Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
in onze windows 2003 omgeving worden de "mijn documenten" van de ingelogde gebruiker geredirect naar de server.
Tevens gebruiken we mandatory profiles.

Maar als een gebruiker op mijn documenten klik en bv op "mijn afbeeldingen" klik en dan staat er een koppeling naar "voorbeelden van afbeeldingen" als hier op geklikt wordt komt de gebruiker op c:\d&s\all users terecht.
Hoe voorkom je dit?

Ook moet ik op elke pc het bestand "fdeploy.dll" van een XPSP2 machine kopieëren, want anders werkt de redirection helemaal niet meer. Maar dit werkt ook weer niet altijd omdat in sp3 automatisch dll's worden terug gezet uit dllcache.

Weet iemand hier mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een gpo kan je de gebruiker verbieden om naar de c schijf tegaan..

dat met fdeploy incombinatie met sp3 heb ik nog niet eerder gezien, cq het probleem gehad..

Hoe wordt sp3 bij je toegepast, is dat in een image / ris? is dat het geval, dan is denk ik je image te vervuild.
dan kan je het beste een nieuwe installatie maken met eerst een kale xp gevolgt door sp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:47:
Via een gpo kan je de gebruiker verbieden om naar de c schijf tegaan..

dat met fdeploy incombinatie met sp3 heb ik nog niet eerder gezien, cq het probleem gehad..

Hoe wordt sp3 bij je toegepast, is dat in een image / ris? is dat het geval dan is denk ik je image te vervuild.
dan kan je denk ik het beste een nieuwe installatie maken met eerst een kale xp gevolgt door sp3.
c schijf verbergen staat in de policy, maar via deze omweg kan je dus wel in deze mappen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanv schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

c schijf verbergen staat in de policy, maar via deze omweg kan je dus wel in deze mappen komen..
der zijn 2 policies.. verbergen en verbieden. je moet ze alle 2 hebben

hide these drives & prevent acces to these drives

http://yuwoncedric.com/ti...rives-using-group-policy/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:00:
[...]

der zijn 2 policies.. verbergen en verbieden. je moet ze alle 2 hebben

hide these drives & prevent acces to these drives

http://yuwoncedric.com/ti...rives-using-group-policy/
leverd dit geen problemen op met geïnstalleerde software die gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanv schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

leverd dit geen problemen op met geïnstalleerde software die gebruikt wordt?
In de verscheidene programma`s (50+) die op m`n werk draaien, heb ik daar nog geen last van gehad.
en dat zijn geen standaard programma`s,

Maar je kan natuurlijk altijd een test traject starten.

Zet er een gpo bij en pas die toe op een kleine selectie testgebruikers.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En het OS maar even in de titel gevrot ;)

Er is trouwens speciaal voor die AllUserDocs een policy optie zodat ze niet meer te zien zijn - dan hoef je ook niet de hele C: schijf dicht te timmeren (heeft toch geen zin, want dat werkt alleen voor Explorer en apps die de CommonControls gebruiken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je toevallig welke policy dat is... ik heb zitten spitten maar zie het niet :)

die deny access is niet de hele wereld, maar scheelt wel voor de iets gevorderde nieuwsgierige gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die gevorderde gebruiker is ook degene die z'n Norton Commander gebruikt - en die trekt zich weer niks aan van die C: schijf Group policies ;)
Kan het nu bij gebrek aan XP machine even niet opzoeken, maar je kan het al in gpedit.msc terugvinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
ben benieuwd welke policy dit is.
Pagina: 1