bizar & slecht ervaring via vraag & aanbod.

Pagina: 1
Acties:

• wootie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Hey,

Verleden week zag ik in vraag & aanbod een aanbieding voor een Sapphire Vapor-X 5870 1Gb.
Ik heb contact genomen met de verkoper en maandag avond hebben wij afgesproken.
Die kaart was pas aangekocht (8.9.10) en met twee jaar waarborg dus het zat goed uit.
Kaart betaald en naar huis gegaan (met de kaart een origineel factuur op naam van een andere persoon).
Nu, bij het in gebruik nemen van de kaart, blijkt dat die probleem geeft met diverse spellen.
zie hier het probleem : YouTube: Sapphire Vapor-X Texture Problem

Vandaag, ga ik dus terug naar het shop vanwaar de kaart zou gekocht zijn en .. wel die kaart blijkt geen serienummer van de winkel te hebben (alternate). Ik heb wel een copie van een alternate factuur waarop een Vapor-X sta.
Dus, ff mijn verkoper bellen & bericht sturen (5x) zonder aantwoord. Dan het "origineel" koper, de naam die op het factuur is geschreven. Daar kreeg ik een hele bizar uitleg, dat het niet kon want de kaart steekt in zijn pc. Ik had echt den indruk dat die mens meer wist maar hij deed heel vreemd aan de telefoon.

Wat betreft, die verkoper, ik zal nog even wachten maar ik kga zeker klacht neerlegen voor bedriegelijk verkoop. (ik heb tel/naam van beide partij).

Nu, aangezien een waarborg is vanuit Sapphire, heb ik al een ticket gepost maar weet misschien iemand waar ik naartoe kan met die defekte kaart ?

Ik zal vanavond meer info nog posten..

gr,

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37

St@m

@ Your Service

wootie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:55:

Dus, ff mijn verkoper bellen & bericht sturen (5x) zonder aantwoord. Dan het "origineel" koper, de naam die op het factuur is geschreven. Daar kreeg ik een hele bizar uitleg, dat het niet kon want de kaart steekt in zijn pc. Ik had echt den indruk dat die mens meer wist maar hij deed heel vreemd aan de telefoon.
Goed hier ben je me kwijt, daar kan ik echt geen chocolade van maken.
Maar je bent denk ik opgelicht, of Alternate heeft er geen zin in.. 1 van de 2. Je kan idd Saphire nog proberen.
En anders naar het politiebureau om aangifte te doen als je echt geen contact meer krijgt met de verkoper.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij heeft de verkoper niet te pakken gekregen (5x bellen/bericht), dus is de 'persoon' op de factuur maar gaan bellen (factuur stond op een ander). Die gaf aan dat dit helemaal niet kon, die kaart van die factuur zit in zijn (die 'persoon') PC.

Zou dus betekenen dat de V&A verkoper jou wel een Vapore heeft verkocht, maar dus een kapotte en middels een factuur van een 'vriendje' dit zo dacht op te lossen (Je zou al lang genoeg bezig zijn met Alternate/Sapphire).

Wat vertelde de verkoper eigelijk over het feit dat de factuur op een andere naam stond?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

Sapphire levert zelf geen support aan eindgebruikers (staat zo op hun site). Je kan het natuurlijk altijd proberen.
Of wellicht dat je van hen het telefoonnummer van de importeur kan krijgen.

Ik ben het eens met St@m dat het klinkt als een gevalletje opgelicht. Wellicht kennen de "origineel" koper en de verkoper elkaar en is de verkoper zo aan de factuur gekomen.
De kaart kan dan best eens een stuk ouder zijn dan wat jij denkt dat deze is.

• wootie
Wel nog 2 keer gebropeerd te bellen naar de V&A verkoper zonder succes.
Ik heb al mensen van de gerechtelijk politie gebeld.. Ik heb trouwens alle tel. nummer en adress van het "origineel" verkoper.
Ik geloof wel dat Alternate.be van goeie wil is, ze waren ook verbaasd dat hun s/n sticker niet op de doos stond.
Als ik morgens niets meer van hoor, ga ik klacht neerlegen voor bedriegelijk verkoop & valsheid in geschrift.
Ik hou jullie op de hoogte.
interesse in namen van die mensen btw ?
Over de feit dat een andere naam op de factuur stond, vertelde mij dat hij had dat overgekocht van een andere "tweakers" en hijzelf deed de kaart weg want hij had een 5970 op de kop kunnen tikken.
Nu over Sapphire, ik hoop echt dat die mensen me zullen helpen of teminste een distributeur want die kaart kan onmogelijk buiten waarborg zijn.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 09:05
Het kan ook een gestolen videokaart zijn die later is beschadigd of met transport is beschadigd.
Een factuur met een verkeerd serial nummer komt echt zelden voor.

Elke computer winkel houd serial nummers netjes in de gaten om dit soort dingen te voorkomen.
Een garantie claim kost hun geld, dus het bijhouden van serial nummers is een noodzaak om de onderneming overeind te houden.
Zeker als je bedenk wat de marge's zijn.

Heb je dit bericht al gepost op websites als opgelicht geplaats??
Ik ben ook erg benieuwd wie die kaart verkocht hebt, heb je link naar zijn profiel?
Tis namelijk gewoon oplichting wat hier gebeurd, waarom krijg je een copie factuur denk ik dan...

Verwijderd

Heb je wel of geen originele factuur? (kopie is dus geen originele factuur)

Daarnaast wil ik hier geen opmerkingen over oplichting hebben aangezien dat dat een juridische lading heeft. De TS kan aangifte doen van oplichting, maar het zal lastig worden om de intentie aan te tonen (andere discussie en dient niet hier gevoerd te worden). Verder is dit een zaak tussen individuen dus is hier civiel recht van toepassing en vooralsnog geen strafrecht!

• wootie
de "verkoper" heeft belooft om die kaart terug te betalen tegen zaterdag.
het is inderdaad een kopie van het origineel factuur.
Ik heb ook contact gehad met de gast die vermeld is op die factuur en die weet van niets.. Hij is steeds in bezit van zijn Vapor-X en heeft het origineel factuur van.
Dus volgens mijn conclusie.. is er bij alternate iemand een kopie van een factuur, waarop een vapor-x sta, kopie genomen en een vapor-x gehald god weet waar en verkocht als "nieuwe" met die kopie van die factuur. Probleem is da die kaart echter defect is en tja dan komt die hele "manipulatie" naar boven.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Vreemd verhaal.

Recent een FP bericht over geweest.

Zou het aan die personen over laten om het uit te zoeken en af te handelen.
Dan doe je ook geen uitspraken die misschien niet blijken te kloppen en je zelf voor in problemen komt.
(zeg niet dat je dat nu doet, maar je begrijpt hoop ik wat ik wil zeggen)

[ Voor 27% gewijzigd door aZuL2001 op 15-10-2010 01:34 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ben ik nog wel even geinteresseerd waarom het een kopie is en niet het origineel?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

Nou waarschijnlijk omdat verkoper het origineel niet heeft. De originele bon is ook niet van hem.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49

ralpje

Deugpopje

Refrase: waarom zou je als 'tweedehands'koper genoegen nemen met een kopie van de factuur? Als de verkoper een kopie heeft, heeft hij ook het origineel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 16:32
ralpje: vaak staat er naast dat ene product nog het e.e.a. op die factuur. In die gevallen neem ik ook vaak genoegen met een kopie.

• wootie
Heel vreemd verhaald.. maar het lijk in orde te komen. Normaal zou ik mijn geld terugkrijgen morgen.
Nu heb ik ook contact gehad met Sapphire en blijkbaar willen ze me ook helpen want via hun S/N is die kaart nog onder waarborg.
Pagina: 1