Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Ik zit zelf met het volgende probleem:

Ik heb IIS 7.5 draaien met php5 geinstalleerd via de webplatform installer.
php draait goed maar na ongeveer 12 tot 24 uur loopt de php module vast.
zodra ik dan een script aanroep, die heel erg licht is krijg ik een time-out.
voorbeeld: http://www.f-i-g.nl/php_error.htm

zodra ik iis herstart dan werkt het weer.
ik heb zelf al gezocht op het internet maar ik kan alleen vinden dat het te maken heeft dat het script een langere uitvoer tijd nodig heeft dan dat de time-out op ingesteld staat ( bij hele zware scripts bijvoorbeeld ).
Maar dat is in mijn situatie dus niet het geval, want zelfs bij een lege pagina met een simpele echo loopt hij na 2 min bijvoorbeeld al in de time-out, waarbij het dus niet uit maakt hoe lang de timeout staat in de php en iis config.

als de php module is vastgelopen kan ik wel gewoon nog html en andere files aanroepen, maar php bestandjes niet.

ik zit nu echt met mijn handen in het haar, en ben nu bijna zover om iis te vervangen door apache.

Technische Spec's:
Windows 2008 R2 x64
IIS 7.5
PHP 5.2.14
PHP info File
IIS foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat heb je nu zelf al gedaan om dit te troubleshooten? Het is me bv niet duidelijk of je de indicaties die op de Internal Server error pagina staan al uitgeprobeerd hebt.

Vaakt wanneer er IIS / PHP problemen zijn heeft dit te maken met foute permissies.

Hoe heb je dit geregeld?

Hoe staan de NTFS permissies op je E:\WWW folder? En op de E:\ drive zelf?
Onder welke gebruiker draai je de website / application pool? Welk type application pool gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
ik heb zelf al geprobeerd de verschillende time-out tijden in te stellen,
in de php.ini en in de IIS config, dit helaas zonder succes

Ik maak gebruik van 2 application pools i.v.m rechten scheiding.
elke application pool heeft zijn eigen windows user
op de desbetreffende domeinnaam map bv: e:\www\tweakers.net\ heeft de user van de apllication pool het recht om te lezen/schrijven/etc.

Het gekke vind ik dan ook dat het eerst een tijdje wel werkt, maar naar een aantal uur niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft de Anonymous User ook de goeie rechten? Heb je verder iets aangepast aan de rechten van de root drive (dus direct op E:\)

Desnoods kan je dit altijd troubleshooten met Process Monitor (= filemon van vroeger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je code heeft gewoon makken en veroorzaakt een memleak waardoor je IIS AppPool volloopt en de boel hangt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
maar een simpele php echo bijvoobeeld gebeurd het ook mee.
Ik heb ook de processen even bekeken als hij vast liep.
Dan zijn de maximale aangegeven iis workers actief met een geheugen gebruik van ongeveer 6mb.
dus dat leek mij ook onwaarschijnlijk.

Het vreemde vind ik dan ook dat ik nergens op het internet elders een oplossing kan vinden voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Weer even een update:

Ik heb met proccess monitor gekeken wat er gebeurde als IIS de fout in gaat, maar er zijn naar mijn inzicht geen bijzondere dingen aan de hand.
in iedergeval geen andere foutmeldingen dan als de pagina wel laad.

De process monitor staat hier: foutmeldingen

Als ik er niet uit kom, lijkt mij de ene oplossing nog om IIS aan de kant te schuiven en Apache maar te gebruiken.
al weet ik niet hoe ik dan de rechten goed kan scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Er schijnen nogal wat problemen te zijn met IIS 7.5 icm met de PHP die bij de webinstaller wordt meegeleverd.
Heb er zelf op mijn Windows servers ook problemen mee gehad.
Even naar je php.ini gekeken en zie dat je dus idd de thread-safe versie gebruikt.

Ik heb toen de non-thread Safe versie van PHP geïnstalleerd en die heeft mijn problemen opgelost.
Ik had dit ergens op t grote internet gelezen (blogpost via google).

De nonthreaded versie is te downloaden vanaf: http://windows.php.net/download/

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Dafjedavid op 18-10-2010 22:36 ]

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Bedankt voor je reactie, ik zal het nog eens een keertje proberen maar ik heb nu omdat de site's echt moetten draaien maar gekozen voor de appache nood-oplossing, maar ik zal het even posten als het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Wat loopt er precies vast? Blijft je applicatiepool hangen? Of is het echt alleen PHP dat op dat moment niet meer reageert?

Probeer eens een 404 te triggeren tijdens dergelijke problemen, en als dat wel werkt een statische (html) pagina.

blub

Pagina: 1