Toon posts:

Open case | Bureaukast

Pagina: 1
Acties:

• hdejongh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-07 08:14
Hallo,

Ik heb een houten bureau (zo koloniaal bureau) 1 van de kasten waarop het blad rust heeft een ruimte van 49/49/63. In de bodem en in de rechterzijkant(bovenin) heb ik 90MM fans geplaatst.

Tevens staat er een grote antec kast in (van de tijd dat ik nog geen gesloten bureaukast had).

Nu wil ik een nieuwe computer gaan maken met de volgende specs:

cpu intel core i7 950
video ADM hd5970
HD 2x ocz vertex sata 2,5
raid cont adaptec raid 2405
mainboard asus p6t 2

Het liefste zou ik geen kast willen hebben. gewoon een simpel frame waar ik de spullen op kan monteren.
Dit lijkt me het beste voor de koeling en airflow.

Ik heb gezocht naar open air cases maar dan kom je al snel bij een antec skeleton uit. Maar gezien het feit dat je daar geen grote cpu koeler op kan zetten lijkt me dat niet verstandig.

Ik wil zo min mogelijk geluid horen (maar dan ook echt zo min mogelijk).
Ik wil geen waterkoeling.

Weet iemand gewoon een heel simpel frame? Of een case die ik zoveel mogelijk kan strippen?
Ik haal de computer bijna nooit tot nooit er uit.
Hoogstes om eens een extra 5970 er in te zetten.
Uiterlijk boeit me niet want de kast zit altijd dicht..

Zijn er ook bedrijfjes die dit voor je doen? (op een plank ofzo ??)

gr

hans

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-09 12:07

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

in principe als jij, je moederboard op een pank monteert kan je als afstandhouder al legoblokjes gebruiken, dus dat is geen probleem, vervolgens zou ik als ik jou was een scythe mugen 2 gebruiken,(of een andere heatkiller!) dus absoluut geen stock fan en grote fan's op een laag rpm, je kast isoleren en niet vergeten dat er wel nieuwe lucht in je kast moet komen, anders haal je nooit absolute stilte!

als je een beetje handig bent lukt het je wel,

begin eens met je computer op te bouwen op een plank, en kijk daarna hoe je het best je indeling kan maken, waar je de voeding het best kan plaatsen en je hdd,(s?) deze kan je bijv ophangen met elastiek (dus laten zweven) dan heb je daar ook bijna geen geluidsproductie van!

Niet vergeten! Airflow, als je die een beetje hebt dan kan je de cpu koeler en videokaart etc. rustiger laten draaien, omdat die het minder warm krijgen

[Voor 5% gewijzigd door gekke-gerrit op 14-10-2010 15:28. Reden: typo's]

...

• sorcees
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 19:36

sorcees

Atari 2600 woody

Maken die 90 mm fans dan geen lawaai?

Indien die voldoende airflow geven om de kast te "ontluchten" dan zou ik gewoon een backplane van e.o.a. sloopkastje nemen en dan alles op een houten plank vastzetten in in de kast leggen, ff letten op een goede airflow.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• Pruimenvlaai
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-09 13:08
Je kan alles in principe zo in de kast leggen, alleen ziet het er dan wat minder leuk uit. Ook kan je natuurlijk alles op een paar planken vast schroeven:

• hdejongh
ik heb geen HD`s er in alleen SSD`s. De fan in de bodem zuigt de lucht aan en de van in de boven zijkant haalt het er uit. NU heb ik ook geen probleem met koeling (ik heb in de antec kast wel iets van 4 90mm`s hangen..)

Gewoon op een plank leggen leek mij ook wel een idee. Ik kan daarvoor de backplane van die antec gebruiken. Volgens mij kan die er uit namelijk.

Ik vraag me alleen af hoe ik de "zware" videokaart ondersteun?

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

als jij hem plat legt netzoals hierboven dan maakt dat helemaal niets uit, als je niet aan je monitor kabels etc gaat trekken, wat mij niet het geval lijkt aangezien deze ook gewoon vast zitten, dat betekent dus dat hij in het pci-e slot rust. helemaal niets mis mee!

ik zou trouwens gaan voor 140mm fans of misschien 2x 200mm fans

[Voor 96% gewijzigd door gekke-gerrit op 14-10-2010 15:43]

...

