Sinds ik in het bezit ben van deze kaart heb ik vaak last van vastlopers. In het begin was het vooral de wat oudere spellen die vastliepen, nu zijn het ook de nieuwere spellen die vastlopen. Zowel tijdens het menu alsook tijdens het spelen loopt het vast. Wat meestal gebeurd als ie is vastgelopen, is dat het scherm lichtbruin wordt met verticale strepen. Ik kan dan alleen nog mijn computer opnieuw opstarten. Wat vaak een oplossing was voor mijn probleem was dat ik in de game instellingen de bitrate wijzigde van 32 naar 16 bit.
Wat ik mij nu dus afvraag is, hoe ik erachter kan komen wat precies het vastlopen veroorzaakt.
Ik heb ook gekeken naar de temperatuur van mijn videokaart tijdens het spelen en de temperatuur word niet warmer dan een graad of 70. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Spellen die vastlopen:
Age of Mythology
Grand Theft Auto: San Andreas(werkt goed op 16 bit)
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Medal of Honor 2010
Jade Empire
Spellen die zonder problemen lopen:
Counterstrike source
Half-Life 2
singularity
GRID
C&C Tiberium Wars
Metro 2033
Mijn pc specs:
Intel 8400e@ 3.6Ghz
6Gb Ram Kingston
Saphire ATI 4870 512MB(geen OC)
Intel SSD 160GB
Software:
Windows 7 ultimate 64bit
Laatste drivers van ATI
Wat ik mij nu dus afvraag is, hoe ik erachter kan komen wat precies het vastlopen veroorzaakt.
Ik heb ook gekeken naar de temperatuur van mijn videokaart tijdens het spelen en de temperatuur word niet warmer dan een graad of 70. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Spellen die vastlopen:
Age of Mythology
Grand Theft Auto: San Andreas(werkt goed op 16 bit)
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Medal of Honor 2010
Jade Empire
Spellen die zonder problemen lopen:
Counterstrike source
Half-Life 2
singularity
GRID
C&C Tiberium Wars
Metro 2033
Mijn pc specs:
Intel 8400e@ 3.6Ghz