Intel verkoopt meer mobiele meuk / minder Atom's: Vraag!

Pagina: 1
Acties:

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
nieuws: Intel verkoopt meer mobiele cpu's en minder Atoms

Met het risico een mierenneuker te zijn, de volgende vraag:

De omzet van laptop / server spul is gestegen, en die van Atom's gedaald. Prima.

Maar als de omzet uit Atom's gedaald is, is het aantal verkochte Atom's ook gedaald?

Dat is altijd het verneukeratieve van Intel, nergens kan je zien hoeveel processors van een bepaald type ze verkocht hebben!

Als ze twee miljoen winst maken op serverprocessoren en een half miljoen op Atom's, is de kans groot dat er meer Atom's zijn verkocht dan serverprocessoren! Enige tijd ben ik op zoek geweest naar gegevens over aantallen, maar die kan ik nergens vinden. Niet eens hoeveel CPU's ze op jaarbasis verkopen.

Het lijkt me dat de prijs van de Atom's ook gedaald is, dus dat ze minder omzet maken, wil niet zeggen dat ze minder verkopen.

Wat ik persoonlijk nou eens interessant vind, is om te horen hoeveel processoren per type er nou verkocht worden. Want nu blijft het ook een beetje in het midden hangen.

Ik zal proberen eens bij Intel (investor relations?) aan te kloppen met deze vraag, maar ik ben bang dat ik als iemand 'zonder geld' niet snel een fatsoenlijk antwoord zal krijgen. Heeft iemand bij Tweakers misschien zin eens een poging te doen dit uit te zoeken / te vragen? Het lijkt me dat jullie als "serieuze website" een stuk serieuzer zullen worden genomen dan een enkele "geinteresseerde individu" zoals ik.

Mocht ik desondanks toch antwoord krijgen, zal ik het laten weten. En wederom bedankt voor alle mooie artikelen die jullie schrijven!

HK

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wat er wel in de highlights staat is
# Intel Atom microprocessor and chipset revenue of $396 million, down 4 percent sequentially.
# The average selling price (ASP) for microprocessors was approximately flat sequentially and up significantly year-over-year.

bron: http://www.intc.com/relea...asesType=Financial%20News
Hoewel je hier geen aantallen uit kunt afleiden, kun je wel concluderen dat de prijs voor microprocessors afgelopen kwartaal grofweg gelijk is gebleven, terwijl de omzet met 4 procent is gedaald. Dat betekent dus dat er minder van verkocht zijn ten opzichte van het vorige kwartaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilbert de Vries op 14-10-2010 19:06 ]