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:25

EMP

Krulloos!

Zoiets?

Maar een paar afstandsbusjes en eventueel een fan ergens moet genoeg zijn hoor, als je een computer de ruimte geeft is warmte meestal geen probleem (mits er wel voldoende luchtverversing is).

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• Rob Coops
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07-05 17:36
Als je een oude kast pakt gewoon zo'n oude Aldi PC kast of zo panelen er af en alleen het frame gebruiken, er uitzagen wat niet van toepassing is en je hebt al snel een mooie open kast. Dan een likje verf er overheen mocht je het ding een kleurtje willen geven en je bent al bijna klaar.

Ik denk dat je er goed aan doet om niets aan je bureau zelf vast te maken gewoon omdat je als je over een jaar of wat besluit een andere computer er in te zetten je dan niet met allerlei gaten en busjes op vervelende plaatsen zit te rommelen. Als je dus besluit zelf een houten frame te bouwen ook dan zou ik zeggen gebruik een L vormige plaat waar je de onderdelen opschroeft en schuif deze in bureau op die manier kun je als je iets anders wilt heel makkelijk dat frame er weer uit trekken en er iets anders in hangen.

Het enige dat je wel zal moeten doen is lucht in beweging krijgen en dus zul je inderdaad wel ergens een aantal lucht gaatjes in je kast moeten maken om het beestje van een beetje frisse lucht te voorzien natuurlijk.

• hdejongh
krul read my post...

@ de rest...

ik bedoel 200mm..
Die zitten er nu in...

• hdejongh
gerrit, op jouw plaatje lijkt t wel of jij ze ondersteunt aan de bovenkant?

• ®androiid
  • Laatst online: 30-07 16:06

®androiid

Euroshopper

Ik zou zeggen, leef je fantasie een beetje uit, maar wat schetsjes oid en laat het hier zien. er zijn genoeg die er advies over kunnen geven wat je zou kunnen veranderen. Zou natuurlijk het leukste zijn als het je eigen idee is ;)

Pils €0,50

• hdejongh
overigens hoe doe ik het eigenlijk met de aan en uit knop?

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

hdejongh schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:18:
gerrit, op jouw plaatje lijkt t wel of jij ze ondersteunt aan de bovenkant?
dat is niet mijn post :P

dit is van de overclock contest an vorig jaar, pc op een pallet met grote fan's mobo opgehoogd met legoblokjes
hier staat mijn videokaart dus ook niet vast

aan en uitknop kan je gewoon verlengen, en een grote rode noodstop op je bureau leggen daar op slaan en dan gaat je pc aan _/-\o_ |:( 8)7

[Voor 11% gewijzigd door gekke-gerrit op 14-10-2010 16:38]

...

• Plato112
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02-09 11:19

Plato112

Da is toch nie normaal!

Of gewoon een aan- en uitknop (incl. bedrading) uit een oude pc (die je misschien gebruikt voor een mobo-frame) slopen.

[Voor 8% gewijzigd door Plato112 op 14-10-2010 16:45]

Speed limits are like herpes.

• hdejongh
ik herinner me dat er kasten zijn waar je je mainboard op een backplane schroeft en die er dan zo inschuift...
Kent iemand die?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Stacker 830 heeft dat, daar haal je de gehele achterkant eruit en schuif je die er zo weer in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

antec lanparty :P

...

• S-te-fan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:44
hdejongh schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:25:
overigens hoe doe ik het eigenlijk met de aan en uit knop?
Ik heb mijn hele pc ook ergens weggestopt om het lawaai te reduceren, ik heb daarvoor mijn kabeltje van de aanuit knop verlengt en op mijn bureau gezet.

Samen met een uit elkaar gehaalde usb-hub heb ik beide in een oude externe hd-case gebouwd.

Werkt ook prima en ziet er nog (vind ik) netjes uit.

edit: oh foto vergeten te draaien :P

[Voor 4% gewijzigd door S-te-fan op 14-10-2010 18:00]

• glmona
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:25
hdejongh schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:52:
ik herinner me dat er kasten zijn waar je je mainboard op een backplane schroeft en die er dan zo inschuift...
Kent iemand die?
Ook de Thermaltake Lanbox (is wel uATX)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee