Toon posts:

Fedora realtek 8169

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-09 18:47
Denk ik eindelijk het snelheids probleem van mijn server op te kunnen lossen door er een pci lan kaartje in te prikken met een realtek 8169 chipset van 1gbit blijft de snelheid nog steeds steken op 100Mb/sec.

Ik gebruik fedora. Hoe kan ik zorgen dat ik wel 1gbit/sec overzet?

Alle gebruikte apparatuur en kabels zijn allemaal capabel om 1gbit/sec over te zetten.

Op de kaart brand wel het lampje van 1000Mbit.

[Voor 6% gewijzigd door tweakG5 op 14-10-2010 16:12]

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Geeft Fedora aan dat de snelheid op 100Mb/s zit, of is dit objectief gemeten performance?
Met andere woorden: Geeft Fedora het wellicht fout aan, of heeft de NIC het bij het verkeerde eind.

• tweakG5
Bloodshot schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:28:
Geeft Fedora aan dat de snelheid op 100Mb/s zit, of is dit objectief gemeten performance?
Met andere woorden: Geeft Fedora het wellicht fout aan, of heeft de NIC het bij het verkeerde eind.
Als ik files van een andere pc (waarvan ik weet dat deze 1gbit haalt) kopieer haal ik een maximum van tussen de 11 en 12.4MB/s.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Het lijkt er dus op dat de NIC het bij het verkeerde eind heeft. Vreemd.
Google enzo heeft neem ik aan niets opgeleverd?

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
tweakG5 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:12:
Alle gebruikte apparatuur en kabels zijn allemaal capabel om 1gbit/sec over te zetten.
Is dit een test met Cat5e+ direct tussen server en PC met Gbit NIC?

Zo nee, alsnog doen?
Anders: andere manier testen, misschien netperf o.i.d.?

Dit is om te kijken of het echt in je NIC zit of misschien andere dingen niet goed gaan (erg trage HD misschien? Computer druk bezig met iets anders?)

• tweakG5
De hdd is niet zo traag die is wel usb maar haalt gewoon de volle 400Mbit dus 50MB/sec de pc is ook snel genoeg intel p4 3.0Ghz en 2Gb ddr geheugen moet fedora en 1gbit makkelijk aankunnen.

Hoe kan ik de nic op mijn pc aansluiten ik heb 2 nics maar gebruik osx op mijn pc. Dus hoe kan ik dan bestanden kopieren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee