Toon posts:

VPN verbinding omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HawVer
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:16
Ik wil graag mijn vpn verbinding omzeilen. Ik werk vanuit thuis en maak via vp verbinding met mijn bedrijfsnetwerk voor mijn email en office communicator. Dat netwerk zit nogal dicht, dus kan ik bijvoorbeeld niet muziek streamen. Is het mogelijk om mijn draadloze internet verbinding aan te merken als standaard verbinding. Zodat mijn e-mail en OCS netjes via vpn blijven lopen? In Windows XP is het mij eens gelukt, allleen nu werk ik met Windows 7 en ik kan het niet meer terug vinden.

http://hawvie.deviantart.com/

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-09 22:30
Default gateway van eigen netwerk gebruiken.
Is in je vpn settings een optie ergens (in wxp tenminste)

Abort, Retry, Quake ???

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:24
Het werkt nog redelijk op dezelfde manier als in Win XP.

(Even in het Engels, want mijn Windows 7 is EN)
- Properties van de verbinding
- Tab Networking
- IPv4 selecteren
- Properties
- Advanced
- Use default gateway on remote network uitschakelen

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:51
Anders kan je allicht ook nog wat met de metrics doen. Je lokale LAN verbinding lager dan de VPN adapter.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Je kunt gewoon aangeven dat internetverkeer rechstreeks over je internet loopt en niet over de VPN.

Ga naar netwerkverbindingen --> rechtsklik op je vpn adapter --> eigenschappen --> tabblad netwerk --> Internet Protocol versie 4 (TCP / IP v4) --> eigenschappen --> geavanceerd --> vinkje weghalen bij "Standaardgateway in het externe netwerk gebruiken"

En dan heb je wat je wilt :)

/edit: Damm te traag :(

[Voor 3% gewijzigd door ik222 op 14-10-2010 15:39]

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:50

lier

MikroTik nerd

Waarom stel je deze vraag niet aan systeembeheer. Het zal (vanuit policy overwegingen) niet voor niets zijn dat al het verkeer via VPN gerouteerd wordt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:24
lier schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:39:
Waarom stel je deze vraag niet aan systeembeheer. Het zal (vanuit policy overwegingen) niet voor niets zijn dat al het verkeer via VPN gerouteerd wordt...
Als de systeembeheerder bewust al het verkeer over de VPN heeft gerouteerd, dan gaan deze technieken niet werken.

Echter, de kans is groot dat dit niet zo is. De standaard instelling van Windows is namelijk routeren over de VPN.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee