Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds afgelopen week een nieuwe router: FRITZ!Box Fon WLAN 7340. Ik heb het draadloos netwerk daarbij ingesteld en heb een klein probleem.

Alle PC's die met een lan kabel vastzitten werkt gewoon. Het draadloos netwerk is gewoon actief en is beveiligd met WPA2 en wordt op de twee laptops die we bezitten gevonden. Op de MacBook is het een keer klikken en het werkt, kan bij alle bestanden op alle pc's en heb internet. Op de Windows XP laptop echter vind ik het netwerk, maak ik ook verbinding alleen kan ik niet internetten. Krijg steeds de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven terwijl ik bij netwerklocaties wel alle andere pc's zie en daar ook bestanden naar toe kan sturen.

Wat doe ik verkeerd? Normaal is het altijd een kwestie van klikken, wachtwoord invullen en het werkt!

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 15:24
Kun je de router pingen?
Kun je een website wel op IP-adres benaderen? Dit lijkt namelijk op een DNS-fout.
Anders post je de output van een ipconfig /all om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bloodshot schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:16:
Kun je de router pingen?
Kun je een website wel op IP-adres benaderen? Dit lijkt namelijk op een DNS-fout.
Anders post je de output van een ipconfig /all om mee te beginnen.
Dit is de output:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.robinkfotografie.nl/fotodump/dos_klein.jpg

Ik heb zelf net ook contact gehad met xs4all, zij vertelde mij dat het mogelijk kon zijn dat de drivers van de netwerkkaart verouderd waren. Het is al een redelijk oude laptop, maar het heeft met de oude router (speedtouch) altijd gewerkt . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 15:24
Dit ziet er goed uit. De drivers doen hun werk.

En mijn andere twee verzoeken?

Overigens ligt de default gateway in een ander subnet dan het IP-adres van de clients.
Hoeveel DHCP-servers heb je draaien?

[ Voor 43% gewijzigd door Bloodshot op 15-10-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou inderdaad kunnen kijken of er een driver update van jouw netwerkkaart is aangezien de MAC het wel correct doet en je aangeeft dat jouw probleem op een oude windows laptop is.

Wat je in ieder geval kan doen is de DNS instellingen van je netwerkkaart handmatig configureren. De adressen kan je vinden op je router ( volgens mij ergens bij status of iets dergelijks )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zet je een aparte DNS en DHCP server in op je netwerk?
Het ip adres wijkt namelijk af van de Gateway.

EDIT:

Ik heb eens gekeken in de handleiding van de Fritz.
Die heeft dezelfde ip adres als bij de DNS en DHCP server, dus de gateway klopt niet.
Even met de hand de TCP/IPv4 instellingen veranderen naar de juiste waardes.
Dan moet alles het weer doen.

[ Voor 53% gewijzigd door cornfed99111 op 15-10-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
kijk anders even bij interopties of er een proxy verbinding aangevinkt staat?
wat gebeurt er bv als je vanuit dos (start>uitvoeren>ping www.google.nl) doet?

maar lijkt er idd dat de gateway nog statisc op de oude router staat. Dus ga even naar netwerk instellingen/tcp ip/geavenceerd/gateway en haal alles weg/zet op automagisch

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had over de gateway instellingen heen gelezen! Misschien omdat ik 192.168.178.1 zo gewend ben omdat ik ook jaren een fritzbox heb gehad :P Goed dat er tenminste nog iemand oplet!
cornfed99111 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:15:
Zet je een aparte DNS en DHCP server in op je netwerk?
Het ip adres wijkt namelijk af van de Gateway.

EDIT:

Ik heb eens gekeken in de handleiding van de Fritz.
Die heeft dezelfde ip adres als bij de DNS en DHCP server, dus de gateway klopt niet.
Even met de hand de TCP/IPv4 instellingen veranderen naar de juiste waardes.
Dan moet alles het weer doen.
Pagina: 1