Toon posts:

error in smart report hdd ( UltraDMA CRC Errors)

Pagina: 1
Acties:

• delalegro
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10-2014
hallo

draadie net ff de hdd-scan in het smart report stond de volgende error:

199 UltraDMA CRC Errors 100 100 0000000000-0001 000

op internet vond ik dit: The number of errors in data transfer via the interface cable as determined by ICRC (Interface Cyclic Redundancy Check).

ik vraag me even af of dit een serieus probleem is of dat het wel meevalt??

alvast bedankt!.

ps. het gaat om een: Hitachi HTS725050A9A364

[Voor 8% gewijzigd door delalegro op 14-10-2010 18:24]

• CiPHER
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-04-2017

CiPHER

Brute Force

Kijk naar de raw values; die 100 zijn threshold values.

UDMA CRC Error Count is een indicatie voor fouten met de bekabeling (data kabel). Begin eens met een redelijk SMART programma, zoals HDTune Health tab; en kijk naar de Data column voor de échte waarden. Voor vrijwel alle SMART variabelen dient dit 0 te zijn. Als je UDMA CRC Error Count niet nul is, dan heb je problemen met je bekabeling gehad in het verleden. Als dit getal blijft stijgen, is je kabel nog steeds rot.

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

• delalegro
het zit eigenlijk zo de eerste 100 = value
tweede 100 = worst
hexadecimale getal = raw
vierde = 000 = threshold

ik heb dit gedaan met HDDScan

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:58
Je kabel hoeft er maar een beetje raar in te zitten of hij gaat fouten maken, het is de reden dat ik op een gegeven moment maar duurdere sata kabels heb gekocht omdat ik er helemaal gek van werd.
Je denkt op een gegeven moment van zou de schijf gaan crashen omdat je allerlei effecten kunt krijgen die daarop lijken van een kapotte/slechte kabel is mijn idee

• delalegro
ik heb deze laptop nu pas twee maanden gebruik hem wel dagelijks en intensief

probeer zo meteen even of hij wel goed contact maakt want na 2mnd al een kapotte kabel lijkt me wat snel...

het zou idd aan de kwaliteit kunnen liggen dan zal ik maar eens een wat betere kabel gaan halen als dat de oorzaak is..

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee