Toon posts:

Asus expressgate op P7H55-M Pro werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-09 09:17
Hoi medetweakers,

Ik heb hier een HTPC in elkaar gedraaid. Nu zit er op dit moederbord de expressgate omgeving, maar ik krijg deze niet aan de praat.
- De software die op de bijgeleverde cd staat al proberen te installeren, tevens ook nieuwe software van de asus website gedownload, deze installeerd ook gewoon, maar verder niks.
- Verder in de BIOS nog gekeken of er opties voor de expressgate zitten, want volgens mij niet het geval is.

Het systeem waar het om gaat bevat
Moederbord: Asus P7H55-M Pro
Processor: Intel Core i5 661
Geheugen: Corsair XMS3
Videokaart: Asus ENGTS450
HDD: OCZ Vertex 2 60GB + 2 x Western Digital 2TB S-ATA2 64MB WD20EARS Green

Ik meen me te herinneren dat ik ergens iets gelezen had dat de expressgate en een SSD niet helemaal goed gaan, kan iemand dit bevestigen of weet iemand een oplossing?

[Voor 3% gewijzigd door E-razor1984 op 14-10-2010 17:24]

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 02:26
Ik heb laatst een systeem met dit moederbord gebouwd (niet 100% zeker), maar daar stond het standaard ingeschakeld, ik ben absoluut geen fan van expressgate en schakel het dan ook altijd meteen uit als ik een systeem heb gebouwd met een Asus moederbord.

De optie voor Expressgate staat overigens wel degelijk in de BIOS. Zo uit mijn hoofd staat het onder 'Tools' , neem daar eens een kijkje.

Ryzen 5950X | Asus X570 Dark Hero | F4-3600C16D-32GTZN | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Zoals Tom.C schrijft staat dit onder Tools en vaak op auto en je die eens op enabled kan zetten, maar ik persoonlijk gebruik Expressgate eigenlijk ook nooit. Het is in feite een stukje Linux wat Asus dan in het BIOS erbij gezet heeft en puur voor in nood eigenlijk is bedoeld.

Wat betreft SSD lijkt mij dat heel sterk want bij de duurdere Asus boarden waaronder mijn board ( P6X58D Premium ) staat Expressgate zelfs op een miniSSDtje op het board zelf. Maar je kan trouwens ook eens kijken of je BIOS de laatste update heeft via de Asussite.

• E-razor1984
Die expressgate staat ook enabled, en vor ik in de bios kom krijg ik ook wel een melding in de trend van "can not initilize express gate, installation not complete" zal vanmiddag even kijken wat de exacte melding is maar misschien kunnen jullie er iets mee.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:12
Hier staat het standaard ook uitgeschakeld, hij kan niet om gaan met mijn Logitech G11, muis werkt wel, heel mooi. Alleen hij reageert niet op input van m'n toetsenbord :+

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• E-razor1984
De exacte melding die ik krijg is "Express gate installation is incomplete" weet iemand wat er mee aan de hand is, want de software staat wel gewoon geinstalleerd op de harde schrijf. Of is dit gewoon weer een gevalletje van pech dat ie niet wil ?

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Soms moet je nog het BIOS updaten vooraleer het fatsoenlijk werkt. Overigens schakel ik het zelf ook altijd direct uit, aangezien het de boottijd aanzienlijk verlengt :P

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
E-razor1984 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:44:
De exacte melding die ik krijg is "Express gate installation is incomplete" weet iemand wat er mee aan de hand is, want de software staat wel gewoon geinstalleerd op de harde schrijf. Of is dit gewoon weer een gevalletje van pech dat ie niet wil ?
Dan vermoed ik dat je inderdaad een BIOS update moet doen omdat de software die je geinstalleerd hebt de laatste versie is van Expressgate maar in het BIOS denkelijk nog een verouderde versie staat en je daardoor die foutmelding krijgt.

Maar zoals Admiraal Freebee al schrijft is voor mij ook de rede dat het het bootproces vertraagd bij het opstarten om Expressgate uit te schakelen, en dit trouwens verder ook niet veel voor steld. Je kan alleen via een browser een beetje surfen maar ook beperkt, en verder stelt dat eigenlijk niet zoveel voor.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee