• vincentelving
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-05 17:03
Hi,

Ik heb sinds kort nogal problemen met mijn connector voor stroom in mijn laptop. Mijn connector maakt namelijk nauwelijks nog contact. Iets wat mijn accu volledig heeft versleten. Accu heb ik nu dus aan de kant gelegd en gebruik de laptop zonder accu.

Wat dit probleem oplevert: zodra er ook maar iets tegen de laptop stoot valt hij uit. Probeer hem te klemmen met mijn portemonnee, eigenlijk van alles. maar niets werkt. Ik heb een andere accu gebruikt van een vriend van mij, wat de laptop gewoon zijn functie laat doen, maar ik kan hem dus niet opladen, althans zonder die accu ook kapot te laden.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn lader vast te solderen aan het moederbord. Ik gebruik de laptop toch niet mobiel, dus hij staat lekker stabiel op een tafel. Iemand ervaring met zo'n mod? Of is het gewoon onmogelijk om te doen. Heb de DC-IN al bloot kunnen leggen met de service manual.

Nog even ter informatie:

Het gaat hier om een Acer Aspire 5630.

Misschien alvast bedankt

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tuurlijk, vaak niet eens zo moeilijk als je een beetje vaste handen hebt. Let wel op polariteit. Je kan ook een nieuwe header op je mobo vastsolderen, dan pakt je lader weer gewoon goed. Dat laatste lijkt me beter, dan kan je m makkelijker loskoppelen en mocht je adapter stuk gaan kan je die makkelijker vervangen.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• vincentelving
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-05 17:03
noes schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:32:
Tuurlijk, vaak niet eens zo moeilijk als je een beetje vaste handen hebt. Let wel op polariteit. Je kan ook een nieuwe header op je mobo vastsolderen, dan pakt je lader weer gewoon goed. Dat laatste lijkt me beter, dan kan je m makkelijker loskoppelen en mocht je adapter stuk gaan kan je die makkelijker vervangen.
Zou het ook kunnen zijn dat de header zelf momenteel los is geraakt op het moederbord? Aangezien de stekker er wel gewoon 'strak' in schuift. Stel dat dit het is, wat is dan de beste manier om de connectie te repareren? Ik las toevallig net gisteren een stukje over defecte ps3's waar ze met een verfbrander het tin smolten, aandrukten en opnieuw lieten uitharden?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee