• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:37
Hallo allemaal,

Sinds een week hebben we hier huis problemen met het internet. Internet valt soms uren, en nu al bijna een dag helemaal weg. Op de laptops en PC's hier in huis krijg je dan te zien: Alleen lokaal netwerk, geen internet.
We hebben Z3 abbo van Ziggo, en een TL-WR1043N router.

Wanneer ik de kabel rechtstreeks van het modem in een van de computers doe, heb ik prima internet. Wanneer ik de opstelling mét router gebruik, krijg ik op de vaste pc een melding dat "de verbinding geen of beperkte verbinding heeft. De router is nog gewoon te benaderen via 192.168.1.1, draadloos is ook te connecten. Maar geen internet..

Dit probleem is nooit aan de orde geweest en speelt pas sinds een aantal dagen. Ikzelf denk dat het iets te maken heeft met het toekennen van een ipadres of macadres ??

Het WAN tabblad geeft aan:

Dynamic ip:
IP Address:
0.0.0.0
Subnet Mask:
0.0.0.0
Default Gateway:
0.0.0.0

Renewen levert niets op.. resetten dmv de stekker eruit trekken lost niets op...factory reset lost niets op.

Ook het Ubee modem van ziggo hebben we gereset (10 minuten stroom eraf) Haalt allemaal niets uit..

• GenetiX
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-09 08:58
Deze router heb ik zelf ook. Nooit problemen mee gehad i.c.m. Ziggo. Heb je de firmware ge-update naar de laatste versie? Modem ook al een keer 10 minuten uit gehad voordat je de router weer aansloot? Dat kan namelijk ook wel eens het probleem zijn.

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:44

jeka

Support your local club.

Bij werkte het ook niet (windows vista niet en win 7 wel)
Het hielp bij mij ook om dd-wrt er op te flashen.
http://www.dd-wrt.com/site/index
Misschien een oplossing als je er niet uit komt. Draait bij mij nu een aantal maanden zonder problemen.

FCG

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:40
Je kan altijd het mac adres van de pc (waarop internet wel werkt) clonen naar je router.
Als het dan wel werkt is het toch het bekende mac gebeuren van het ziggo modem wat maar aan 1 mac adres een ip geeft. Waarom het modem dan niet goed reset is een goede vraag.
Maar probeer dat eerst eens.

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:37
GenetiX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:41:
Deze router heb ik zelf ook. Nooit problemen mee gehad i.c.m. Ziggo. Heb je de firmware ge-update naar de laatste versie? Modem ook al een keer 10 minuten uit gehad voordat je de router weer aansloot? Dat kan namelijk ook wel eens het probleem zijn.
Het werkt nu weer! Enige wat ik nu anders deed was de WAN kabel tussen de Ubee en TP-link er ook uitgehaald toen ik de stroom eraf had. Daarna stroom erop, en kabel erin.. toen kreeg ie wel een IP.

Nu afwachten hoelang het duurt voordat het er weer uitvalt.. erg instabiel laatste tijd. Terwijl we hiervoor maandenlang een stabiele verbinding hadden..

• freak-me-baby
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 10:41
Ik heb ook hetzelfde probleem. Als ik de router een x aantal x opnieuw opstart heeft hij wel weer toegewezen ip etc. Renew werkt idd niet.

No biug deal dus, je moet alleen even weten dat je een x aantal x moet restarten :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee