Toon posts:

[Shopreviews] Heroverwegen weging beoordeling

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13-09 15:57
Voorbeeld:

http://tweakers.net/shopreview/6703/azerty.html

Zie de laatste maand erg veel negatieve reacties over levering ed. Ik heb hierzelf ook problemen mee gehad. Bij het overzicht van de laatste 3 maanden doet de score vermoeden dat alles "in orde" is. Dus, wanneer je niet verder kijkt dan de score van de laatste 3 maanden, kan je alsnog de boot in gaan.

Ditzelfde probleem heb ik ook al eens gehad bij:
http://tweakers.net/shopreview/2487/beat-it-punt-nl.html

Die ook nog erg positief stond, terwijl in de laatste maand zeeën van negatieve reacties waren binnengestroomd.

Optie, score van de laatste maand toevoegen? eventueel ook een waarschuwing wanneer de score van de laatste maand erg (negatief) afwijkt van voorgaande maanden/jaren. Dit kan een indicatie zijn voor bepaalde problemen zoals faillisement of andere zaken.

mijn T.net systeemspecspagina

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Ik zie ook nog genoeg positieve reviews hoor. Dat je geen score over een heel korte periode (zoals een maand) gaat berekenen lijkt me eigenlijk ook logisch aangezien de score anders enorm gaat schommelen onder invloed van slechts een of enkele reviews. Met name de scores van shops waar wat minder reviews over zijn zullen daardoor dan veel te gevoelig zijn voor een hele slechte of hele positieve ervaring.

Wat mij betreft dus lekker zo laten. En wat betreft het niet verder kijken dan enkel de gemiddeldes is dat natuurlijk iets wat je ook als gebruiker zelf doet. Sowieso zeggen verhalen namelijk meer dan enkel scores.

• Booster
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:35

Booster

Superuser

Ik denk dat het aan de user is om goed onderzoek te doen naar een winkel. De meest recente beoordelingen staan natuurlijk gewoon bovenaan en slechte beoordelingen kunnen opzichzelf staande redenen hebben, ook als het er meer zijn dan normaal.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• RRX
Natuurlijk ben ik het ook eens met jullie stellingen, dat je niet te snel conclusies moet trekken, maar het probleem is dat wanneer je over het algemeen tevreden bent geweest over een winkel (was met voorgaande winkels het geval) en je nog steeds in het standaard overzicht alleen maar groene sterretjes ziet staan, snel geneigt bent om niet verder te kijken.

Door toevoeging van bovenstaande kan je toch wat alerter zijn en kan je de reacties achter de score gaan bekijken om op basis daarvan je conclusie te trekken.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoeveel moeite is het om even de laatste paar reviews door te lezen? Dat doe ik eigenlijk altijd wel als ik een winkel niet ken.
Moeten we users alles voor gaan kauwen?

30" monitor te koop

• moto-moi
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat dit meer een Pricewatch kwestie is aangezien het geen bug betreft :)

[Voor 12% gewijzigd door moto-moi op 14-10-2010 13:04]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RRX
Terw_Dan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:58:
Hoeveel moeite is het om even de laatste paar reviews door te lezen? Dat doe ik eigenlijk altijd wel als ik een winkel niet ken.
Moeten we users alles voor gaan kauwen?
Als je mijn toelichting leest, is dit een wel erg kort-door-de-bocht reactie. Als je het zo stelt, kan t.net wel gelijk haar ontwikkelafdeling opdoeken. Het lijkt me toch wel een goed idee om alles steeds makkelijker en handiger te maken.

Ik gaf dus aan dat ik de winkels dus wél kende, maar dat deze de laatste tijd erg slecht "performden". Door een combinatie van "de winkel al kennen" en de groene sterretjes dus geen notie gehad van de laatste tijd.

Volgens mij is mijn punt wel duidelijk, ik was benieuwd of anderen dit ook een handige toevoeging zouden vinden.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:25

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Een kolom voor de laatste maand toevoegen lijkt me niet zo zinnig er zijn ook een boel shops die maar een paar reviews per maand krijgen en die geven dan al snel een erg extreem beeld als ze niet gemiddeld worden met iets oudere reviews.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat we de reviews van de laatste maand iets zwaarder zouden kunnen laten wegen in het "laatste 3 maanden" gemiddelde dan de reviews van de tweede en derde maand.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RRX
Orion84 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:51:
Een kolom voor de laatste maand toevoegen lijkt me niet zo zinnig er zijn ook een boel shops die maar een paar reviews per maand krijgen en die geven dan al snel een erg extreem beeld als ze niet gemiddeld worden met iets oudere reviews.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat we de reviews van de laatste maand iets zwaarder zouden kunnen laten wegen in het "laatste 3 maanden" gemiddelde dan de reviews van de tweede en derde maand.
Dat zou wat mij betreft het overwegen waard kunnen zijn. Misschien is het wel handig nog even wat meningen en standpunten van anderen te horen hierover.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee