Toon posts:

Powershell group memberships exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-08 15:46
Ik heb een script gevonden op het internet om groupen in AD recursief te exporteren, maar helaas alleen nog maar naar het powershell window, niet naar een bestand.

Het script staat hier: http://www.peetersonline....ursively-with-powershell/ en dat doet echt exact wat ik zoek.

Ik heb geprobeerd om de volgende code op verschillende plaatsen in het script te plaatsen, maar ofwel doet hij het dan niet, ofwel geeft hij een error dat die code niet past op die plaats.

code:
1
| Out-File test.txt -append

Ik heb nog niet zoveel kaas gegeten van powershell, en vroeg me af of dat er hier iemand mij kon helpen...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-09 10:34
werkt " > output.txt" achter je commando niet ?

Newton's 3rd law of motion

• Shaidar
Nee, dan doet hij alleen het onderste deel, het "all unique members" lijstje, maar niet de onderverdeling per subgroup...

• wilhelmstroker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

Heb je hier wat aan?
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee176924.aspx
Misschien dat je een pad aan moet geven (dus c:\test.txt ipv alleen test.txt)
Ik gebruik ook wel eens de start-transcript optie: start-transcript c:\logfile.txt.
Dan je command draaien en stop-transcript uitvoeren. Dan moet je alleen je logfile.txt even opschonen want daar staat verder alles in dat je in je powershell window ziet.

• BDannyV
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Eigenlijk zijn de quest AD cmdlets veel krachtiger. Met Get-QADGroupMember <identitiy> -Indirect krijg je alle leden. Met export-csv dump je het mooi in een csv bestand, wat ik eigenlijk altijd gebruik ipv out-file.

ik zou er nog een select tussen stoppen om de output een beetje te beperken:

Get-QADGroupMember <groepsnaam> -indirect | select name,type | export-csv c:\test.csv -encoding UTF8 -notypeinformation

• Dronium
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:59
Razwer schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:37:
werkt " > output.txt" achter je commando niet ?
Shaidar schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:00:
Nee, dan doet hij alleen het onderste deel, het "all unique members" lijstje, maar niet de onderverdeling per subgroup...
Waarschijnlijk ziet Windows het niet als één stream, probeer het dan eens met ">> test.txt" dan wordt de output namelijk altijd aan het bestand toegevoegd.

• Shaidar
BDannyV schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:28:
Eigenlijk zijn de quest AD cmdlets veel krachtiger. Met Get-QADGroupMember <identitiy> -Indirect krijg je alle leden. Met export-csv dump je het mooi in een csv bestand, wat ik eigenlijk altijd gebruik ipv out-file.

ik zou er nog een select tussen stoppen om de output een beetje te beperken:

Get-QADGroupMember <groepsnaam> -indirect | select name,type | export-csv c:\test.csv -encoding UTF8 -notypeinformation
Die ken ik, en die zijn handig voor andere dingen ...

Zo ziet de output van jouw script eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"Name","Type"
"HRM-BUS","group"
"Carolyn K--","user"
"Mary H------","user"
"HRM-BNL","group"
"Laura -----------","user"
"HRM-BBE","group"
"Cindy --------","user"
"Kristel ----------","user"
"Lindsay --------------","user"
"Stefan -------------","user"

Zo ziet het script van de startpost eruit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[PS] C:\users\gecuadmin\desktop>.\groupexp.ps1 hrm
=====================
 Tree view
=====================
HRM
        HRM-BUS
         Carolyn ---
         Mary ---------
        HRM-BNL
         Laura -----------
        HRM-BBE
         Cindy ----------
         Kristel --------
         Lindsay -------
 Stefan ---------

=====================
 All Unique Members:
=====================

Name                                                        Email
----                                                        -----
Carolyn -------                                          Carolyn.Kay@bestsorting.com
Cindy -----------                                        Cindy.Luijten@bestsorting.com
Kristel ---------                                        Kristel.Libens@bestsorting.com
Laura ------------                                       Laura.vanHeukelom@bestsorting.com
Lindsay ----------                                       Lindsay.Claus@bestsorting.com
Mary ------------                                        Mary.Hoffman@bestsorting.com
Stefan ------------                                      Stefan.Vuylsteke@bestsorting.com

De geneste groupen is wat ik nodig heb...

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:03

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je de write-host commando's in het script niet gewoon veranderen in out-file?

write-host zorgt ervoor dat de output op het scherm komt, terwijl je deze met out-file in een txt-bestand plaatst.

code:
1
Write-Host ("{0}" -f $ParentGroup.DisplayName) -ForegroundColor "yellow"

wordt dan

code:
1
2
$group="{0}" -f $ParentGroup.DisplayName)
$group | out-file....

Kan het hier niet testen overigens...

[Voor 41% gewijzigd door Question Mark op 15-10-2010 11:47]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee