn 433's op 601 laten lopen maar dat was niet echt stabiel. :)

Verder is goede koeling toch wel het aller belangrijkste wil je je systeem stabiel overklokken.

Soms kan het ook helpen om de spanning iets te verhogen, maar hier zou ik wel HEEL voorzichting mee zijn. Als je hem harder wil laten lopen kan iets meer spanning wel eens helpen. (ivm de stabiliteit).

oh ja ik heb het hier trouwens over overklokken via je bios en niet via overclockconverter.

Yoda.

Verwijderd

ik heb ook een 466 op een abit be2 mobo
in de bios heb ik hem ingesteld 7x75 ennu draaid die vrolijk op 525MHz zonder een centje pijn
op 7x83 gaat ie een beetje vreemd doen maar dat ligt denk aan de biosupdate (die ik nog moet doen) en/of teweinig koeling

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb een Abit be-6 moederbord

en ik weet niet wat voor convertor

dus het kan aan de convertot liggen

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Khep ook een Abit BE-6 met een of andere mickey mouse converter, maar me cel466 draait wel makkelijk op 75 Mhz FSB, verder nog nooit geprobeerd...

\o/

Verwijderd

Ik heb een BP6 en 2*cel 500.
Op 7,5 * 75 (=563) heb ik geen centje pijn.
Op 7,5 * 83 (=585) gaan mijn koetjes goed (3,29 Mkeys/s!!), maar als ik andere dingen tussen door ga doen, krijg ik soms toch een lock-up. (BTW temp. is dan ook 46 C).
Pagina: 1