• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Goedendag,

Ik ga bij mijn werkgever met mijn prive wagen rijden tegen 0.19 p/km vergoeding.

Nu is het zo dat er gevraagd wordt om: datum / km stand voor en na / van en waar, en totale afstand.

Nu vraag ik mij af waarom ze vragen om een km stand? het is een prive auto, en als ik onderweg naar de zaak even een afslag eerder pak om een winkel binnen te lopen, klopt het hele gebeuren toch al niet meer?

Of zie ik dit nu verkeerd? lijkt mij een beetje onnodig om dit op te geven, er wordt aangegeven dat dit nodig is voor de belastingdienst, maar wat moeten die met de prive kmstand van mijn auto?

• HeorotH
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10-07 13:13
Die willen zeker weten dat jij de kilometer registratie niet misbruikt als verkapt onbelast inkomen. Mochten ze enorm aan je gaan twijfelen gaan ze onderzoeken of je werkelijk bij die of die andere klant bent geweest etc etc. Als jij tussendoor even bij de ah stopt zal dit de belasting dienst ook niet zo veel uitmaken denk ik. het gaat er om dat je niet langs de AH 70 km verder op gaat rijden om meer vergoeding te krijgen.

Daarnaast denk ik dat er ook nog een stukje:" des te meer info we vragen des te meer vaudten kun je er mee maken" in de hoop dat je sneller door de mand valt als je iets doet wat niet mag. 8)7

The sargent said "cheer up, it could be worse", so we cheered up, and it got worse!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik vindt het onzinnig en ongebruikelijk.

Als jij vanaf je huis naar je werk declareert neem je een neutrale routeplannen en je weet wat je vergoeding zou moeten zijn. Als jij besluit om meer kilometers te rijden dan noodzakelijk dan is dat jou probleem.
Wanneer het gaat om een zakelijke auto die niet prive gebruikt mag worden dan zie ik wel het nut in van een kilometer-registratie, aangezien je moet aantonen dat je niet meer kilometers hebt gereden dan noodzakelijk.

Het lijkt mij dat de werkgever probeert om iedereen op deze manier aan een leaseauto te krijgen door de administatieve druk op te voeren voor eigen autobezitters, maar dat is maar een onderbuikgevoel.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Wat heeft je werkgever hier zelf over te zeggen?

Voor vast woon/werk verkeer is het uiteraard onzinnig en klant bezoek kan je declareren op routeplanner afstanden. Bovendien heeft het zonder enige vorm van controle door de werkgever geen zin en die is daar meer tijd/geld mee kwijt dan dat hier mee bespaart imho. Stel ik dat per dag 10 km omrijd naar een klant waar ik iedere dag naar toe ga..
10 * 20 (5 dagen per week x 4 weken voor het gemak) = 38 Euro te veel per maand. Waar gaat dit over?

• Bonsaiboom
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:42
Fiscaal gezien is het enige dat je nodig hebt een vertrekpunt (waar je woont / waar je vriend(in) woont) en een aankomstpunt (waar je werkt / waar je ingezet bent). Daartussen routeplanner, en hup je hebt je kilometers. Hoe je van A naar B gaat interesseert de BDienst daarbuiten helemaal niks. Zoals iemand in een andere thread zei, dat mag lopend, vliegend, fietsend, liftend, met de taxi of wat je wil.

[Voor 15% gewijzigd door Bonsaiboom op 14-10-2010 16:47]

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:13
Geef je toch beginstand steeds 0 op en eindstand de km's die je gereden hebt ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Er werd mij meerdere malen aangeven dat dit nodig was door meerdere mensen op kantoor maar vandaag nogmaals HR gebeld hieromtrent en het is inderdaad niet meer nodig..

Anti-climax dus ;)

• Sjaack
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

Sjaack

wat moet aan het vermijden

Vind het ook raar dat ze erom vragen. Het maakt je werkgever toch niet uit hoeveel je hebt gereden voordat je in dienst kwam? Maar inmiddels opgelost dus.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee