Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:29
Hi,

Een kennis van mij heeft een Lenono X61s Laptop.
Volledige specificaties zijn hier te vinden:
http://www.notebookreview...p?newsID=3800&review=X61s

Nu heeft deze laptop een VGA uitgang, en moet deze worden verbonden met een HDMI kabel a 10meter.
Ik heb al veel informatie gezocht, maar toch kom ik er niet helemaal uit.

VGA is namelijk analoog, en HDMI is digitaal?
Ik ben opzoek naar een kabel van 10meter, deze heb ik al reeds gevonden van 5meter:
http://cgi.ebay.nl/5m-HDM...apter&hash=item4cf1d873bd
(Staat wel, "Dieses Kabel ist KEIN Konverter !!!")

Maar wat is hier de kwaliteit van? Gelukkig worden er geen ingewikkelde films gekeken, het zijn simpele presentaties.

Google geeft helaas weinig ervaringen omdat VGA naar HDMI niet gewild is.

Bedankt voor het lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Hmm, denk niet dat dit zomaar gaat werken. Watvoor apparaat moet er aan de andere kant aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

VGA naar HDMI moet via een actieve adapter, wat je rond de 100 - 150 euro gaat kosten.

Op welke TV/Monitor word er gekeken? Want een VGA kabel van 1 'a 2m gaat echt geen kwaliteitsverlies opleven T.O.V HDMI.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die kabel zal inderdaad niet gaan werken, omdat het geen converter is zoals ook in de text staat, en die heb je wel nodig. Die kabel zal alleen een bestaand analoog signaal van een HDMIpoort om kunnen zetten naar VGA (geen idee of HDMI standaard nog analoge signalen heeft, maar vast een of ander apparaat dat het op die manier geïmplementeerd heeft waar je dus deze kabel voor nodig hebt).
Je zal het analoge signaal toch moeten omzetten naar digitaal, en dat lukt je niet met een simpel kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ThinClientQ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:19:
VGA is namelijk analoog, en HDMI is digitaal?
Ja, inderdaad. Heb je dus een (relatief) dure converter bij nodig.

deze kreet op google gooien:
vga hdmi converter

levert me een paar appaten op vanaf een euro of 60-70.

Ik snap niet wat de bedoeling is van die VGA/hdmi kabel op ebay/

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43

FeaR

In GoT we trust

leuk_he schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:13:
[...]
Ik snap niet wat de bedoeling is van die VGA/hdmi kabel op ebay/
Geld verdienen aan de niet alles wetende consument. Het is puur inspelen op de gedachte dat DVI - VGA ook werkt, dus dan moet dit ook werken. DVI is ook digitaal en VGA analoog, alleen jammer dat er diverse soorten DVI zijn met sommige versies ook analoge signalen.

Er zijn wel meer van dit soort kabels te koop die nooit zullen gaan werken.
HDMI naar VGA is er één van, maar je hebt ook HDMI naar component of wat te denken van HDMI naar scart.

Gaat allemaal net zo goed werken als onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://www.validom.de/gallery/albums/userpics/fun/sonst/EthernetKiller.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zich zijn er wel toepassingen voor dit soort kabels. Weet niet in hoeverre daar hw voor gemaakt wordt, maar kan me voorstellen dat er videokaarten zijn die automatisch herkennen dat er iets analoogs is aangesloten en dan ipv een digitaal signaal een analoog signaal leveren. Zie je ook met USB muizen op een PS/2 convertor bijvoorbeeld, niet elke muis kan dat.
Zo had ik laatst een convertor om een PS/2 muis of toetsenbord op een USB poort aan te sluiten. Dat het niet werkt wist ik ook wel, maar het ging mij er niet om dat het toetsenbord ging werken, maar om het feit dat de PS/2 KVM switch waarvan alleen het scherm werd gebruikt, de poort niet wilde inschakelen zonder 5V op de toetsenbordaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:26
_JGC_ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:11:
Op zich zijn er wel toepassingen voor dit soort kabels. Weet niet in hoeverre daar hw voor gemaakt wordt, maar kan me voorstellen dat er videokaarten zijn die automatisch herkennen dat er iets analoogs is aangesloten en dan ipv een digitaal signaal een analoog signaal leveren. Zie je ook met USB muizen op een PS/2 convertor bijvoorbeeld, niet elke muis kan dat.
Zo had ik laatst een convertor om een PS/2 muis of toetsenbord op een USB poort aan te sluiten. Dat het niet werkt wist ik ook wel, maar het ging mij er niet om dat het toetsenbord ging werken, maar om het feit dat de PS/2 KVM switch waarvan alleen het scherm werd gebruikt, de poort niet wilde inschakelen zonder 5V op de toetsenbordaansluiting.
dit laatste probleem had ik laatst ook mee te maken, belachelijk als je nog een oude KVM hebt zonder usb en met een laptop zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In mijn geval besloot ik 3 servers aan te sluiten op de monitor van de beveiligingsrecorder en de oude 17" CRT weg te gooien. Sluit je de beveiligingsrecorder aan op de 4e poort van je KVM switch, doet ie niks omdat die KVM switch geen toetsenbord of muis detecteert. Verloopje besteld voor 1 dollar op dealextreme en die in een USB poort gedrukt en kabel op aangesloten, probleem opgelost.
Pagina: 1