Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powershell group memberships exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59
Ik heb een script gevonden op het internet om groupen in AD recursief te exporteren, maar helaas alleen nog maar naar het powershell window, niet naar een bestand.

Het script staat hier: http://www.peetersonline....ursively-with-powershell/ en dat doet echt exact wat ik zoek.

Ik heb geprobeerd om de volgende code op verschillende plaatsen in het script te plaatsen, maar ofwel doet hij het dan niet, ofwel geeft hij een error dat die code niet past op die plaats.

code:
1
| Out-File test.txt -append

Ik heb nog niet zoveel kaas gegeten van powershell, en vroeg me af of dat er hier iemand mij kon helpen...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
werkt " > output.txt" achter je commando niet ?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Shaidar
Nee, dan doet hij alleen het onderste deel, het "all unique members" lijstje, maar niet de onderverdeling per subgroup...

Verwijderd

Heb je hier wat aan?
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee176924.aspx
Misschien dat je een pad aan moet geven (dus c:\test.txt ipv alleen test.txt)
Ik gebruik ook wel eens de start-transcript optie: start-transcript c:\logfile.txt.
Dan je command draaien en stop-transcript uitvoeren. Dan moet je alleen je logfile.txt even opschonen want daar staat verder alles in dat je in je powershell window ziet.

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Eigenlijk zijn de quest AD cmdlets veel krachtiger. Met Get-QADGroupMember <identitiy> -Indirect krijg je alle leden. Met export-csv dump je het mooi in een csv bestand, wat ik eigenlijk altijd gebruik ipv out-file.

ik zou er nog een select tussen stoppen om de output een beetje te beperken:

Get-QADGroupMember <groepsnaam> -indirect | select name,type | export-csv c:\test.csv -encoding UTF8 -notypeinformation

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
Razwer schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:37:
werkt " > output.txt" achter je commando niet ?
Shaidar schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:00:
Nee, dan doet hij alleen het onderste deel, het "all unique members" lijstje, maar niet de onderverdeling per subgroup...
Waarschijnlijk ziet Windows het niet als één stream, probeer het dan eens met ">> test.txt" dan wordt de output namelijk altijd aan het bestand toegevoegd.

• Shaidar
BDannyV schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:28:
Eigenlijk zijn de quest AD cmdlets veel krachtiger. Met Get-QADGroupMember <identitiy> -Indirect krijg je alle leden. Met export-csv dump je het mooi in een csv bestand, wat ik eigenlijk altijd gebruik ipv out-file.

ik zou er nog een select tussen stoppen om de output een beetje te beperken:

Get-QADGroupMember <groepsnaam> -indirect | select name,type | export-csv c:\test.csv -encoding UTF8 -notypeinformation
Die ken ik, en die zijn handig voor andere dingen ...

Zo ziet de output van jouw script eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"Name","Type"
"HRM-BUS","group"
"Carolyn K--","user"
"Mary H------","user"
"HRM-BNL","group"
"Laura -----------","user"
"HRM-BBE","group"
"Cindy --------","user"
"Kristel ----------","user"
"Lindsay --------------","user"
"Stefan -------------","user"

Zo ziet het script van de startpost eruit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[PS] C:\users\gecuadmin\desktop>.\groupexp.ps1 hrm
=====================
 Tree view
=====================
HRM
        HRM-BUS
         Carolyn ---
         Mary ---------
        HRM-BNL
         Laura -----------
        HRM-BBE
         Cindy ----------
         Kristel --------
         Lindsay -------
 Stefan ---------

=====================
 All Unique Members:
=====================

Name                                                        Email
----                                                        -----
Carolyn -------                                          Carolyn.Kay@bestsorting.com
Cindy -----------                                        Cindy.Luijten@bestsorting.com
Kristel ---------                                        Kristel.Libens@bestsorting.com
Laura ------------                                       Laura.vanHeukelom@bestsorting.com
Lindsay ----------                                       Lindsay.Claus@bestsorting.com
Mary ------------                                        Mary.Hoffman@bestsorting.com
Stefan ------------                                      Stefan.Vuylsteke@bestsorting.com

De geneste groupen is wat ik nodig heb...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je de write-host commando's in het script niet gewoon veranderen in out-file?

write-host zorgt ervoor dat de output op het scherm komt, terwijl je deze met out-file in een txt-bestand plaatst.

code:
1
Write-Host ("{0}" -f $ParentGroup.DisplayName) -ForegroundColor "yellow"

wordt dan

code:
1
2
$group="{0}" -f $ParentGroup.DisplayName)
$group | out-file....

Kan het hier niet testen overigens...

[ Voor 41% gewijzigd door Question Mark op 15-10-2010 11:47 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1